Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.

Alte articole captivante


CEL MAI SIGUR – AVIONUL      Anul 2012 a fost un an extrem de sigur pentru aviația civilă – arată statisticile privind accidentele de avion prezentate de Aviation Safety Network (ASN). Au fost înregistrate în total 23 de accidente mortale de avion, din care au rezultat 475 decese și 36 decese la sol (alte persoane decât cele aflate în avioane). Ambele cifre sunt extrem de mici, mai mici decât media pe ultimii zece ani, care a fost...
UN ARTICOL DE BUN GUST      Gustul este un simț prin care organismul primește, cu ajutorul limbii și mucoasei bucale, informații asupra proprietăților chimice ale unor substanțe cu care vine în contact. Totodată, gustul este o senzație produsă, în special de alimente, prin excitarea limbii și mucoasei bucale. Sau mai simplu gustul este, în general, ceea ce ne rămâne în gură după ce o mâncare sau băutură a fost înghițită sau scuip...
EXPORT ȘI IMPORT DE ARMAMENT      SIPRI (Stockholm International Peace Research Institute) este un institut internațional independent dedicat cercetării conflictelor, armamentului, controlul armelor și dezarmării. Înființat în 1966, institutul furnizează date, face analize și recomandări, pe baza surselor deschise, pentru factorii de decizie politică, pentru cercetători, mass-media și publicului interesat. În martie a.c. a publicat un ...
INTERNETUL INHIBĂ CREIERUL      Internetul inhibă creierul și gândirea - este concluzia unui studiu internațional realizat de Kaspersky Labs, la care au participat peste 6.000 de oameni cu vârstă de peste 16 ani. O mare parte dintre ei se bazează pe Internet pentru a căuta răspunsuri, dar, de asemenea, uită rapid, extrem de ușor, informațiile pe care le-au găsit on-line.       Problema dependenței de Internet, atât în ​​rândul adulț...
ZBORUL CU AVIONUL – LUCRURI NEADEVĂRATE      Zborul cu avionul poate fi o experiență misterioasă, cel puțin prima dată. Avioane sunt niște mașinării incredibile, uneori chiar înfricoșătoare, despre care se vehiculează tot feluri de lucruri care nu corespund realității. Deci, este logic ca oamenii să creadă tot felul de  "fapte" cu privire la transportul aerian. Problema este că multe dintre ele nu sunt adevărate. Să demascăm unele dintre ele:   ...
LA MUNCĂ, ÎN FAȚA TELEVIZORULUI      Speranța de viață este în continuă în creștere de mai bine de douăzeci de ani în aproape fiecare regiune a globului. În medie, speranța de viață în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene a fost de 79,2 ani în anul 2012, cu 5,1 ani mai mult decât în anii 1990. Spania, cu o speranță de viață de 82,5 ani, Italia, cu 82,4 ani, și Franța, cu 82,1 ani, sunt țările europene cu cele mai ridicate speranțe...
ÎNCONJURAȚI-VĂ DE PLANTE      În zilele noastre, tot mai mulți oameni lucrează în spatii închise, cu puține ferestre, de cele mai multe ori fără plante decorative naturale. La locul de muncă, acasă, în școli, spitale, etc. plantele în ghiveci au beneficii mult mai mari decât credem, îmbunătățind sănătatea generală.      Un studiu realizat anul acesta de un grup de cercetători de la Universitatea din Exeter, Marea Britanie, în asoc...
PREMIILE CONCURSULUI DE FOTOGRAFIE NATIONAL GEOGRAPHIC 2012      National Geographic stabilește un standard pentru excelență în fotografie. Mai mult de 22000 de fotografii au fost transmise din peste 150 de țări, atât de fotografi profesioniști cât și de amatori entuziaști, iubitori de fotografie, de pe tot globul. Fotografiile au fost prezentate în trei categorii: oameni, locuri și natură și au participat la concursul anual din 2012 pentru creativitate și calitate ...
PUTEREA PAȘAPORTULUI      O hartă publicată recent de GOOD arată un nou mod de a măsura postura unei țări pe scena mondială: libertatea cetățenilor săi să se deplaseze pe glob. Țările din America de Nord și Europa au în mod clar un avantaj, dar unele țări din Asia au aproape la fel de multă libertatea de a călători.      Țările occidentale au mai multă libertate de călătorie, măsurată prin numărul de scutiri de vize sau de nec...
PANTOFII CU GPS      Cu un simplu click din tocuri, o pereche de pantofi, dotată cu un sistem GPS, poate ajuta orice bărbat să-și găsească mai ușor drumul spre casă. Pantofii au fost creați de  designerul britanic Dominic Wilcox, pe principiul că nicăieri nu este ca acasă. Pantofii cu GPS sunt programați pentru a vă ghida înapoi spre locuința dumneavoastră, indiferent unde vă aflați în lume.      Wilcox a fost inspirat ...