Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c.  Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:

 Loc  Marca (brand) Valoare (miliarde $)  Clasament  Venituri (miliarde $)  Publicitate (milioane $)     Domeniu de activitate
1 Apple

Apple

   87,1      11       108,2        933 Technology
2 Microsoft

Microsoft

   54,7      1       73,7       1600 Technology
3 Coca-Cola

Coca-Cola

   50,2      29       22,8       3256 Beverages
4 IBM

IBM

   48,5      20       106,9       1373 Technology
5 Google

Google

   37,6      7       36,5       1544 Technology
6 Intel

Intel

   32,3      6       54,0       2100 Technology
7 McDonald's

McDonald’s

   37,      85       85,9       769 Restaurants
8 General Electric

General Electric

   33,7      49       124,7         – Diversified
9 BMW

BMW

   26,3      5       73,7         – Automotive
10 Cisco

Cisco

   26,3      15       46,1       325 Technology
11 Oracle

Oracle

   25,9      50       37,1       79 Technology
12 Samsung

Samsung

   19,3      9       148,5       2684 Technology
13 Disney

Disney

   19,0      8       21,2       2800 Leisure
14 Toyota

Toyota

   21,9      37       179,5       3821 Automotive
15 Hewlett-Packard

Hewlett-Packard

   18,3      13       127,0       1200 Technology
16 Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

   21,8      54       88,2         – Automotive
17 Louis Vuitton

Louis Vuitton

   24,5      93       8,8       3889 Luxury
18 Gillette

Gillette

   16,8      14       8,3       9345 Consumer Packaged Goods
19 Honda

Honda

   20,9      62       96,2       2449 Automotive
20 Nescafe

Nescafe

   17,4      27       10,1         – Beverages
21 AT&T

AT&T

   24,1      96       123,5       2359 Telecom
22 Nokia

Nokia

   15,5       28       53,0       1660 Technology
23 Budweiser

Budweiser

   18,6      61       9,6       2043 Alcohol
24 Wal-Mart

Wal-Mart

   20,3      84       289,2       2300 Retailing
25 L'Oréal

L’Oréal

   14,5      26       10,4       8620 Consumer Packaged Goods
26 Nike

Nike

   15,9      47       21,8       2,711 Apparel
27 Pepsi

Pepsi

   16,0      48       13,5       1900 Beverages
28 Amazon.Com

Amazon.Com

   10,2      4       47,0       1400 Technology
29 Visa

Visa

   12,6       25       9,2       870 Financial Services
30 Siemens

Siemens

   13.6      40       100,7         – Diversified

Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate. 

Câteva observații:

  • prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
  • la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
  • pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
  • produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
  • Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26.  Firma Adidas ocupa locul 53.
  • produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
  • Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
  • Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
  • alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
  • foarte interesant este că două companii General Mills și  Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul  firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.

