Brand Finance este liderul mondial de consultanță și de evaluare pentru mărci, care a  efectuat mii de evaluări ale brand-urilor, de toate mărimile și în majoritatea sectoarelor. Printre clienții lor se număra mărci internaționale, autorități fiscale, firme de avocatură, organisme guvernamentale, bănci de investiții, etc. La începutul acestei luni a publicat lista primelor 50 de brand-uri, cele mai valoroase din lume, care produc și comercializează băuturi spirtoase.

     Fără îndoială, Johnnie Walker a confirmat că este cea mai valoroasă marcă de băuturi la nivel global, cu o creștere fenomenală, susținută de publicitate agresivă, de inovare și segmentare atentă a pieții. Un alt lucru esențial a fost creșterea rapidă a băuturilor spirtoase asiatice, brand-urile chineze având în continuare un potențial uriaș. Cu toate că brand-urile din China fac pași mari pentru a câștiga încrederea consumatorilor la nivel internațional, primele 50 de mărci de băuturi spirtoase sunt încă dominate de brand-uri occidentale.

Băuturi spirtoase - Johnnie Walker

     Studiul anual, realizat de agenția de evaluare Brand Finance, arată că Johnnie Walker a înregistrat o creștere a valorii de brand cu un procent colosal – 80%, ajungând la o valoare totală de 4,37 miliarde de dolari. Iată clasamentul complet:

CLASAMENT

BRAND

VALOARE (milioane $)

EVALUARE

2013

2012

Nume

Țară

2013

2012

2013

2012

1

1

Johnnie Walker

Marea Britanie

4372

2432

AAA

AAA

2

6

Moutai

China

2368

1493

AA

AA-

3

3

Hennessy

Franța

2260

1917

AAA

AAA

4

2

Bacardi

SUA

2136

2009

AA +

AA +

5

4

Smirnoff

Marea Britanie

1987

1718

AA +

AA +

6

5

Chivas Regal

Franța

1763

1551

AA +

AAA-

7

7

Wuliangye

China

1639

1308

AA

AA

8

14

Luzhou Laojiao

China

1542

789

AA

AA-

9

9

Jack Daniels

SUA

1373

1246

AAA-

AAA-

10

8

Baileys

Marea Britanie

1349

1269

AA

AA +

11

10

Absolut

Franța

1320

1235

AA

AA

12

12

Grey Goose

SUA

1116

945

AA +

AA +

13

11

Ricard

Franța

884

952

AA-

AA

14

16

Crown Royal

Marea Britanie

862

775

AA-

AA-

15

24

Jinro

Coreea de Sud

762

409

A +

A +

16

15

Ballantine’s

Franța

747

780

AA

AA

17

13

Grant’s

Marea Britanie

697

924

A +

A +

18

18

Rémy Martin

Franța

597

500

AA

AA

19

35

Ciroc

Marea Britanie

550

303

AA +

AA

20

19

Jameson

Franța

540

469

AA +

AA

21

17

Gordon’s Gin

Marea Britanie

538

535

AA

AA +

22

22

Jim Beam

SUA

536

428

AA

AA-

23

25

McDowell’s No.1

India

533

397

AA

AA-

24

20

Jagermeister

Germania

472

458

AA-

AA-

25

29

Buchanans

Marea Britanie

405

340

AA

AA

26

21

Jose Cuervo

Marea Britanie

399

452

AA

AA +

27

31

Famous Grouse

Marea Britanie

398

329

AAA-

AA +

28

26

Brugal

Marea Britanie

383

394

A +

A +

29

34

Ketel One

Marea Britanie

381

315

AA

AA

30

23

J & B

Marea Britanie

371

417

AA-

AA

31

30

Captain Morgan

Marea Britanie

362

331

AA +

AA +

32

32

Martell

Franța

361

324

AA-

AA-

33

28

Havana Club

Franța

357

358

AA

AA

34

36

Bombay Sapphire

SUA

335

274

AA +

AA

35

27

Glenfiddich

Marea Britanie

332

371

AA-

AA-

36

37

Malibu

Franța

313

259

AA-

AA-

37

33

Dewar’s

SUA

299

316

A +

A +

38

38

The Glenlivet

Franța

292

247

AA

AA-

39

Royal Salute

Franța

246

AA

40

39

Beefeater

Franța

241

230

AA-

AA-

41

Kahlua

Franța

239

AA-

42

Courvoisier

SUA

237

AA

43

40

Tanqueray

Marea Britanie

231

218

AA

AA +

44

Campari

Italia

218

AA-

45

Sauza

SUA

213

AA-

46

William Lawson’s

SUA

206

AA

47

Windsor

Marea Britanie

202

AA

48

Southern Comfort

SUA

190

AA +

49

Maker’s Mark

SUA

176

AA

50

Clan Macgregor

Marea Britanie

143

A +

     Notă: Băuturile chinezești sunt din categoria BAIJIU. Numele înseamnă „lichior alb”, „alcool alb” sau „spirt alb”, în general având aproximativ 40-60% alcool în volum. Este este o băutură foarte limpede, de obicei distilată din sorg (este o plantă erbacee perenă, cu înălțimea de până la 2,5 m, originară din Africa Ecuatorială, dar care s-a răspândit și în India și China, unde se cultivă de mai bine de 3000 de ani. Este principala cereală pentru pâine în Africa, Europa de Sud, America Centrală și Asia, fiind o cereală adaptată la o climă caldă și uscată), dar se folosesc și alte cereale: orez, grâu, orz, mei, care sunt distilate de două ori. Există și câteva tipuri preparate din fructe.

