Zborul cu avionul poate fi o experiență misterioasă, cel puțin prima dată. Avioane sunt niște mașinării incredibile, uneori chiar înfricoșătoare, despre care se vehiculează tot feluri de lucruri care nu corespund realității. Deci, este logic ca oamenii să creadă tot felul de  „fapte” cu privire la transportul aerian. Problema este că multe dintre ele nu sunt adevărate. Să demascăm unele dintre ele:

     1. Deschiderea unei uși a avionului în timpul zborului este imposibilă. Când avionul se află la altitudinea de croazieră, e sub presiune (presurizat). Asta înseamnă că, pentru a deschide o ușă, este nevoie de o presiune fenomenală. Deci, repet: ușile și trapele de urgență a unui avion în zbor sunt de nedeschis, deoarece presiunea din avion nu permite.

Deschiderea ușii avionului

    2. Unii consideră că te îmbeți mai repede într-un avion din cauza altitudinii și presiunii. Fals, pentru că nivelul de alcool din sângele cuiva nu crește odată cu altitudinea. Deci, consumul de alcool în avion, spre deosebire de cel de pe pământ, nu duce la niveluri mai mari de alcool în sânge. Totuși la bordul avionului apare efectul de hipoxie (scăderea cantității de oxigen în țesuturi) din cauza mediului de joasă presiune și a altitudinii mari,  care poate duce la simptome corporale similare cu intoxicația, la creier fiind transmis mai puțin oxigen. Unii oameni au tendința de a bea cantități mari, într-un timp foarte scurt, în  avion și acest lucru trebuie legat și cu efectul de hipoxie.

Beat în avion

    3. Deși mulți oameni s-au plâns că au găsit deșeuri aruncate din avioane sau picături maronii (sau albastre) pe case, mașini, animale de companie și pe haine, toți experții în aeronautică ne asigură că este fizic imposibil ca un pilot să arunce un rezervor cu deșeuri, inclusiv deșeuri umane, în timpul zborului. Supapa care deschide rezervorul cu deșeuri poate fi acționată doar din exteriorul avionului și acest lucru se poate face numai la sol.

Deșeuri aruncate din avioane

     La unele dintre rezervoarele de la toaleta aeronavelor se adaugă în apă o substanță chimică de culoare albastru închis pentru a dezinfecta deșeurile și pentru a mărunți orice solid. În cazul în care, la altitudini mari și temperaturi sub zero grade, un tub de evacuare are o scurgere, lichidul va îngheța imediat, formându-se așa numita “gheață albastră”  (blue ice). Dacă aceasta ar cădea de pe aeronavă, s-ar topi mult timp înainte de a ajunge la sol, disipându-se în picături minuscule, care sunt aproape invizibile.

     4. Aerul recirculat din avioane poate răspândi germeni, microbi și boli. La prima vedere pare logic, dar nu știți că aerul este tras în fuzelajul inferior, unde aproximativ jumătate este ventilat în afară. Restul trece prin filtre, apoi reamestecat cu o cantitate proaspătă de aer și ciclul se repetă. Boeing descrie filtrele ca fiind de calitatea celor din sălile de operații de la spital, între 94 și 99,9 la sută din microbii din aer fiind capturați. De asemenea, reamestecarea și filtrarea aerului se face la fiecare două sau trei minute, mult mai frecvent decât se produce în clădiri.

Aer recirculat în avioane

     5. Purtarea centurii de siguranță poate afecta șansele de a supraviețui unui accident de avion. Gândiți-vă la acest lucru ca fiind similar cu purtarea centurii de siguranță într-o mașină. Deși pare o nebunie să crezi că centura de siguranță te poate împiedica să fugi dintr-un avion prăbușit, toate datele strânse până acum arată că face mult mai mult bine decât rău.

Centura de siguranță

     6. Măștile de oxigen folosesc o substanță sedativă, menită să păstreze calmul pasagerilor înainte de accident. În cazul în care cabina pierde presiune (lucru care se poate întâmpla cu ușurință, fără a duce la un accident grav), toată lumea de la bord trebuie să folosească masca, deoarece la circa 10.000 de metri aerul nu se poate respira, fiind sărac în oxigen.  Masca oferă oxigenul necesar pentru o respirație normală și poate fi scoasă când piloții au adus avionul la aproximativ 3.000 de metri, unde aerul este respirabil, bogat în oxigen.

