Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.

Alte articole captivante


MAMELE PĂSTREAZĂ CORDONUL OMBILICAL      Mămicile sunt mereu inventive și manifestă tendințe uimitoare când este vorba de naștere, pornind de la nașterea sub hipnoză și terminând cu mâncarea placentei. De peste zeci de ani, mamele păstrează cordonul ombilical al copilului sau numai „buricul” într-un săculeț sau o cutie specială, precum și prima șuviță tăiată din păr sau primul dinte căzut ca pe niște „suveniruri” magice. Un ultim lucru, care ...
AGRICULTURA DE INTERIOR      Un depozit într-un parc industrial poate fi viitorul agriculturii sau mai bine zis a legumiculturii și grădinăritului. Dar acest lucru relativ straniu este din ce în ce mai folosit în multe zone.      Hala sau depozitul este o atmosferă curată, cu un climat controlat, plină de plante perfecte. Ele cresc 22 de ore pe zi, 365 de zile pe an, neatinse de dăunători și scăldate într-o lumină rozalie, strani...
ROMÂNIA PE LOCUL 72      România s-a menținut pe o poziție medie, din 185 de țări, în clasamentul anual referitor la mediul de afaceri Doing Business 2013 al Băncii Mondiale, după ce în ediția precedentă a coborât șapte locuri. Raportul instituției internaționale clasează România pe locul 72 și a analizat intervalul iulie 2011 - iunie 2012.      Pentru a determina cât de ușor este să faci afaceri în statele analizate, BM anal...
ACTORI ACUM 35-45 DE ANI ȘI AZI      Actorul este un artist care interpretează roluri în piese de teatru, în filme etc. Termenul este folosit în mod normal pentru cineva care joacă în filme, la teatru, la televiziune sau radio. Pe lângă roluri dramatice, actorii pot cânta (din gură sau dintr-un instrument), dansa, mânui păpușile etc.      Prima menționare a unei interpretări actoricești a avut loc în anul 530, atunci când Thespis a urcat...
HALBA CU SPUMĂ      Dacă vă place berea și în special berea la halbă, proaspăt turnată, acum aveți posibilitatea să o savurați oricând, chiar acasă. Pornind de la ideea că spuma este partea vitală a gustului unei beri bune și răcoritoare, Japonezii, pe care nu-i știam ca mari iubitori de bere, au inventat o halbă care produce spumă în orice moment, fără să aibă efect asupra gustului berii: halba cu spumă permanentă.   ...
CONSUMUL DE CARNE ÎN LUME      La nivel global, aproximativ 70% din terenul arabil este acum folosit pentru a cultiva hrană pentru animale, ci nu pentru oameni. Atunci cum se duce lupta împotriva foametei și sărăciei? Mai ales că fermierii individuali sunt înghițiți zilnic, cu terenuri cu tot, de către corporațiile uriașe, aflate într-o competiție continuă. Și metodele lor industrializate conduc la o utilizare excesivă de substanțe ...
S-A SUSPENDAT ATRIBUIREA DE TRASEE 2013     Referitor la atribuirea de trasee, sentința nr. 417/17.12.2012 pronunțată de Curtea de Apel Pitești în dosarul nr. 1020/46/2012 (dispune suspendarea executării Ordinului comun nr.240/1614/01.11.2012  până la soluționarea fondului contestației) este executorie de drept și produce efecte juridice, de la data comunicării, față de toate persoanele cărora li se adresează Ordinul comun al M.A.I. și al M.T.I. ...
PRIMUL CARGOU ELECTRIC AUTONOM DIN LUME      Norvegia intenționează să lanseze primul cargou electric autonom din lume chiar anul viitor. Prima navă de marfă autonomă și 100% electrică va înlocui anual circa 40.000 de drumuri cu camioane, au declarat promotorii proiectului.      Nava va fi numită Yara Birkeland, fiind rezultatul unui parteneriat între fabricantul de fertilizatori Yara International și grupul industrial Kongsberg, și va livra fer...
PUBLICITATEA E MAI IMPORTANTĂ DECÂT SĂNĂTATEA      Companiile producătoare de alimente nesănătoase cheltuiesc anual zeci de milioane pentru a-și promova produsele, iar campaniile guvernamentale care îndeamnă la o alimentație sănătoasă nu le pot concura. Astfel, publicitatea a devenit mai importantă decât sănătatea și de multe ori ținta comercianților de alimente nesănătoase este copilul. Probabil ar trebuie introduse restricții de publicitate la produs...
ȘTIȚI DE CE BISCUIȚII AU GĂURI?      Probabil că nu v-ați întrebat niciodată de ce biscuiții au găuri. Explicația este simplă și ține de procesul de fabricație, așa cum am explicitat mai jos.      Biscuit este un termen folosit pentru o varietate de produse alimentare bine deshidratate prin coacerea unui aluat. Cuvântul biscuit este derivat din limba latină: bis (de două ori) și coctus (copt, gătit), adică de două ori la cuptor. Biscuiți...