În portul Okpo din Coreea de Sud, Daewoo și Marine Engineering au lucrat la construirea celei mai mari nave pentru transportul maritim de containere. Măsurând 400 de metri în lungime, 59 de metri în lățime și având o înălțime comparabilă cu o clădire cu 20 de etaje, cel mai mare vas din lume de transport are o capacitate de 18.000 de containere de 20 picioare.

     Observație: un container de 20 picioare are: lungime – 20 ft (5,9 m); lățime – 8 ft (2,4 m); înălțime – 8ft (2,4 m); volum – 33m³.

     La construirea lui s-a folosit oţel cât pentru opt turnuri Eiffel, iar la un singur transport la capacitate s-ar putea aduce 111 milioane de perechi de adidași (într-un  container de 20 picioare se pot transporta aproximativ 6000 de perechi) sau 182 de milioane de iPad-uri (aproximativ 10.100 de iPad-uri/container). Puse unul peste altul, containerele ar atinge o uimitoare înălţime de 47 de km.

Cel mai mare vas din lume

     Scopul său este să deservească ruta comercială între Asia și Europa și de a aduce milioane de produse fabricate în China, Malaysia, Taiwan și Coreea în Olanda, la Rotterdam. Beneficiarul este compania daneză de transport maritim Maersk, care a comandat 20 de astfel de nave, la un cost de aproximativ 190 de milioane de dolari fiecare, iar primul a fost botezat Mc-Kinney Mølle.

     Aceste vapoare fac parte dintr-o nouă clasă de nave care se numește „Triple-E”: Efficiency, Economy of scale and Environmentally improved (eficiență energetică, capacitate mai mare de transport și protecția mediului).

Cel mai mare vas din lume 1

     Nava este proiectată și optimizată pentru viteze mai mici, motorul utilizând gazele arse  pentru a produce un plus de energie de propulsie, fiind de neegalat în domeniul eficienței energetice. Motorul funcționează la turații mai mici și folosește elice mai mari decât navele container tradiționale, această asociere necesitând mai puțină energie pentru propulsie. Reducerea de combustibil este spectaculoasă, de la 214 de tone pe zi la doar 160 de tone. Viteza maximă a vasului este de 23 de noduri și are un aport mare la reducerea consumului de combustibil. Viteza maximă s-ar fi putut limita la 21 de noduri, dar s-a optat pentru flexibilitatea de a merge mai repede în cazul unei întârzieri, indiferent de motiv, în scopul de a urma programul stabilit și de a elimina anumite potențiale costuri suplimentare pentru întârzieri.

     Maersk a proiectat cele mai mari nave pentru containere din lume începând cu 1996 (clasa Regina Maersk) şi a stabilit un nou record mondial depășind capacitatea din clasa Emma Maersk din anul 2006 cu 16%, fără a necesita mai multă putere de propulsie.

1996 – Clasa Regina Maersk, 7.100 containere

1997 – Clasa Suveran Maersk, 8.100 containere

2006 – Clasa Emma Maersk, 15.500 containere

     Prin reducerea consumului de combustibil se vor reduce, de asemenea, emisiile totale de CO2 cu aproximativ 20%, adică emisiile de CO2  pentru un container transportat se vor reduce la aproape 50%.

     De asemenea, asigurarea containerelor se face prin structuri metalice încrucișate, un fel de poduri de prindere speciale care asigură stivuirea și reduce șansele ca un container să cadă peste bord (în prezent, navele de marfă pierd între 2000 și 10.000 de containere în fiecare an).

Cel mai mare vas din lume 2

     În final, vaporul va parcurge ruta Shanghai – Rotterdam în 23 de zile, iar costul transportului unui container din Asia în Europa se va reduce cu 20% – 30% față de celelalte vase ce transportă aceiași încărcătură pe această rută. Nava are capacitatea de a transporta până la 165.000 de tone de marfă, care ar putea fi în valoare de 1 miliard de dolari.

