Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie anul acesta. Vă prezint primele 30 mărci (companii) din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

     Notă: „Clasament” se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar „Publicitate” reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firmele de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). În clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • în domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupă locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupă locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupă locul 52.
  • Facebook ocupă numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și Johnson’s, care ocupă locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.