În portul Okpo din Coreea de Sud, Daewoo și Marine Engineering au lucrat la construirea celei mai mari nave pentru transportul maritim de containere. Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lățime și având o înălțime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje, cel mai mare vas din lume de transport are o capacitate de 18.000 de containere de 20 picioare.

     Observație: un container de 20 picioare are: lungime – 20 ft (5,9 m); lățime – 8 ft (2,4 m); înălțime – 8ft (2,4 m); volum – 33m³.

     La construirea lui s-a folosit oţel cât pentru opt turnuri Eiffel, iar la un singur transport la capacitate s-ar putea aduce 111 milioane de perechi de adidași (într-un  container de 20 picioare se pot transporta aproximativ 6000 de perechi) sau 182 de milioane de iPad-uri (aproximativ 10.100 de iPad-uri/container). Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km.

Cel mai mare vas din lume

     Scopul său este să deservească ruta comercială între Asia și Europa și de a aduce milioane de produse fabricate în China, Malaysia, Taiwan și Coreea în Olanda, la Rotterdam. Beneficiarul este compania daneză de transport maritim Maersk, care a comandat 20 de astfel de nave, la un cost de aproximativ 190 de milioane de dolari fiecare, iar primul a fost botezat Mc-Kinney Mølle.

     Aceste vapoare fac parte dintr-o nouă clasă de nave care se numește „Triple-E”: Efficiency, Economy of scale and Environmentally improved (eficiență energetică, capacitate mai mare de transport și protecția mediului).

Cel mai mare vas din lume 1

     Nava este proiectată și optimizată pentru viteze mai mici, motorul utilizând gazele arse  pentru a produce un plus de energie de propulsie, fiind de neegalat în domeniul eficienței energetice. Motorul funcționează la turații mai mici și folosește elice mai mari decât navele container tradiționale, această asociere necesitând mai puțină energie pentru propulsie. Reducerea de combustibil este spectaculoasă, de la 214 de tone pe zi la doar 160 de tone. Viteza maximă a vasului este de 23 de noduri și are un aport mare la reducerea consumului de combustibil. Viteza maximă s-ar fi putut limita la 21 de noduri, dar s-a optat pentru flexibilitatea de a merge mai repede în cazul unei întârzieri, indiferent de motiv, în scopul de a urma programul stabilit și de a elimina anumite potențiale costuri suplimentare pentru întârzieri.

     Maersk a proiectat cele mai mari nave pentru containere din lume începând cu 1996 (clasa Regina Maersk) şi a stabilit un nou record mondial depășind capacitatea din clasa Emma Maersk din anul 2006 cu 16%, fără a necesita mai multă putere de propulsie.

1996 – Clasa Regina Maersk, 7.100 containere

1997 – Clasa Suveran Maersk, 8.100 containere

2006 – Clasa Emma Maersk, 15.500 containere

     Prin reducerea consumului de combustibil se vor reduce, de asemenea, emisiile totale de CO2 cu aproximativ 20%, adică emisiile de CO2  pentru un container transportat se vor reduce la aproape 50%.

     De asemenea, asigurarea containerelor se face prin structuri metalice încrucișate, un fel de poduri de prindere speciale care asigură stivuirea și reduce șansele ca un container să cadă peste bord (în prezent, navele de marfă pierd între 2000 și 10.000 de containere în fiecare an).

Cel mai mare vas din lume 2

     În final, vaporul va parcurge ruta Shanghai – Rotterdam în 23 de zile, iar costul transportului unui container din Asia în Europa se va reduce cu 20% – 30% față de celelalte vase ce transportă aceiași încărcătură pe această rută. Nava are capacitatea de a transporta până la 165.000 de tone de marfă, care ar putea fi în valoare de 1 miliard de dolari.