Mască de oxigen

Sursa : Internet


Alte articole captivante


RISCUL DE SĂRĂCIE SAU EXCLUZIUNE SOCIALĂ      Unul dintre cele cinci obiective principale ale Strategiei UE este de a reduce sărăcia prin eliminarea a cel puțin 20 de milioane de oameni supuși riscului de sărăcie sau excluziune socială până în anul 2020. Acest articol prezintă comparații geografice ale indicatorului care descrie sărăcia și excluziunea socială în Uniunea Europeană, folosind cele mai recente date (2011 și 2012) din statisticile UE r...
MAȘINA CARE NU SE MURDĂREȘTE      Pentru conducătorii auto care urăsc spălarea mașinii proprii - o corvoada costisitoare - în fața casei, în parcările de la blocuri sau la spălătoriile auto sau pentru cei care consideră piperate prețurile pentru estetica exterioară a autoturismelor, gigantul japonez Nissan propune prima mașină din lume care nu se murdărește pe orice fel de drum. O putem numi mașina care se “auto-curăță" și care ar pute...
MICRO-BIOMUL SOLULUI ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CREȘTEREA PLANTELOR      Manipularea prin ingineria genetică nu este singura modalitate de a da un impuls pentru creșterea plantelor. Doar câteva studii publicate au analizat ce efect are micro-biomul solului creat artificial, dar câțiva biologi cred că aceasta va fi tendința următoare din microbiologie, care se poate aplica în agricultura de interior sau în aer liber și în horticultură.     Biologi de la două universități di...
IMPRIMANTĂ DE BUZUNAR      V-ați dorit o imprimantă pe care s-o transportați cu ușurință oriunde, adică o imprimantă de buzunar? O firmă israeliană (Zuta) a fabricat un “roboțel” care ar putea produce o revoluție pentru industria de imprimare. Capul de imprimare, fără întregul sistem sofisticat al unei imprimante obișnuite, se mișcă pe niște rotițe, care îl conduc cu precizie în orice direcție pe coala de hârtie și imprimă textu...
EXPORT ȘI IMPORT DE ARMAMENT      SIPRI (Stockholm International Peace Research Institute) este un institut internațional independent dedicat cercetării conflictelor, armamentului, controlul armelor și dezarmării. Înființat în 1966, institutul furnizează date, face analize și recomandări, pe baza surselor deschise, pentru factorii de decizie politică, pentru cercetători, mass-media și publicului interesat. În martie a.c. a publicat un ...
FIERBĂTOR ELECTRIC PRIN INDUCȚIE      Fierbătorul electric a fost îmbunătățit constant de când a fost inventat, dar doi tineri din Danemarca și-am propus să-l reproiecteze de la zero în scopul de a economisi energia electrică și pentru a schimba obiceiurile zilnice ale oamenilor. Fierbătorul creat de ei, numit Miito, este mult mai eficient pentru că încălzește doar cantitatea de apă de care aveți nevoie, economisind timp și energie.    ...
CONSTRUCȚIA ANULUI 2015      La Festivalul Mondial de Arhitectură, după două zile de prezentări ale finaliștilor, construcția anului 2015 a fost declarată un complex de apartamente din Singapore, numit sugestiv „interlace”, un proiect al arhitectului german Ole Scheeren.      În secolul trecut, pentru a rezolva cererea mare (deficitul) de locuințe, s-au construit cartiere și chiar orașe cu blocuri înalte, cu apartamente individua...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI AUTO      După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut...
POVESTEA STRANIE A CĂPITANULUI CAMPBELL      Istoria este plină de povești extraordinare, de întâmplări neobișnuite, dar povestea stranie a căpitanului Campbell este probabil unică.      Căpitanul Robert Campbell și-a început cariera în armata britanică în anul 1903, la vârsta de 18 ani. La scurt timp după începerea primului război mondial, în luna iulie 1914, Campbell a fost trimis în partea de nord-vest a Franței. O săptămână mai târziu, după ...
METROU FUTURIST      Pentru a marca 150 de ani de la apariția metroului, la expoziția deschisă pe 8 octombrie la centrul expozițional Crystal în Victoria Royal Docks (Marea Britanie), Siemens a prezentat un tren subteran futurist, care ar putea deveni viitorul metroului londonez. Noul concept a fost numit Inspiro, metroul generației următoare și are un preț pe măsură: 1 milion de lire sterline pe garnitură.      Noul mo...