În portul Okpo din Coreea de Sud, Daewoo și Marine Engineering au lucrat la construirea celei mai mari nave pentru transportul maritim de containere. Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lățime și având o înălțime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje, cel mai mare vas din lume de transport are o capacitate de 18.000 de containere de 20 picioare.

     Observație: un container de 20 picioare are: lungime – 20 ft (5,9 m); lățime – 8 ft (2,4 m); înălțime – 8ft (2,4 m); volum – 33m³.

     La construirea lui s-a folosit oţel cât pentru opt turnuri Eiffel, iar la un singur transport la capacitate s-ar putea aduce 111 milioane de perechi de adidași (într-un  container de 20 picioare se pot transporta aproximativ 6000 de perechi) sau 182 de milioane de iPad-uri (aproximativ 10.100 de iPad-uri/container). Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km.

Cel mai mare vas din lume

     Scopul său este să deservească ruta comercială între Asia și Europa și de a aduce milioane de produse fabricate în China, Malaysia, Taiwan și Coreea în Olanda, la Rotterdam. Beneficiarul este compania daneză de transport maritim Maersk, care a comandat 20 de astfel de nave, la un cost de aproximativ 190 de milioane de dolari fiecare, iar primul a fost botezat Mc-Kinney Mølle.

     Aceste vapoare fac parte dintr-o nouă clasă de nave care se numește „Triple-E”: Efficiency, Economy of scale and Environmentally improved (eficiență energetică, capacitate mai mare de transport și protecția mediului).

Cel mai mare vas din lume 1

     Nava este proiectată și optimizată pentru viteze mai mici, motorul utilizând gazele arse  pentru a produce un plus de energie de propulsie, fiind de neegalat în domeniul eficienței energetice. Motorul funcționează la turații mai mici și folosește elice mai mari decât navele container tradiționale, această asociere necesitând mai puțină energie pentru propulsie. Reducerea de combustibil este spectaculoasă, de la 214 de tone pe zi la doar 160 de tone. Viteza maximă a vasului este de 23 de noduri și are un aport mare la reducerea consumului de combustibil. Viteza maximă s-ar fi putut limita la 21 de noduri, dar s-a optat pentru flexibilitatea de a merge mai repede în cazul unei întârzieri, indiferent de motiv, în scopul de a urma programul stabilit și de a elimina anumite potențiale costuri suplimentare pentru întârzieri.

     Maersk a proiectat cele mai mari nave pentru containere din lume începând cu 1996 (clasa Regina Maersk) şi a stabilit un nou record mondial depășind capacitatea din clasa Emma Maersk din anul 2006 cu 16%, fără a necesita mai multă putere de propulsie.

1996 – Clasa Regina Maersk, 7.100 containere

1997 – Clasa Suveran Maersk, 8.100 containere

2006 – Clasa Emma Maersk, 15.500 containere

     Prin reducerea consumului de combustibil se vor reduce, de asemenea, emisiile totale de CO2 cu aproximativ 20%, adică emisiile de CO2  pentru un container transportat se vor reduce la aproape 50%.

     De asemenea, asigurarea containerelor se face prin structuri metalice încrucișate, un fel de poduri de prindere speciale care asigură stivuirea și reduce șansele ca un container să cadă peste bord (în prezent, navele de marfă pierd între 2000 și 10.000 de containere în fiecare an).

Cel mai mare vas din lume 2

     În final, vaporul va parcurge ruta Shanghai – Rotterdam în 23 de zile, iar costul transportului unui container din Asia în Europa se va reduce cu 20% – 30% față de celelalte vase ce transportă aceiași încărcătură pe această rută. Nava are capacitatea de a transporta până la 165.000 de tone de marfă, care ar putea fi în valoare de 1 miliard de dolari.

