Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită „Tweel”, în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.

     Pornind de la ideea că o anvelopă pneumatică tipică este dispusă la pene și poate produce accidente periculoase, Bridgestone a prezentat acum doi ani o anvelopă fără aer, care este ecologică. Conceptul folosește o rășină termoplastică care este 100 la sută reciclabilă. Aceste noi anvelope permit o reducere importantă a greutății autovehiculului (inamicul public numărul unu în industria auto) și elimină necesitatea unei roți de rezervă, degajând portbagajul.

Pneuri fără aer - Brigestone

     O altă companie din SUA, Polaris, care este specializată în vehicule off-road, inclusiv cele furnizate pentru armată, intenționează să înceapă vânzarea de anvelope fără aer din anul următor (2014). Structura anvelopei este formată din ochiurilor (faguri) de diferite dimensiuni, care preiau încărcătura autovehiculului. În același timp, această structură rămâne suficient de flexibilă pentru a absorbi orice denivelări și obstacole din teren. Totuși, banda de rulare este din cauciuc (și trebuie să fie înlocuită din timp în timp), pentru a fi  capabilă pentru aplicații de performanță, în condiții de confort sporit și mai puțin zgomot.

Pneuri fără aer - Polaris

     Compania Hankook a dezvăluit un nou model de anvelopă fără aer numit i-Flex la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, dimensiune 155/590 R14, care a fost montată pe un model Volkswagen. Anvelopa are aceleași beneficii ca și predecesoarele: mai ușoară decât o anvelopă convențională cu jantă, un nivel de absorbție al șocurilor mai ridicat și 95 la sută din materiale utilizate (materialul de bază este poliuretan) sunt reciclabile. Hankook nu a menționat planurile de producție, dar e doar o chestiune de timp până când pneurile fără aer vor începe să înlocuiască suratele pneumatice.

Hankook i-Flex

    Hankook i-Flex 1

     Hankook are în lucru o tehnologie mai avansată pentru anvelope. Împreună cu cercetătorii de la Universitatea din Cincinnati, compania a dezvoltat conceptul e-Membrane, o anvelopă care este capabilă să-și schimbe profilului prin modificarea structurii interne, în funcție de condițiile diferite de rulare, cum ar fi într-un oraș aglomerat sau pe o autostradă. De exemplu, atunci când viteza este mare, centrul benzii de rulare a anvelopei se extinde pentru a genera o zonă mai mare de contact (pată de contact) cu solul. În schimb, atunci când viteza este mică, banda de rulare este proiectată pentru a realiza o suprafață minimă de contact și de frecare, scăzând considerabil consumului de combustibil prin reducerea rezistenței la rulare.

     Este edificator cum se comportă anvelopa e-Membrane în clipul video de mai jos.

Hankook – anvelopa e-Membrane

     Din punctul meu de vedere soluția este într-adevăr spectaculoasă și neașteptată, probabil va reprezenta viitorul în fabricarea anvelopelor.

 


