În portul Okpo din Coreea de Sud, Daewoo și Marine Engineering au lucrat la construirea celei mai mari nave pentru transportul maritim de containere. Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lățime și având o înălțime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje, cel mai mare vas din lume de transport are o capacitate de 18.000 de containere de 20 picioare.

     Observație: un container de 20 picioare are: lungime – 20 ft (5,9 m); lățime – 8 ft (2,4 m); înălțime – 8ft (2,4 m); volum – 33m³.

     La construirea lui s-a folosit oţel cât pentru opt turnuri Eiffel, iar la un singur transport la capacitate s-ar putea aduce 111 milioane de perechi de adidași (într-un  container de 20 picioare se pot transporta aproximativ 6000 de perechi) sau 182 de milioane de iPad-uri (aproximativ 10.100 de iPad-uri/container). Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km.

Cel mai mare vas din lume

     Scopul său este să deservească ruta comercială între Asia și Europa și de a aduce milioane de produse fabricate în China, Malaysia, Taiwan și Coreea în Olanda, la Rotterdam. Beneficiarul este compania daneză de transport maritim Maersk, care a comandat 20 de astfel de nave, la un cost de aproximativ 190 de milioane de dolari fiecare, iar primul a fost botezat Mc-Kinney Mølle.

     Aceste vapoare fac parte dintr-o nouă clasă de nave care se numește „Triple-E”: Efficiency, Economy of scale and Environmentally improved (eficiență energetică, capacitate mai mare de transport și protecția mediului).

Cel mai mare vas din lume 1

     Nava este proiectată și optimizată pentru viteze mai mici, motorul utilizând gazele arse  pentru a produce un plus de energie de propulsie, fiind de neegalat în domeniul eficienței energetice. Motorul funcționează la turații mai mici și folosește elice mai mari decât navele container tradiționale, această asociere necesitând mai puțină energie pentru propulsie. Reducerea de combustibil este spectaculoasă, de la 214 de tone pe zi la doar 160 de tone. Viteza maximă a vasului este de 23 de noduri și are un aport mare la reducerea consumului de combustibil. Viteza maximă s-ar fi putut limita la 21 de noduri, dar s-a optat pentru flexibilitatea de a merge mai repede în cazul unei întârzieri, indiferent de motiv, în scopul de a urma programul stabilit și de a elimina anumite potențiale costuri suplimentare pentru întârzieri.

     Maersk a proiectat cele mai mari nave pentru containere din lume începând cu 1996 (clasa Regina Maersk) şi a stabilit un nou record mondial depășind capacitatea din clasa Emma Maersk din anul 2006 cu 16%, fără a necesita mai multă putere de propulsie.

1996 – Clasa Regina Maersk, 7.100 containere

1997 – Clasa Suveran Maersk, 8.100 containere

2006 – Clasa Emma Maersk, 15.500 containere

     Prin reducerea consumului de combustibil se vor reduce, de asemenea, emisiile totale de CO2 cu aproximativ 20%, adică emisiile de CO2  pentru un container transportat se vor reduce la aproape 50%.

     De asemenea, asigurarea containerelor se face prin structuri metalice încrucișate, un fel de poduri de prindere speciale care asigură stivuirea și reduce șansele ca un container să cadă peste bord (în prezent, navele de marfă pierd între 2000 și 10.000 de containere în fiecare an).

Cel mai mare vas din lume 2

     În final, vaporul va parcurge ruta Shanghai – Rotterdam în 23 de zile, iar costul transportului unui container din Asia în Europa se va reduce cu 20% – 30% față de celelalte vase ce transportă aceiași încărcătură pe această rută. Nava are capacitatea de a transporta până la 165.000 de tone de marfă, care ar putea fi în valoare de 1 miliard de dolari.