Sursa : Maersk


Alte articole captivante


PUTEREA PAȘAPORTULUI      O hartă publicată recent de GOOD arată un nou mod de a măsura postura unei țări pe scena mondială: libertatea cetățenilor săi să se deplaseze pe glob. Țările din America de Nord și Europa au în mod clar un avantaj, dar unele țări din Asia au aproape la fel de multă libertatea de a călători.      Țările occidentale au mai multă libertate de călătorie, măsurată prin numărul de scutiri de vize sau de nec...
CONDUSUL ÎMBĂTRÂNEȘTE CREIERUL      Perioadele lungi petrecute la volan, cum ar fi condusul unui autovehicul mai mult de două ore pe zi, ar putea accelera îmbătrânirea creierului, au avertizat oamenii de știință în urma unui studiu recent. Mai mult, cercetătorii au observat și scăderea gradului de inteligență într-un timp relativ scurt, măsurat prin coeficientul de inteligență, IQ (Intelligence Quotient), ca formă de cuantificare a intel...
EMISII CO₂      Politicile actuale ar determina o reducere a emisiilor de GES (gaze cu efect de seră) de numai 40% până în 2050. Comunicarea Comisiei Europene intitulată „Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie competitivă cu emisii scăzute de dioxid de carbon până în 2050” stabilește modul în care poate fi îndeplinit cel mai rentabil cu putință obiectivul de reducere a emisiilor pe plan național cu 80% până în...
UN TRUC DE ADEMENIRE INCREDIBIL      Plantele folosesc o varietate de tactici extrem de diversă pentru a realiza polenizarea și implicit pentru a atrage agenții polenizatori. Circa 5 la sută din toate plantele existente pe glob apelează la trucuri și înșelăciuni pentru a atrage insectele polenizatoare, dar până acum cercetătorii nu au mai întâlnit un astfel de truc de ademenire.      O plantă ornamentală, destul de populară, din grupul d...
BRÂNZĂ PE GUSTUL TUTUROR      Brânza este un produs lactat, foarte bine cunoscut, obținut prin coagularea laptelui anumitor animale, mai des vaci, dar și oi, capre, bivoli și iaci. Pentru a se obține închegarea laptelui, este folosit cheagul, dar unele tipuri de brânză sunt închegate cu acizi, precum oțet sau suc de lămâie. Cuvântul brânză vine din cuvântul aromân și meglenoromân arîndză, acea parte a stomacului numită și burduf ca...
METROPOLA BEIJING      Ar putea orașul Beijing să devină cea mai mare și modernă metropolă a lumii? Pornind de la această întrebare vă ofer câteva argumente pro și contra, în comparație cu alte trei mari orașe din lume: Londra, Tokyo și New York.      Metropola Beijing este un adevărat colos. Populația sa este aproximativ de 2,5 ori mai mare decât populația din New York și Londra și aproape dublă față de cea din Tokio. Spre...
ÎNLOCUIREA ȘI REPARAREA SMALȚULUI DINȚILOR     Înlocuirea și repararea smalțului dinților se poate face, potrivit savanților niponi, coordonați de către profesorul Shigeki Hontsu de la Universitatea de Biologie din Kinki, cu o peliculă ultrafină pe bază de hidroxil-apatită, principalul component mineral din smalțul dentar.      Obs.: apatita este un mineral incolor sau colorat compus din fosfat de calce (oxid de calciu; material refractar obținut p...
EXERCIȚII LOGICE CU BEȚE DE CHIBRIT      Nu puteam ca la categoria perspicacitate să nu ofer câteva probleme de logică cu bețe de chibrit. Acest lucru banal cândva, cutia cu bețe de chibrituri, a dezvoltat o seamă de jocuri de divertisment din dorința noastră de a folosi orice mijloc pentru creșterea capacității intelectuale.      Notă importantă: bețele  de chibrit nu trebuie rupte, suprapuse, așezate unul lângă altul pe lungime sau să nu f...
INVERSAREA PROCESULUI DE ARDERE      Nivelul foarte mare de dioxid de carbon (CO₂) din atmosfera Pământului este una dintre cele mai presante probleme ale epocii noastre. Ca atare, multe cercetări s-au axat pe găsirea de modalități pentru a-l reduce, dar și pe soluții pentru a-l elimina, inclusiv prin transformarea lui în materiale plastice sau spumă și combustibili. Oamenii de știință de la departamentul de energie al Oak Ridge National ...
ÎNLOCUITOR PENTRU VIAGRA      Oamenii de știință au descoperit că veninul păianjenului rătăcitor brazilian (Phoneutria nigriventer) ar putea vindeca disfuncția erectilă în 20 de minute de la intrarea în corp, cu toate că păianjenul, din categoria Arahnidelor, este responsabil pentru uciderea celor mai mulți oameni, victimele murind, de obicei, în termen de o oră de la mușcătură.  Oamenii de știință considera că veninul acestuia ar ...