Sursa : Maersk


Alte articole captivante


AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt...
LENTILĂ MICROSCOP      Un tânăr de 22 de ani,  absolvent la Inginerie Mecanică la Universitatea din Washington, a proiectat și realizat o lentilă simplă, dar revoluționară, numită Micro Lens, care poate fi montată la un aparat de fotografiat smartphone și folosită pentru a mări la nivel microscopic. Lentila are numai șase milimetri diametru, dar asigură o gamă de mărire (zoom optic) între 15x și 60x (prin comparație, o camer...
TRICOU PENTRU DURERI DE SPATE      Experții susțin că durerile de spate sunt cauzate de mușchii abdominali, care au menirea să ne țină drepți atunci când stăm jos și în picioare. Dar, în cazul în care aceștia slăbesc, apare tendința ca mușchii spatelui, tendoanele, ligamentele și discurile coloanei să se întindă excesiv, ceea ce provoacă durere.      Un nou model de tricou produs de firma Pelham & Strutt, care dorește a fi un trico...
TRATAMENT FACIAL CU MELCI      Când vine vorba de lucruri trăsnite sau bizare, japonezii sunt pe primul loc, iar an de an continuă să ne uimească. O clinică din Tokyo oferă un tratament de 60 de minute cu melci vii, care sunt plasați pe obraji și frunte și se mișcă cum doresc.      Mucusul secretat de melci conține un amestec de proteine puternice, antioxidanți și acid hialuronic, care ajută pielea să rețină umezeala, reduce infl...
CONSUMUL MONDIAL DE CEAI      Ceaiul își are originile în partea de sud-est a Asiei și a fost întrebuințat pentru prima oară de chinezi, folosindu-l atât la prepararea băuturilor cât și a mâncărurilor. După ce a fost introdus și în Japonia de către un călugăr budist prin anii 600, la sfârșitul secolului al XVI-lea apar mențiuni rare despre ceai și la europeni, devenind apoi un produs folosit la nivel mondial. Producția mondială de ...
SIMBOLURI PE TABLOUL DE BORD      Planșa de bord informează în mod obișnuit conducătorii auto cu privire la acțiunile pe care le întreprind și, de asemenea, problemele care pot apare în funcționarea în ansamblu a autovehiculului. În ultimul timp, mașinile au devenit atât de complexe încât majoritatea șoferilor nu înțeleg multe dintre simbolurile comune de avertizare sau de informare de pe tabloul de bord. Problema este agravată de fapt...
POLITICĂ: WHISKY ÎN LOC DE ȘAMPANIE      Tradiția de “botez” a unei nave maritime este veche, de câțiva mii de ani, și a reprezentat inițial un fel de favor sau chiar o cerere de îndurare din partea zeilor, dar azi este doar politică. Vikingii au făcut sacrificii umane sperând să-i îmbuneze pe zei, sângele celor uciși fiind scurs pe corăbiile noi construite. Ulterior, sacrificiile umane au fost înlocuite cu cele animale, iar apoi cu spargerea...
ALCOOLTEST LA SERVICIU      AlcoSense TruTouch este un scaner distribuit de firma AlcoDigital, care se pare că este  ideal pentru companiile care vor să-și testeze angajații înaintea începerii programului de lucru, cu ajutorul unui alcooltest. În curând, milioane de muncitori ar putea face testul de alcool zi de zi la locurile lor de muncă. Noul dispozitiv de măsurare este bazat sută la sută pe atingere și oferă îmbunătățiri semn...
ROMÂNIA vs CHINA      În prima jumătate a acestui an, în China au fost create 7,25 milioane de noi locuri de muncă, puțin mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut, iar piața locurilor de muncă rămâne stabilă, a anunțat pe 16 iulie agenția oficială de știri (Xinhua). Raportul, Xinhua l-a citat pe ministrul resurselor umane și al securității sociale (Yin Weimin)  spunând că sectorul serviciilor ar putea juca un rol i...
BÂRFA BÂRFELOR      Un nou studiu realizat de olandezi sugerează ca bârfele sunt de fapt bune pentru stima de sine, deoarece ne permit să ne comparăm cu alții și, atât bârfele pozitive cât și cele negative la adresa unui individ, stimulează auto-reflecția și auto-evaluarea.      Probabil născută și călită în sistemul sofisticat al bârfelor românești, Elena Martinescu de la Universitatea din Groningen, a declarat: femeile...