Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită „Tweel”, în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.

     Pornind de la ideea că o anvelopă pneumatică tipică este dispusă la pene și poate produce accidente periculoase, Bridgestone a prezentat acum doi ani o anvelopă fără aer, care este ecologică. Conceptul folosește o rășină termoplastică care este 100 la sută reciclabilă. Aceste noi anvelope permit o reducere importantă a greutății autovehiculului (inamicul public numărul unu în industria auto) și elimină necesitatea unei roți de rezervă, degajând portbagajul.

Pneuri fără aer - Brigestone

     O altă companie din SUA, Polaris, care este specializată în vehicule off-road, inclusiv cele furnizate pentru armată, intenționează să înceapă vânzarea de anvelope fără aer din anul următor (2014). Structura anvelopei este formată din ochiurilor (faguri) de diferite dimensiuni, care preiau încărcătura autovehiculului. În același timp, această structură rămâne suficient de flexibilă pentru a absorbi orice denivelări și obstacole din teren. Totuși, banda de rulare este din cauciuc (și trebuie să fie înlocuită din timp în timp), pentru a fi  capabilă pentru aplicații de performanță, în condiții de confort sporit și mai puțin zgomot.

Pneuri fără aer - Polaris

     Compania Hankook a dezvăluit un nou model de anvelopă fără aer numit i-Flex la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, dimensiune 155/590 R14, care a fost montată pe un model Volkswagen. Anvelopa are aceleași beneficii ca și predecesoarele: mai ușoară decât o anvelopă convențională cu jantă, un nivel de absorbție al șocurilor mai ridicat și 95 la sută din materiale utilizate (materialul de bază este poliuretan) sunt reciclabile. Hankook nu a menționat planurile de producție, dar e doar o chestiune de timp până când pneurile fără aer vor începe să înlocuiască suratele pneumatice.

Hankook i-Flex

    Hankook i-Flex 1

     Hankook are în lucru o tehnologie mai avansată pentru anvelope. Împreună cu cercetătorii de la Universitatea din Cincinnati, compania a dezvoltat conceptul e-Membrane, o anvelopă care este capabilă să-și schimbe profilului prin modificarea structurii interne, în funcție de condițiile diferite de rulare, cum ar fi într-un oraș aglomerat sau pe o autostradă. De exemplu, atunci când viteza este mare, centrul benzii de rulare a anvelopei se extinde pentru a genera o zonă mai mare de contact (pată de contact) cu solul. În schimb, atunci când viteza este mică, banda de rulare este proiectată pentru a realiza o suprafață minimă de contact și de frecare, scăzând considerabil consumului de combustibil prin reducerea rezistenței la rulare.

     Este edificator cum se comportă anvelopa e-Membrane în clipul video de mai jos.

Hankook – anvelopa e-Membrane

     Din punctul meu de vedere soluția este într-adevăr spectaculoasă și neașteptată, probabil va reprezenta viitorul în fabricarea anvelopelor.

 


