Experți analiști americani au analizat 720 de melodii de top, conform clasificării oferite de Billboard Magazine, din anii 2009, 2010 și 2011 și au ajuns la concluzia că muzica încurajează consumul de alcool într-o măsură nebănuit de mare. În total, 167 de cântece au menționat alcoolul în text și 46 de cântece au menționat diverse branduri care produc sau comercializează alcool și băuturi.

Muzica încurajează consumul de alcool 1

   Analiza a cuprins melodiile de top din clasamentele pe genuri: pop, hip hop, country, rap și R & B. 38 la sută dintre melodiile rap, hip hop și R & B au menționat cel puțin o dată o băutură alcoolică în text, iar în melodiile de muzică country și muzică pop procentul a fost de 22 la sută, respectiv de 15 la sută. De asemenea, analiștii au constatat ca 16% dintre toate piesele fac referire la sex după consumul de alcool. Experții au avertizat că într-adevăr muzica încurajează consumul de alcool, tinerii fiind încurajați să bea, să facă chefuri și apoi sex.

Muzica încurajează consumul de alcool 2

   Mai mult de jumătate dintre cântecele care au făcut referiri specifice la companii ce produc băuturi alcoolice, menționează patru branduri de băuturi spirtoase: tequila Patron, cognac Hennessy, votcă Grey Goose și whisky Jack Daniel. Acest lucru poate susține afirmația că, încet, încet, muzica devine un mod de publicitate mascată pentru diverse branduri de băuturi spirtoase. Știu că orice companie vrea să-și facă publicitate cu orice preț, dar parcă totuși s-a mers prea departe, din punctul meu de vedere.

Tequila Patron

Votcă Grey Goose

   Concluzia ar fi că în contextul general al eforturilor publice care se fac pentru sănătate, aceste „portrete de băutori” din muzică devin din ce în ce mai populare, afectând comportamentul tinerilor și minorilor, conducându-i spre consumul excesiv de alcool și asocierea lui cu sex și petreceri deșănțate. Cam trist, dacă ne gândim că muzica este un element principal în răspândirea semințelor culturale.