Un nou studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Indiana, publicat în revista Neuropsychopharmacology la începutul săptămânii trecute, a dovedit că gustul, savoarea și aroma berii, chiar fără nici un pic de alcool, poate declanșa producția de dopamină (este unul dintre principalii neurotransmițători de la nivelul sistemului nervos – o substanță care transmite informația între neuronii creierului – fiind implicată într-o varietate largă de activități diferite, de exemplu în controlul activității locomotorii, în reglarea stărilor emotive și în procese cognitive; nivelului de dopamină din creier afectează procesul analitic de luare a deciziilor, având un impact direct asupra vieții de zi cu zi) în creier. Gustul berii eliberează această substanță chimică în creier, stimulând dorința oamenilor de a bea mai multă bere. Deci, bere = fericire.

          Bere - fericire 2                    Bere - fericire 3

     Dr. David Kareken, director adjunct la Indiana Alcohol Research Center, a declarat: „Noi credem că acesta este primul experiment care arată că gustul unei singure băuturi, fără nici un efect dat de alcool, poate provoca producția de dopamină în creier.” Cercetătorii au scanat creierele mai multor oameni după ce au băut bere și Gatorade (o băutură pentru sportivi). Fiecare participant a primit doar 15 ml de bere, așa încât efectul alcoolului să nu se facă simțit. Rezultatele au evidențiat o activitate cerebrală mult mai intensă creată de dopamină după consumul de bere decât după consumul de Gatorade. De asemenea, participanții la studiu au spus că tânjeau după mai multă bere după ce au băut mostra de bere folosită în experiment, dar nu au resimțit aceeași nevoie după ce au consumat mostra de băutură pentru sportivi, chiar dacă mulți au considerat că avea un gust mai bun.

Bere - fericire 1

     Dai Stephens, profesor de psihologie experimentală la Universitatea din Sussex, a descris lucrarea ca fiind „o primă demonstrație convingătoare că aroma și gustul unei băuturi au efecte asupra creierului. Cu toate acestea, studiul sugerează că efectul nu a fost același la toți băutorii de bere.” Peter Anderson, profesor la Universitatea din Newcastle, a adăugat: „Este bine cunoscut faptul că tot felul de indicii, inclusiv gustul, mirosul, imaginile și obiceiurile sporesc dorința de a bea, dorință care de multe ori pare a fi asociată cu doza – adică mai mare atunci când consumul este mai mare. Această lucrare demonstrează că gustul are singur un impact asupra funcțiilor creierului asociate cu dorința.” David Linden, profesor la Universitatea din Cardiff, a spus că suntem „încă foarte departe de a înțelege procesele biologice complexe care contribuie la abuzul de alcool. Abuzul de alcool este o preocupare majoră de sănătate publică și ar fi de mare interes de a avea markeri de predispoziție la consumul de alcool, pentru a permite intervenția timpurie. Cu toate acestea, efectele prezentate sunt mici, iar rezultatele comparative între gustul de bere și Gatorade nu sunt asociate cu comportamentul de consum real sau dependența.”