Alte articole captivante


MULTINAȚIONALE – UN STAT ÎN ALTE STATE      SUA și UE duc negocieri serioase pentru a înființa un așa-numit Acord Transatlantic al Liberului Schimb (Trans-Atlantic Free Trade Agreement), care va acorda privilegii și puteri fără precedent pentru marile corporații internaționale, numite scurt multinaționale. Acordul va conține o schemă complexă de privilegii pentru investitorii privați, care va da dreptul acestor multinaționale să treacă peste leg...
PĂRINȚII SE NUMESC ÎNTRE EI MAMA ȘI TATA      Poate nu v-ați întrebat niciodată de ce părinții se numesc între ei mama și tata! Mai ales când au copii mari, chiar căsătoriți. O să încerc să dau o scurtă explicație, pentru că studii sau cercetări oficiale cu privire la acest subiect nu există încă.      În momentul în care un nou-născut apare într-o familie, părinții, de obicei, nu-și mai folosesc propriile (pre)nume și se numesc reciproc “mama” ș...
MATERIAL ANTIBACTERIAN      Imaginați-vă o cameră de spital, mânerele ușilor, întrerupătoarele pentru lumină, suprafețele și ustensilele din bucătărie, telefoane, telecomenzi sau orice alte lucruri de care suntem conștienți că au multe bacterii să devină suprafețe lipsite de germeni și microbi, fără a folosi nici o picătură de dezinfectant sau alte produse antibacteriene și fără a fi nevoie de apă sau fierbere.      Acest lucru ...
PANTOFI SCUMPI FĂCUȚI ÎN EUROPA DE EST      Cumpărătorii cred că o pereche de pantofi scumpi din magazinele țărilor dezvoltate din Europa este produsă în Germania sau Italia, dar de fapt este realizată de muncitori cu salarii de mizerie în fabrici din Europa de est. O investigație asupra pieței de încălțăminte din Marea Britanie a demascat detalii înfiorătoare ale industriei europene de încălțăminte, cu salarii ilegale și condiții de muncă șocan...
AUTOBUZ GRĂDINĂ      Pornind de la ideea că "plămânii” unui oraș trebuie să crească în același ritm ca și populația sa și zonele verzi urbane sunt cruciale pentru fotosinteză (proces în care plantele absorb CO₂și eliberează O₂), un proces vital pentru purificarea aerului pe care îl respirăm, spaniolii au găsit o soluție neașteptată pentru a crea mici grădini: pe autobuzele de transport urbane.      Sistemul, numit PhytoKi...
ARME ȘI BONURI DE MASĂ      Un program care încurajează renunțarea la armele de foc s-a desfășurat în Los Angeles, a doua zi după Crăciun. Posesorilor de arme, dacă renunțau la puști și pistoale, li s-au dat la schimb bonuri de masă. Programul nu este unul nou, însă a fost revitalizat după atacul din Newtown, în care au fost uciși 20 de copii și 6 adulți.      În 26 decembrie, au fost strânse 2 037 arme de foc, din care 75 arme ...
CHECK-IN ÎN ORAȘ      Cele două opțiuni de bază pentru o deplasare la aeroport sunt metroul sau un tren și mijloace auto. Prima are dezavantajul mare a trambalării bagajelor, iar mersul cu un vehicul (autobuz, taxi, închiriat, al prietenilor, etc.) implică stresul traficului și eventual tarifele mari de transport sau taxele de parcare, la fel de mari. Hong Kong a găsit o  modalitate mult mai bună. Soluția se numește “check-...
IMAGINI HAIOASE 13      Plimbările mele pe cărările Internetului și corespondența prin e-mail cu prieteni adevărați sau virtuali mi-au dezvăluit multe fotografii amuzante, unele prin ridiculul sau comicul situaților, poze nostime și ilare sau într-un cuvânt imagini haioase. După ce le-am împărtășit mai întâi cu prietenii de pe Facebook, adăugându-le un scurt comentariu propriu, am decis să le public și aici, într-o serie mai ...
ÎNCUIETOARE DEȘTEAPTĂ      August Smart Lock este o nouă soluție sigură, ușoară și simplă pentru zăvorârea ușilor caselor, realizată de o companie americană. Se poate controla cine are acces și cine nu fără a avea nevoie de chei sau coduri de intrare, folosind un Smartphone sau un calculator. Producătorul asigură că această tehnologie de blocare este mai sigură decât cheile, care se pot pierde și se pot uita în casă sau decât co...
MASA DE LA ȘCOALĂ ESTE O PARTE A EDUCAȚIEI      Am citit o declarație de acum patru ani a unui membru al guvernului japonez care răspunde de sănătatea și educația elevilor: „În Japonia, masa de la școală este o parte a educației, nu o pauză de educație.” Așa că am căutat să văd ce înseamnă asta, hai să-i zic acest dicton.      Educația timpurie este considerată vitală pentru copilul japonez, iar masa de la școală trebuie să facă parte din ea. Japon...