Oricine dintre noi cred că a auzit cel puțin o dată o mămică care se adresează puiului ei: îmi vine să te mănânc! Bineînțeles că expresia nu se referă la dorința mamei de a consuma copilul în sensul propriu.

     Pornind de la această manifestare comună, cercetătorii de la Universitatea din Montreal au efectuat un studiu, care a fost publicat recent. Ei au extras mirosurile din scutecele sau hăinuțele sugarilor în vârstă de câteva zile și le-au prezentat la două grupuri de femei. Un grup a fost format din mame și un alt grup din femei care nu au dat naștere la copii. Rezultatele au arătat că atât mamele cât și femeile fără copii au răspuns similar la mirosul de nou-născuți. Autorii au demonstrat că aceste mirosuri activează circuitele de recompensă din creierul femeilor. Nu toate mirosurile declanșează această reacție. Se cunoaște faptul că centrele de recompensă ale creierului sunt activate de mirosul unor produsele alimentare preferate sau de satisfacerea unei dorințe.

Îmi vine să te mănânc 1

     Studiul a constatat, de asemenea, că reacția a fost mai intensă pentru mame decât pentru celălalt grup de femei. Este posibil ca nașterea să provoace modificări hormonale care modifica circuitul de recompensă din creier, dar este, de asemenea, posibil ca experiența (inclusiv experiența olfactivă dezvoltată de mame față de proprii lor copii) să joace un rol important, au concis cercetătorii. Totodată am aflat că nu există un răspuns neuronal legat de statutul de mama biologică.

Îmi vine să te mănânc

     Cu părere de rău vă anunț că studiul nu a abordat și efectul mirosului bebelușilor asupra bărbaților, deoarece aceștia nu au fost incluși în cercetare. Era destul de interesant, cred.

Sursa : Frontiers in Psychology

 


Alte articole captivante


CHEIE PENTRU ADOLESCENȚI      Părinții pot acum limita viteza de deplasare a mașinilor pe care le folosesc copii lor cu ajutorul unui nou tip de cheie de contact, care va fi introdusă pe piața din Marea Britanie  luna viitoare. Cheia este produsa de Ford, se numește MyKey, și poate pune restricții asupra șoferilor, folosind tastele speciale. Autovehiculul recunoaște mai multe chei diferite care pot fi setate și ajustate în funcție ...
PISICA URCĂ SAU COBOARĂ?      O întrebare extrem de simplă pentru imaginea următoare: pisica urcă sau coboară?      După rochia cu două nuanțe de culoare (negru și albastru s-au dovedit a fi culorile inițiale), se pare că a apărut o nouă dezbatere, care face furori pe Internet, referitoare la o umilă pisică. La prima vedere a acestei fotografii alb-negru unii spun că pisica se deplasează pe scări în jos, iar alții sunt convinși ...
AFACERI NECONVENȚIONALE      Istoria comerțului a fost marcată de întreprinderile mici care au provocat scepticism, iar în unele cazuri chiar dispreț. Dar, deseori, cumpărătorii au îmbrățișat conceptele  neobișnuite, iar antreprenorii, care au crezut în ideile lor și au trudit ani de-a rândul, au avut o șansă de a se bucura la urmă. Astfel, spiritul nonconformist, care a dat naștere la tot felul de idei de afaceri, a avut câștig d...
CLĂDIRI ORIGINALE 1. Longaberger Basket, Newark, Ohio, SUA       Cei de la Compania Longaberger Basket își iubesc produsele atât de mult încât au vrut ca sediul lor s-a imite un "coș de piață mediu." Construită din stuco peste oțel, clădirea are un atrium cu șapte etaje și două enorme "mânere" pe exterior, care sunt încălzite pentru a preveni formarea de gheață în timpul iernii. Fapt amuzant: clădirea este exact de 160 de o...
TOALETA VIITORULUI      În zilele noastre aproximativ 11% din populația lumii nu are încă acces la apă curată (potabilă). Probabil nu ne gândim adesea la apa pe care o consumam zilnic, dar ne facem griji mai des că o toaletă nu este curată. Ca un proiect comun în viața noastră, există încercări diverse pentru a îmbunătăți aceste lucruri. Iată unul dintre ele, care poate fi descris foarte simplu, în două cuvinte: toaleta viito...
1 DIN 5 AMERICANI ARE DIZABILITĂȚI      Un raport publicat pe 30 iulie a.c., în urma unui sondaj efectuat la nivel național în 2013 și care a inclus peste 465.000 de adulți, arată că aproximativ unul din cinci americani are dizabilități. Uite, așa am aflat, ce națiune “sănătoasă” vrea să conducă lumea!      Circa 1din 8 adulți spun că au limitări ale mobilității, cum ar fi dificultăți în mers sau în urcatul scărilor, acestea fiind cel mai f...
DIVERSITATEA LINGVISTICĂ AMENINȚATĂ      Nici astăzi nu știm cu exactitate când a apărut limbajul vorbit, dar este sigur că diversitatea lingvistică este amenințată. Dar astăzi știm că există peste 6 000 de limbi în uz în întreaga lume sau, după unele surse, relativ recente, 6909 de limbi vorbite. Extrem de multe, dar mai mult de jumătate dintre ele au mai puțin de 3 000 de vorbitori. Pe fiecare dintre aceste două continente, Asia și Africa, ...
ATLASUL SENZAȚIILOR CORPORALE      Cercetările asupra emoțiilor umane au demonstrat că provoacă o serie de modificări fiziologice, cum ar fi palmele transpirate în timpul unui examen dificil sau un puls accelerat la auzirea unui zgomot ciudat pe timp de noapte. Dar alte noi cercetări au arătat că stările emoționale sunt universal asociate cu anumite senzații corporale, indiferent de cultura sau naționalitatea indivizilor.      Mai mult...
BERE = FERICIRE      Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Indiana, publicat în revista Neuropsychopharmacology la începutul săptămânii trecute, a dovedit că gustul, savoarea și aroma berii, chiar fără nici un pic de alcool, poate declanșa producția de dopamină (este unul dintre principalii neurotransmițători de la nivelul sistemului nervos - o substanță care transmite informația între neuronii cre...
LEACURI ANTI-MAHMUREALĂ      Călătoriile în lume sunt o modalitate foarte bună de a cunoaște cultura locală, inclusiv băuturile alcoolice tradiționale. Dar consumul excesiv de alcool duce la consecințe fiziologice, care se traduc în limbaj universal prin mahmureală. Deși medicina modernă nu a inventat deocamdată un medicament contra mahmurelii, aproape fiecare națiune a găsit, de-a lungul anilor, o modalitate proprie pentru a-i fa...