Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.

Alte articole captivante


INVAZIA FURNICILOR NEBUNE      SUA se confruntă cu o nouă invazie: "furnicile nebune" (crazy ants), care au început să facă ravagii în sud-estul țării. Aceste furnici sunt probabil cele mai rele insecte cu care au avut vreodată de-a face americanii. Furnicile sunt numite nebune din cauza mișcărilor aleatorii, neliniare, pe care le au atunci când caută hrană, spre deosebire de formațiunile ordonate din alte familii de furnici. Sunt n...
ROMÂNII, aproape CAMPIONI!      Un studiu ne plasează în fruntea Europei la capitolul navigare pe Internet. Românii sunt aproape campioni!      Românii petrec 18,6 ore online în medie, pe săptămâna, Internetul câștigând din ce în ce mai mult teren în preferințele populației din țara noastră, care continuă însă să se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore săptămânal, potrivit studiului Mediascope Europe, făcut public de IAB Rom...
POVERI GENERATE DE OMENIRE      Obezitatea este una din poverile mari ale economiei globale, la fel ca fumatul sau războaiele și terorismul, care costă omenirea 2000 de miliarde de dolari anual. Valul de creștere a obezității a devenit o problemă globală critică, care necesită o strategie internațională, cu măsuri de intervenție rapide, susțin cercetători de la McKinsey Global Institute.      Mai mult de 2,1 miliarde de oameni din î...
HALBA CU SPUMĂ      Dacă vă place berea și în special berea la halbă, proaspăt turnată, acum aveți posibilitatea să o savurați oricând, chiar acasă. Pornind de la ideea că spuma este partea vitală a gustului unei beri bune și răcoritoare, Japonezii, pe care nu-i știam ca mari iubitori de bere, au inventat o halbă care produce spumă în orice moment, fără să aibă efect asupra gustului berii: halba cu spumă permanentă.   ...
INVENȚII JAPONEZE      Invențiile, în mod cert, au adus schimbări radicale în viețile noastre, făcându-le mai ușoare și mai bune. Dar există invenții mai puțin cunoscute, care ar putea fi la fel de revoluționare, dacă ar avea o șansă. De-a lungul ultimelor decenii, inventatorii japonezi au venit cu niște idei năstrușnice, unele chiar scandaloase. Ei numesc aceste invenții "chindogu", cuvânt care se poate traduce aproximativ ...
METROPOLA BEIJING      Ar putea orașul Beijing să devină cea mai mare și modernă metropolă a lumii? Pornind de la această întrebare vă ofer câteva argumente pro și contra, în comparație cu alte trei mari orașe din lume: Londra, Tokyo și New York.      Metropola Beijing este un adevărat colos. Populația sa este aproximativ de 2,5 ori mai mare decât populația din New York și Londra și aproape dublă față de cea din Tokio. Spre...
CEL MAI RAPID      S-a demonstrat că ghepardul este cel mai rapid animal de pe pământ, putând atinge o viteză de 110-115 km/oră. Dar nu trebuie să uităm că acest sistem de măsurare a vitezei este unul pur inventat de noi, oamenii. Dacă luăm în considerare viteza relativă, raportată la lungimea corpului unei vietăți și distanța străbătută de aceasta într-o secundă, până de curând cea mai mare viteză o avea gândacul tigru ...
PORSCHE 911 – 50 DE ANI      De la debutul său în anul 1963 la Frankfurt Motor Show și până la prezentarea modelului GT3 anul acesta la Geneva Motor Show, timp de 50 de ani, Porsche 911 și-a câștigat, pe bună dreptate, un loc de cinste în galeria celor mai bune mașini produse vreodată. Într-o epocă în care creativitatea este decisivă, "legendarul" 911 continuă să demonstreze în continuare ceea ce înseamnă o mașină sport. Iată o sc...
LAMPA GRAVITAȚIONALĂ      Știați că în prezent există peste 1,5 miliarde de oameni în lume care nu au acces la rețeaua electrică? Aceste persoane se bazeze, în schimb, pe combustibili derivați din petrol (gaz, petrol lampant, kerosen, etc.) pentru iluminarea locuințelor, după ce soarele apune. O companie britanică speră să aducă lumină electrică pentru aceste persoane.      Lampa gravitațională (Gravity Light) este o abordar...
DISTRIBUȚIA SMARTPHONE-URILOR ÎN ȚĂRILE LUMII      În februarie a.c. China a devenit cel mai mare utilizator la nivel mondial de smartphone-uri, devansându-i net pe americani, care au deținut supremația mereu. Totuși nu este nici o surpriză, ci era ceva așteptat, deoarece China are acum peste 1,3 miliarde de locuitori, comparativ cu 316 milioane în SUA. Iată care sunt primele 12 țări, în ordine inversă, care dețin cele mai multe telefoane inteligente. ...