     O mare parte din succesul lui Johnnie Walker poate fi atribuit prin promovarea unor produse exclusive, cum ar fi Blue Label, și introducerea de noi produse, cum ar fi Double Black. Ca și Black Label (introdus în 1909, anual se produc echivalentul a 213 milioane de sticle), Double Black este o combinație de malț și cereale. “Single malt” include de fapt două tipuri de malț din două distilerii bine-cunoscute: Diageo, Caol Ila (din Islay) și Talisker (Isle of Skye). Iar producătorul susține că, prin învechirea tot timp de 12 ani, se obține un „echilibru perfect”, chiar dacă prețul este cu 10$ mai mare.

Băuturi spirtoase - Double Black

     Câte dintre ele ați gustat? Eu am băut, câte puțin din fiecare, dintre cele situate în clasamentul 2013 la pozițiile: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 13, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 24, 30, 31, 33, 35, 37, 38, 40, 42, 44, 46, 50. Puțin mai mult de jumătate din totalul de 50.

Sursa : Brand Finance


Alte articole captivante


DE CE NE SĂRUTĂM SUB VÂSC      De ce ne sărutăm sub vâsc? Această tradiție este la prima vedere puțin ciudată datorită plantei în sine: vâscul. De ce s-a apelat la o plantă semiparazită (plantă care nu-și susține pe cont propriu fotosinteza, extrăgând o parte din hrană din altă plantă vie) ci nu la alte plante mult mai frumoase, mai răspândite și mai îndrăgite?      De-a lungul istoriei, vâscul a fost apreciat de grecii antici, bab...
AMBALAJE INEDITE      Ambalajul este un material (hârtie, carton, pânză, cutie, masă plastică, etc.) sau un obiect în care se împachetează ceva. Pentru a atrage mai mulți clienți sau o categorie anume de cumpărători, unele firme recurg la soluții neobișnuite pentru ambalajele produselor pe care le vând. Aveți aici câteva exemple care pot fi considerate ilare sau niște idei cu adevărat nemaipomenite, după gust.      ► Pentr...
USCĂTOR PENTRU CORP      O companie din New York și-a propus să elimine complet utilizarea prosoapelor de corp și a creat un dispozitiv care usucă întregul corp în circa de 30 de secunde - uscător pentru corp. Aparatul, care este puțin mai mare decât un cântar obișnuit, aspiră aer din mediu, îl comprimă și apoi îl suflă spre corp la diferite unghiuri, cu ajutorul unor duze (ajutaje) dispuse astfel încât să creeze o coloană de ...
EFECTUL FUNDAMENTAL AL ȘOMAJULUI      Ultimele studii la nivel mondial au demonstrat că efectul fundamental al șomajului este schimbarea personalității.      Șomajul este un fenomen social-economic care se manifestă prin inactivitatea forțată – sau uneori chiar dorită - a unui număr mare de salariați, ca rezultat al dezechilibrului dintre cerere și ofertă pe piața forței de muncă. Cauzele principale ale șomajului se găsesc în domeniul inv...
BIBLIOTECA FĂRĂ CĂRȚI      În toamna acestui an în orașul San Antonio va fi inaugurată prima bibliotecă din lume care nu are nici o carte fizică și care va purta numele BiblioTech. Ea va face parte dintr-un întreg sistem de biblioteci și librarii publice fără cărți, care se va întinde în tot Texasul, SUA.      Biblioteca îți permite să împrumuți cărți electronice după aceiași metodă după care împrumuți cărți obișnuite într-o ...
VIAȚA LA ÎNĂLȚIME      De-a lungul anilor, blocurile au fost în mare parte asociate cu sărăcia și lipsurile. Dar mai nou se pare că viață trăită la un etaj superior ar putea fi secretul pentru o viață lungă și sănătoasă, dezvăluie o cercetare recentă.      Cercetătorii  de la Universitatea din Berna din Elveția au constatat că șansele de a muri de boli pulmonare grave sunt cu 40% mai mari în rândul locuitorilor care trăiesc...
CELE MAI FRECVENTE PLEONASME      Pleonasme – erori de exprimare constând în folosirea alăturată a unor cuvinte, expresii, propoziții, etc. care repetă în mod inutil aceeași idee sau care au același înțeles. Am ales mai jos unele dintre cele mai frecvente pleonasme, des folosite, cu trimitere directă la două link-uri care apar pe primele pagini în căutarea pe Google.      Notă: Transcrierea titlurilor și numele site-urilor sunt ad lit...
STUDIUL ÎNĂLȚIMII EUROPENILOR      Înălțimea medie a bărbaților europeni a crescut cu 11 cm într-o perioadă de 100 de ani (de la 1870 până la 1980), potrivit unui studiu recent: bărbații europeni au crescut de la 167 centimetri la 178 centimetri. Contrar așteptărilor, studiul a constatat că înălțimea medie s-a accelerat de fapt în perioada cuprinsă cele doua războaie mondiale și în timpul crizei economice mondiale. Au fost analizate cif...
Linie separată de autobuz pentru țigani         Un primar italian a luat decizie extrem de controversată de a introduce o linie separată de autobuz pentru țigani.      Borgaro Torinese este o comună sau dacă vreți un orășel, cu o populație de circa 13 500 locuitori, situată în provincia Torino, în nordul Italiei. Inițiativa primarului Claudio Gambino, membru al Partidului Democrat italian de a opera o linie dublă de autobuz de-a lungul unui tras...
STICLĂ PLATĂ      La nivel global, anul trecut, au fost vândute peste 600 de miliarde de sticle de unică folosință. Numai în SUA, studiile arată că, în fiecare secundă, se consumă conținutul a circa 1.500 de sticle de unică folosință și doar aproape 20% dintre ele sunt apoi reciclate.      Doi tineri australieni (28 ani) au proiectat o sticlă practică și ecologică. Ca susținători ai protecției mediului înconjurător, ei...