Sursa : Daily Mail


Alte articole captivante


BUNURI DE CONSUM ȘI SERVICII ÎN UE      În anul 2013, nivelul prețurilor pentru bunuri de consum și servicii au diferit foarte mult între statele membre. Danemarca (140% din media EU-28) au avut cel mai înalt nivel de preț, urmată de Suedia (130%), Luxemburg și Finlanda (ambele 123%). Niveluri de preț de 10% - 20% peste media EU-28 au fost în Irlanda (118%), Marea Britanie (114%) și Olanda (110%), în timp ce Belgia și Franța (ambele 109%), A...
SEMNIFICAȚIA PREFIXULUI „i” PENTRU UN iPHONE      V-ați întrebat vreodată care este semnificația prefixului „i” pentru diverse produse cum ar fi iMac, iPod, iTunes, iPhone, iPad? De fapt prefixul „i” este aproape omniprezent pentru toate produsele Apple lansate în ultimii 17 ani. Dar ce înseamnă?      La un eveniment Apple din anul 1998, Steve Jobs a prezentat prima dată un iMac, explicând legătura dintre „i” și „Mac”: „iMac provine din căsătoria fer...
INFLUENȚA FAZELOR LUNII      Un studiu realizat de o echipă de cercetători condusă de profesorul Genevieve Belleville de la Școala de Psihologie a Universității Laval din Canada arată că nu există nici o legătură între fazele lunii și stările psihice, contrar unei convingeri foarte populare. Pentru a determina dacă credința larg răspândită ce leagă luna de problemele de sănătate mintală este adevărată, cercetătorii au evaluat paci...
PUTEREA FINANCIARĂ A BISERICII      V-ați gândit cât de mare poate fi puterea financiară a bisericii? Probabil că nu, pentru că averea bisericii a fost și este un secret bine păstrat față de enoriași, un fel de “sfânta taină”. Dacă din punct de vedere al proprietății (terenuri, imobile, bunuri, etc.) puterea financiară a bisericii poate fi stabilită relativ corect, atunci când vorbim de banii strânși de biserică, de exemplu numai din don...
TOP ORAȘE 2012      Firma americană de consultanță Mercer a realizat un clasament al primelor orașe din lume, dintr-un total de 221 orașe studiate. În stabilirea pozițiilor din clasament, firma a ținut cont de prețurile imobiliarelor în comparație cu venitul mediu al locuitorilor, de calitatea sistemul medical și de sănătate (boli infecțioase, canalizare, depozitarea deșeurilor, poluarea aerului, etc), de mediul politico-...
RELIGIE ȘI ATEISM      Un sondaj la nivel mondial realizat de WIN-Gallup International, o organizație independentă, specializată în sondaje de opinie, a adresat această  întrebare în 57 de țări, acoperind mai mult de 73% din populația lumii, anul trecut: Întrebare: Indiferent dacă aparțineți unui cult sau nu, ați spune că sunteți o persoană religioasă, nereligioasă sau un ateu convins?      Răspunsul a fost dat de 51...
ALCOOLUL – LUBRIFIANT INTELECTUAL      Când ai de rezolvat o problema complicată, dacă deschizi o bere poate fi ajutorul dorit. Un studiu surprinzător al cercetătorilor de la Universitatea din Illinois arată că alcoolul îmbunătățește aptitudinile de rezolvare a problemelor. Cercetarea condusă de profesorul Jennifer Wiley arată că amețeala produsă de băutură, în cantități de bun simț, mărește capacitatea memoriei, mai exact "abilitatea de a ...
MOTOARE INTELIGENTE      Volvo Car Group la lansa în această toamnă o noua familie de motoare - VEA (Volvo Engine Architecture), care folosesc pentru prima dată tehnologia i-ART, care ajută la reducerea consumului de combustibil la motoarele diesel și creșterea puterii.      În loc de a folosi senzorul de presiune tradițional, i-ART monitorizează continuu fiecare injector și controlează injecția și arderea în fiecare dintre c...
INDICELE DE SĂRĂCIE      Indicele de sărăcie (misery index) este o măsură economică brută creată de Arthur Orkum, care însumează rata de șomaj și rata de inflație a unei țări, pentru a evalua condițiile de suferință, de nefericire sau de mizerie în care trăiește un popor (cu cât  numărul este mai mare, cu atât este mai mare sărăcia). Fericirea și nefericirea popoarelor este calculată prin diverse metode sau indicatori, rezulta...
METROU FUTURIST      Pentru a marca 150 de ani de la apariția metroului, la expoziția deschisă pe 8 octombrie la centrul expozițional Crystal în Victoria Royal Docks (Marea Britanie), Siemens a prezentat un tren subteran futurist, care ar putea deveni viitorul metroului londonez. Noul concept a fost numit Inspiro, metroul generației următoare și are un preț pe măsură: 1 milion de lire sterline pe garnitură.      Noul mo...