Sursa : Maersk


Alte articole captivante


PETIȚIA CARE SALVEAZĂ INTERNETUL      Petiția se referă la ce își doresc internauții din lumea întreagă și susține un Internet liber și deschis, opunându-se încercării de control a companiilor de profil și a guvernelor.      Un grup de utilizatori de Internet au pus zilele trecute bazele unei petiții intitulate Declarația Libertății Internetului. Documentul, constituit pe cinci principii, susține un internet liber și deschis.     "Cr...
ISTORIA IMNULUI ROMÂNIEI      Imnul de stat al României are o istorie de peste 150 de ani. România a avut șase imnuri naționale, toți cei care s-au perindat la putere schimbând atât ziua națională, cât și imnul și simbolurile (însemnele) țării. Așadar, într-un secol și jumătate ne-am schimbat imaginea de șase ori, făcând “istorie”.      Imnul de stat ar trebui să fie un cântec solemn și oficial, o melodie triumfală, patriotică, ca...
RENAȘTEREA UNEI PLANTE      Oameni de știință ruși au reușit să readucă la viață sau să renască o plantă după mai mult de 30 000 de ani, fiind cel mai vechi organism vegetal regenerat vreodată. Datorita lor și probabil unei veveriță preistorice întreprinzătoare, a fost posibilă regenerarea acestei plante, numita Sylene Stenophylla, din pleistocenul superior.      Pe malul râului Kolîma din Siberia, rușii au găsit în permafrost (...
ÎNGHEȚATA A DEVENIT O „BUNĂTATE”!      Înghețata, această bucurie nevinovată a verii, s-ar putea topi mai lent grație unui nou ingredient. Cercetătorii de la Universitățile din Edinburgh și Dundee au dezvoltat o metodă de producere a unei proteine naturale, numită BsIA, care poate face înghețata mai rezistentă la topire decât produsele convenționale, relatează Daily Mail.      Proteina unește bulele de aer, grăsimile și apa din înghețată, ...
LOGOURI NOI PENTRU ANUL 2013       Un logo, numit uneori și siglă, este un element grafic folosit pentru identificarea unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. El poate fi compus din una sau mai multe litere, o imagine sau o combinație a acestor elemente, iar în context legal logo este marca înregistrată a unei firme, a unui produs, a unei organizații, a unui eveniment etc. De obicei, agenții de publicitate ...
ÎNLOCUITOR PENTRU VIAGRA      Oamenii de știință au descoperit că veninul păianjenului rătăcitor brazilian (Phoneutria nigriventer) ar putea vindeca disfuncția erectilă în 20 de minute de la intrarea în corp, cu toate că păianjenul, din categoria Arahnidelor, este responsabil pentru uciderea celor mai mulți oameni, victimele murind, de obicei, în termen de o oră de la mușcătură.  Oamenii de știință considera că veninul acestuia ar ...
ALT MATERIAL MINUNE: STANEN      Despre grafen am mai vorbit, fiind considerat un material minune, care își găsește din ce în ce mai multe utilizări în viața noastră de zi cu zi. Cel mai subțire și cel mai puternic material cunoscut a fost izolat pentru prima dată la Universitatea din Manchester, în 2004. Descoperirea a fost încununată prin acordarea Premiului Nobel pentru Fizică în 2010 oamenilor de știință Sir Andre Geim și Sir Kost...
PROBLEMA PAHARELOR      Aceasta este o problemă gen exercițiu practic care poate fi abordată oricând în jurul unei mese prietenești, când se și bea ceva. I-am spus simplu: problema paharelor.      Pe masă se găsesc 6 pahare, trei umplute pe jumătate și trei goale, aranjate în ordine, așa:      Mișcând doar un singur pahar (numai unul), trebuie să obțineți un alt aranjament: un pahar cu lichid, unul fără lichid, un pahar c...
CELE MAI MARI SALARII ÎN SPORT      SportingIntelligence.com publică de câțiva ani un PDF care conține o analiză despre echipele care plătesc cele mai mari salarii în sport. Studiul publicat pe 15 aprilie a.c. cuprinde o listă completă a 294 de echipe, din 15 campionate, din 12 țări, cu referire la  șapte sporturi de echipă, ordonată în funcție de salariul mediu al jucătorilor din prima echipă (de bază).      Pentru al doilea an consecu...
PODEA DIN STICLĂ PENTRU SPORT      Folosind LED-uri pentru marcaje, firma germană ASB SYSTEMBAU a dezvoltat o nouă suprafață, din sticlă, pentru competițiile sportive - ASB Glassfloor. Sistemul poate fi folosit și adaptat, prin simpla apăsare a unui comutator, pentru marcarea instantanee a terenului unor sporturi diferite, cum ar fi de badminton, baschet, tenis, handbal sau volei. Astfel se elimină liniile de marcaj care există în mai t...