Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.

Alte articole captivante


HG nr. 537/2014, RESTITUIRE ACCIZE HOTĂRÂRE privind condițiile, procedura și termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat pentru motorină publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 9 iulie 2014.      În aplicarea art. 176 alin. (6) și (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, car...
MĂSURAREA ALCOOLEMIEI ÎN MERS      Oprirea șoferilor în trafic pentru verificarea alcoolemiei ar putea să devină în scurt timp de domeniul trecutului, după ce oamenii de știință de la Universitatea Militară de Tehnologie din Varșovia au testat un sistem cu laser capabil să detecteze, de pe marginea drumului, vaporii de alcool din mașinile aflate în mișcare.      Cercetătorii au folosit o mașină cu un șofer “în stare de ebrietate”, deoa...
BEȚIVII LUMII: EUROPENII     După ce luna trecută v-am prezentat cei mai mari consumatori de băuturi spirtoase din lume (votcă, rom, whisky, gin și tequila), un nou raport lansat de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) pe data de 12 mai a.c. arată că, la nivel mondial, 3,3 milioane de decese au fost cauzate în anul 2012 de consumul de alcool. "Raportul privind starea globală privind alcoolul și sănătatea 2014" oferă profiluri de ...
CÂTE ȚĂRI SUNT ÎN LUME?      Văzând niște statistici, am vrut să aflu cu exactitate câte țări sunt în lume. Căutând cu ardoare pe Internet mi-am dat seama că răspunsurile sunt destul de diferite: pornesc de pe la 190 și trec cu mult peste 200. Așadar, câte țări sunt în lume? Această compilație sper să lămurească lucrurile, pentru că depinde foarte mult de modul în care definim “țara”.     I. Potrivit ONU există 195 de state suver...
DIABETUL, O BOALĂ PERFIDĂ      Pentru a evidenția Ziua Mondială a Diabetului, care are loc în fiecare an la data de 14 noiembrie, Federația Internațională pentru Diabet (FID) a lansat cea de-a șasea ediție a Atlasului Diabetului. Raportul estimează cât de mulți adulți cu vârste cuprinse între 20 și 79 de ani vor fi afectați de boală în viitor. Până la sfârșitul acestui an, FID estimează că 382 milioane de oameni vor avea diabet zaha...
VESTIMENTAȚII DE OSCAR      În acest grafic frumos realizat, puteți vedea rochia fiecare actrițe care a participat la ceremoniile premiilor Oscar, în calitate de câștigătoare la categoria cea mai bună actriță.      Notă: Premiile Academiei Americane de Film, cunoscute popular sub numele de Premiile Oscar, sunt premii decernate anual în Los Angeles, California. Organizația are peste 6.000 de membri, toți profesioniști în diverse ...
DE CE SE ÎNMULȚESC INDIENII?      Un studiu realizat acum câțiva ani în India, la care au participat peste 1 200 de voluntari din lungimea și lățimea a țării, a constat, după măsurători de precizie, până la ultimul milimetru, că mai mult de jumătate dintre bărbații măsurați au penisuri care sunt cu mult sub standardele internaționale de prezervative. Oamenii de știință indieni susțin că au verificat un eșantion reprezentativ ca aparten...
EFECTUL GALATEA           Efectul Galatea este mai puternic decât efectul Pygmalion - atunci când ceilalți din jur cred în tine, ai șanse mai mari să reușești decât dacă te-ar descuraja. Efectul Galatea este până la urmă un efect Pygmalion referitor la o singură persoană: crezi în tine și-ți demonstrezi că reușești sau te descurci. Imagine proprie a fiecăruia (de sine) determină comportamentul. Când pornești o activitate c...
AFACERI NECONVENȚIONALE      Istoria comerțului a fost marcată de întreprinderile mici care au provocat scepticism, iar în unele cazuri chiar dispreț. Dar, deseori, cumpărătorii au îmbrățișat conceptele  neobișnuite, iar antreprenorii, care au crezut în ideile lor și au trudit ani de-a rândul, au avut o șansă de a se bucura la urmă. Astfel, spiritul nonconformist, care a dat naștere la tot felul de idei de afaceri, a avut câștig d...
JUCĂRII INTELIGENTE CARE SPIONEAZĂ      O coaliție formată din organizații pentru apărarea drepturilor consumatorilor și dreptului la confidențialitate a depus recent o plângere la Federal Trade Commission - agenția americană pentru protecția consumatorilor - susținând că producătorul de jucării Genesis Toys și furnizorul său de tehnologie, Nuance Communications, folosesc jucării inteligente care spionează, încălcând intimitatea copiilor și ...