Sursa : Maersk


Alte articole captivante


CONSUMUL MONDIAL DE CAFEA      Cuvântul uzual astăzi, aproape oriunde în lume, coffee, a fost folosit de englezi prima dată pe la 1582, fiind preluat din cuvântul olandez koffie, împrumutat de la kahve, din limba turcă, care la rândul său a avut la origine qahwa, o trunchiere a expresiei qahhwat al-bun care însemna "băutură din boabe”. Se crede că primele boabe de cafea au venit din Etiopia și au fost cultivate pentru prima dată de ...
PUBLICITATE PRIN FERESTRE      Cu toții ne-am obișnuit cu diverse metode de publicitate: panouri publicitare, reclame în mass-media, bannere, etc. și auzim de publicitate la tot pasul. Pare ireal, dar se poate face publicitate prin ferestre, cu un nou concept care aduce literalmente anunțuri publicitare direct în cap.      Începând din luna ianuarie a.c. navetiști din Germania (zona Munchen și Renania de Nord-Westfalia) au avut par...
PIRAMIDA MILIARDARILOR      Revista de știri financiare Forbes publică lista anuală a persoanelor fizice cele mai bogate din lume din anul 1987, în acel an existând doar 140 de miliardari. Alte 200 de persoane au devenit miliardari în anul 2012, ajungându-se la un record de 1426 de miliardari în luna martie a acestui an, conform datelor publicate recent de Forbes pentru 2013.      Toți miliardarii din lume au o valoare netă de p...
VIAȚA NOASTRĂ STILIZATĂ       Existența umană pe Pământ, faptul că suntem vii și adesea plini de viață, a fost ilustrată de marii gânditori ai omenirii, de artiști și scriitori de renume, de cercetători și medici, de savanți și filozofi, etc. și, bineînțeles, de fiecare dintre noi prin fapte, acțiuni, simțiri, gânduri și caracter. Despre viață am aflat multe și găsim în fiecare zi ceva nou. De aceea am să redau o poveste drăguța c...
POVERI GENERATE DE OMENIRE      Obezitatea este una din poverile mari ale economiei globale, la fel ca fumatul sau războaiele și terorismul, care costă omenirea 2000 de miliarde de dolari anual. Valul de creștere a obezității a devenit o problemă globală critică, care necesită o strategie internațională, cu măsuri de intervenție rapide, susțin cercetători de la McKinsey Global Institute.      Mai mult de 2,1 miliarde de oameni din î...
SURSE DE ENERGIE NEOBIȘNUITE      Alternativele la combustibilii fosili nu se opresc doar la energia eoliană și solară, oamenii de știință de pretutindeni încercând multe alte modalități mai ciudate de a produce energie. Doar că până acum nu au reușit să obțină o astfel de energie ieftină, pe o scară largă, comercială, cu impact  economic. Ceea ce părea science-fiction doar cu două-trei decenii în urmă, biomasa și energia valurilor pri...
1 DIN 5 AMERICANI ARE DIZABILITĂȚI      Un raport publicat pe 30 iulie a.c., în urma unui sondaj efectuat la nivel național în 2013 și care a inclus peste 465.000 de adulți, arată că aproximativ unul din cinci americani are dizabilități. Uite, așa am aflat, ce națiune “sănătoasă” vrea să conducă lumea!      Circa 1din 8 adulți spun că au limitări ale mobilității, cum ar fi dificultăți în mers sau în urcatul scărilor, acestea fiind cel mai f...
CETĂȚENI STRĂINI ÎN UE      La 1 ianuarie 2012, în statele Uniunii Europene (UE-27) trăiau 20,7 milioane de străini (persoane cu reședință într-un stat membru, având cetățenia unui stat din afara UE-27), cifra reprezentând 4,1% din populația UE-27. În plus, la aceiași dată, trăiau în statele Uniunii și 13,6 milioane de persoane cu cetățenia unui alt stat membru.      În termeni absoluți, cel mai mare număr de străini care trăiau...
PRAFUL COSMIC INVADEAZĂ ATMOSFERA      Suntem conștienți, dar totodată nepăsători, că Pământul devine din ce în ce mai murdar. Dar probabil nu știți că o parte din această murdărie provine din spațiu. În fiecare zi, atmosfera Pământului este invadată de praf provenit de la meteoriți, de toate formele și mărimile, comete, asteroizi și planete vechi, apuse demult. Acest nor de particule fine, incredibil de mici, asemănătoare ca dimensiune cu ...
ALTE IMAGINI HAIOASE      După mai multe luni revin cu alte imagini haioase, completând seria pe care am deschis-o acum mai bine de doi ani. Este o serie de imagini destul de cuprinzătoare, cu 16 postări de-a lungul timpului: imagini haioase 16, imagini haioase 15, imagini haioase 14, imagini haioase 13, imagini haioase 12, imagini haioase 11, imagini haioase 10 și așa mai departe până la primul articol cu acest subiect, public...