Alte articole captivante


COMPANII AERIENE CU LOCURI DE LUX      Unele companii aeriene cresc taxele și înghesuie mai multe scaune în avion, altele recurg la diverse strategii de fidelitate pentru clienți, iar unele dintre ele încercă să atragă călătorii prin condiții de lux sau chiar prin apartamente de primă clasă. Asociația Internațională de Transport Aerian a constatat că locurile la clasa întâi și cele de la business-class alcătuiesc doar 8% din toate taxele, d...
STRĂNUTUL: NOROC, SĂNĂTATE, FACI CHEF      Strănutul este eliminarea pe nas și/sau pe gură, cu un zgomot mai mare sau mai mic, a aerului din plămâni, printr-o mișcare bruscă sau prin contracția involuntară a mușchilor expiratori. Strănutul este un act reflex declanșat de o excitație la nivel nazal și, totodată, un proces de curățare a căilor respiratorii ca reacție la pătrunderea unor particule iritante în acestea. Strănutul poate fi provocat d...
SEMNIFICAȚIA EXPRESIEI LUNA DE MIERE      În zilele noastre noțiunea de luna de miere are un sens plăcut, pozitiv, dar această tradiție are la bază niște obiceiuri nu tocmai fericite pentru tânăra mireasă. Această sintagmă este legată de concepțiile medievale asupra femeii și asupra căsătoriei. În Evul Mediu dragostea era considerată un sentiment distrugător, care nu avea sens, o pasiune bazată mai degrabă pe porniri instinctive, ci nu pe spir...
CLĂDIRI ORIGINALE 1. Longaberger Basket, Newark, Ohio, SUA       Cei de la Compania Longaberger Basket își iubesc produsele atât de mult încât au vrut ca sediul lor s-a imite un "coș de piață mediu." Construită din stuco peste oțel, clădirea are un atrium cu șapte etaje și două enorme "mânere" pe exterior, care sunt încălzite pentru a preveni formarea de gheață în timpul iernii. Fapt amuzant: clădirea este exact de 160 de o...
RETRO – anii 1940      Poate cuvântul retro nu pare potrivit, deoarece nu reflectă toate preferințele dintr-o anumită perioadă (activități, comportament general, modă, muzică, stil, etc.), dar l-am ales pentru că marchează și o întoarcere în urmă sau îndărăt, cum îi place să spună unui om deosebit pentru mine. Această întoarcere în timp, prin câteva fotografii ale vremii, aș vrea să formeze, cât de cât, imaginea unor vremuri...
VIAȚA LA ÎNĂLȚIME      De-a lungul anilor, blocurile au fost în mare parte asociate cu sărăcia și lipsurile. Dar mai nou se pare că viață trăită la un etaj superior ar putea fi secretul pentru o viață lungă și sănătoasă, dezvăluie o cercetare recentă.      Cercetătorii  de la Universitatea din Berna din Elveția au constatat că șansele de a muri de boli pulmonare grave sunt cu 40% mai mari în rândul locuitorilor care trăiesc...
OMENIREA CREEAZĂ SPECII NOI      Cu toții știm că activitățile umane conduc la dispariția a numeroase specii din întreaga lume. Dar, probabil mai puțin așteptat,  acest lucru nu este singurul efect al activităților noastre asupra regnului animal și vegetal. De fapt, omenirea creează specii noi de plante și animale și, de asemenea, provoacă evoluția rapidă a unora dintre acestea, relevă un nou studiu.      Studiul, condus de Universit...
PISA 2012      Programul Internațional pentru Evaluarea Elevilor ( Programme for International Student Assessment - PISA) este un studiu-sondaj de trei ani, în curs de desfășurare, care evaluează măsura în care elevii ajunși aproape de sfârșitul învățământului obligatoriu au dobândit cunoștințe și abilități, care sunt esențiale pentru participarea deplină în societățile moderne. Evaluarea nu constată doar în reproduc...
ISTORIA IMNULUI ROMÂNIEI      Imnul de stat al României are o istorie de peste 150 de ani. România a avut șase imnuri naționale, toți cei care s-au perindat la putere schimbând atât ziua națională, cât și imnul și simbolurile (însemnele) țării. Așadar, într-un secol și jumătate ne-am schimbat imaginea de șase ori, făcând “istorie”.      Imnul de stat ar trebui să fie un cântec solemn și oficial, o melodie triumfală, patriotică, ca...
CELE MAI FURATE AUTOMOBILE      În Statele Unite ale Americii un automobil este furat la fiecare 26 de secunde, adică mai mult de 2 automobile pe minut, 3323 de automobile pe zi și peste 1.200.000 pe an. Și chiar hoții de autoturisme au preferințele lor. National Insurance Crime Bureau (NICB) este o instituție care urmărește furturile de autovehicule, le clasifică și publică o listă amănunțită în fiecare an. Iată cum arată lista celo...