Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită „Tweel”, în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.

     Pornind de la ideea că o anvelopă pneumatică tipică este dispusă la pene și poate produce accidente periculoase, Bridgestone a prezentat acum doi ani o anvelopă fără aer, care este ecologică. Conceptul folosește o rășină termoplastică care este 100 la sută reciclabilă. Aceste noi anvelope permit o reducere importantă a greutății autovehiculului (inamicul public numărul unu în industria auto) și elimină necesitatea unei roți de rezervă, degajând portbagajul.

Pneuri fără aer - Brigestone

     O altă companie din SUA, Polaris, care este specializată în vehicule off-road, inclusiv cele furnizate pentru armată, intenționează să înceapă vânzarea de anvelope fără aer din anul următor (2014). Structura anvelopei este formată din ochiurilor (faguri) de diferite dimensiuni, care preiau încărcătura autovehiculului. În același timp, această structură rămâne suficient de flexibilă pentru a absorbi orice denivelări și obstacole din teren. Totuși, banda de rulare este din cauciuc (și trebuie să fie înlocuită din timp în timp), pentru a fi  capabilă pentru aplicații de performanță, în condiții de confort sporit și mai puțin zgomot.

Pneuri fără aer - Polaris

     Compania Hankook a dezvăluit un nou model de anvelopă fără aer numit i-Flex la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, dimensiune 155/590 R14, care a fost montată pe un model Volkswagen. Anvelopa are aceleași beneficii ca și predecesoarele: mai ușoară decât o anvelopă convențională cu jantă, un nivel de absorbție al șocurilor mai ridicat și 95 la sută din materiale utilizate (materialul de bază este poliuretan) sunt reciclabile. Hankook nu a menționat planurile de producție, dar e doar o chestiune de timp până când pneurile fără aer vor începe să înlocuiască suratele pneumatice.

Hankook i-Flex

    Hankook i-Flex 1

     Hankook are în lucru o tehnologie mai avansată pentru anvelope. Împreună cu cercetătorii de la Universitatea din Cincinnati, compania a dezvoltat conceptul e-Membrane, o anvelopă care este capabilă să-și schimbe profilului prin modificarea structurii interne, în funcție de condițiile diferite de rulare, cum ar fi într-un oraș aglomerat sau pe o autostradă. De exemplu, atunci când viteza este mare, centrul benzii de rulare a anvelopei se extinde pentru a genera o zonă mai mare de contact (pată de contact) cu solul. În schimb, atunci când viteza este mică, banda de rulare este proiectată pentru a realiza o suprafață minimă de contact și de frecare, scăzând considerabil consumului de combustibil prin reducerea rezistenței la rulare.

     Este edificator cum se comportă anvelopa e-Membrane în clipul video de mai jos.

Hankook – anvelopa e-Membrane

     Din punctul meu de vedere soluția este într-adevăr spectaculoasă și neașteptată, probabil va reprezenta viitorul în fabricarea anvelopelor.

 


Alte articole captivante


VOPSEAUA IDEALĂ      O echipă condusă de Dr. Rahul Nair și laureatul Premiului Nobel Sir Andre Geim au realizat o vopsea "minune" făcută din grafen, care ar putea scoate definitiv din vocabularul nostru cuvântul rugină. Prin combinarea grafenului cu oxigen, oamenii de știință au creat oxidul de grafen, care, atunci când este aplicat ca vopsea, oferă o acoperire ultra-puternică și necorozivă.      Acest studiu realizat la ...
LOGOURI NOI PENTRU ANUL 2013       Un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinație a acestor elemente, iar în context legal logo este marca înregistrată a unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. De obicei, agenții de publicitate ...
FACEBOOK      Dacă ați fost vreodată curioși să aflați câte fotografii se încarcă într-o zi pe Facebook sau câte like-uri se dau de zi cu zi în întreaga rețea socială, aici ați găsit răspunsul. Facebook a dat publicității o situație, zic ei detaliată, a activității pe acest site social.      Iată dimensionarea și defalcarea activităților și informațiilor zilnice (medie): 2,5 miliarde de elementele postate (co...
INVERSAREA PROCESULUI DE ARDERE      Nivelul foarte mare de dioxid de carbon (CO₂) din atmosfera Pământului este una dintre cele mai presante probleme ale epocii noastre. Ca atare, multe cercetări s-au axat pe găsirea de modalități pentru a-l reduce, dar și pe soluții pentru a-l elimina, inclusiv prin transformarea lui în materiale plastice sau spumă și combustibili. Oamenii de știință de la departamentul de energie al Oak Ridge National ...
INVAZIA FURNICILOR NEBUNE      SUA se confruntă cu o nouă invazie: "furnicile nebune" (crazy ants), care au început să facă ravagii în sud-estul țării. Aceste furnici sunt probabil cele mai rele insecte cu care au avut vreodată de-a face americanii. Furnicile sunt numite nebune din cauza mișcărilor aleatorii, neliniare, pe care le au atunci când caută hrană, spre deosebire de formațiunile ordonate din alte familii de furnici. Sunt n...
6 MILIARDE DE ABONAMENTE      Aproximativ trei sferturi din populația lumii are acum acces la un telefon mobil, conform unui nou studiu realizat de către Banca Mondială. “Numărul de abonamente de telefonie mobilă a crescut foarte mult în ultimii 12 de ani. Mai puțin de 1 miliard de abonamente de telefonie mobilă au fost active în anul 2000, în timp ce azi există 6 miliarde de abonamente active (pre-paid și post-paid). Numai anul tr...
OCHELARI PENTRU SĂRACI      Unii oameni din lumea în curs de dezvoltare ar putea, în curând, să privească viața într-un mod cu totul nou, datorită unor seturi de lentile. Eyejusters sunt ochelari auto-reglabili, care pot fi focalizați de către persoana care-i poartă prin simpla rotire a unui buton, aflat pe cadru. Utilizatorul răsucește selectorul până când obiectul la care se uită îi apare clar în centrul lentilei, ceea ce însea...
ADERENȚĂ NEUROLOGICĂ      Pentru mult timp s-a presupus că încrețiturile (zbârciturile) de la nivelul buricelor degetelor sunt rezultatul faptului că pielea se umflă în apă, însă investigații recente au arătat că ele sunt cauzate de fapt de contractarea vaselor de sânge la contactul cu apa, reacție care la rândul său este un răspuns controlat de sistemul nervos. Acest lucru i-a determinat pe oamenii de știință să creadă că exis...
PIRAMIDA BOGĂȚIEI      Toată lumea își dă seama că există un decalaj consistent între bogați și săraci, dar privind imaginea următoare, numită sugestiv piramida bogăției, putem să ne dăm seama mult mai ușor de modul în care bogăția mondială este defalcată între cei extrem de bogați, cei bogați și ceilalți, ca să nu spun săraci.      Piramida averilor, realizată în baza datelor furnizate de Credit Suisse, prin raportul averi...
TASTATURA LAVABILĂ      Compania Logitech a lansat tastatura lavabilă. Washable Keyboard K310 costă 39,99 euro un preț care nu este prea piperat, dacă nu te poți dezlipi de tastaturile clasice nici măcar atunci când mănânci sau bei. Riscul de a vărsa băutura, cafeaua, mâncarea sau scrumul de țigară pe tastatură este extrem de ridicat și se întâmplă, oricât ai încerca să protejezi tastatura. Curățarea ei, chiar dacă nu ai reuș...