Alte articole captivante


BIBLIOTECA FĂRĂ CĂRȚI      În toamna acestui an în orașul San Antonio va fi inaugurată prima bibliotecă din lume care nu are nici o carte fizică și care va purta numele BiblioTech. Ea va face parte dintr-un întreg sistem de biblioteci și librarii publice fără cărți, care se va întinde în tot Texasul, SUA.      Biblioteca îți permite să împrumuți cărți electronice după aceiași metodă după care împrumuți cărți obișnuite într-o ...
ZBORUL CU AVIONUL – LUCRURI NEADEVĂRATE      Zborul cu avionul poate fi o experiență misterioasă, cel puțin prima dată. Avioane sunt niște mașinării incredibile, uneori chiar înfricoșătoare, despre care se vehiculează tot feluri de lucruri care nu corespund realității. Deci, este logic ca oamenii să creadă tot felul de  "fapte" cu privire la transportul aerian. Problema este că multe dintre ele nu sunt adevărate. Să demascăm unele dintre ele:   ...
FABRICĂ DE CLONARE A ANIMALELOR      Cea mai mare fabrică de clonare a animalelor se va construi în orașul Tianjin, un oraș-port din nord-estul Chinei, a anunțat online Cotidianul Poporului, luna trecută. Proiectul, de fapt un laborator uriaș, are nevoie de o investiție de 200 de milioane de yuani (circa 20 de milioane de lire sterline) pentru a continua aplicarea tehnologiilor de clonare în creșterea modernă a animalelor.      Oficialii...
CEL MAI ÎNALT POPOR MĂNÂNCĂ MULTE LACTATE      Cel mai înalt popor din lume este poporul olandez. Olandezii sunt recunoscuți ca mari băutori de lapte și mâncători de brânză și alte produse lactate. Ar putea exista o legătură?      Pentru olandezi, laptele și brânzeturile sunt esențiale, precum este orezul pentru chinezi sau ceaiul pentru englezi. S-a calculat că aproximativ o șesime din cheltuielile generale ale unui olandez reprezintă produsele l...
ULTIMELE 5      Ultimele 5  țări din lume ca dezvoltare economică.      Din cauza numeroaselor grupuri de rebeli și teroriști din Yemen, economia țării a avut de suferit. A pierdut aproximativ un sfert din producția de petrol, poziționându-se, astfel, pe locul întâi în topul celor mai proaste economii ale lumii, potrivit unui top citat de Business Insider. Deși este o țară foarte bogată în resurse naturale, Yemen reu...
LED-URILE AFECTEAZĂ OCHII      Utilizarea luminii cu LED-uri a fost considerată ca o alternativă super-eficientă pentru becurile tradiționale, deoarece folosesc până la 85% mai puțină energie și fiecare bec poate avea o durată de viață de până la 10 ani. LED-urile sunt deja utilizate pe scară largă la telefoanele mobile, la televizoare, la monitoare de calculator și au început, de asemenea, să fie folosite ca un înlocuitor pentru il...
CĂSĂTORIA ȘI BĂUTURA      Consumul exagerat de alcool este o o mare preocupare în societățile occidentale, care doresc să crească nivelul de sănătate publică. Un nou studiu realizat în Norvegia, la Institutul Norvegian de Sănătate Publică, realizat pe aproape 20 000 de cupluri, a descoperit că perechile care beau cantități similare de alcool sunt mai compatibile sau că soții și soțiile care au consumat alcool moderat au o rată ...
FURIA LA VOLAN ȘI AGRESIVITATEA ÎN TRAFIC      Acțiunile unui alt șofer pe un drum rutier pot fi frustrante, provocându-i pe ceilalți să reacționeze cu o mânie surprinzătoare, nejustificată, numită furia la volan. În timp ce mânia (furia) ca o emoție în sine nu este greșită, ea poate fi potențial mai periculoasă atunci când suntem la volanul unei mașini. Eu cred că toți cei care conduc autovehicule, fără excepție, au experimentat furia la volan.  ...
STUDIUL ÎNĂLȚIMII EUROPENILOR      Înălțimea medie a bărbaților europeni a crescut cu 11 cm într-o perioadă de 100 de ani (de la 1870 până la 1980), potrivit unui studiu recent: bărbații europeni au crescut de la 167 centimetri la 178 centimetri. Contrar așteptărilor, studiul a constatat că înălțimea medie s-a accelerat de fapt în perioada cuprinsă cele doua războaie mondiale și în timpul crizei economice mondiale. Au fost analizate cif...
PRAFUL COSMIC INVADEAZĂ ATMOSFERA      Suntem conștienți, dar totodată nepăsători, că Pământul devine din ce în ce mai murdar. Dar probabil nu știți că o parte din această murdărie provine din spațiu. În fiecare zi, atmosfera Pământului este invadată de praf provenit de la meteoriți, de toate formele și mărimile, comete, asteroizi și planete vechi, apuse demult. Acest nor de particule fine, incredibil de mici, asemănătoare ca dimensiune cu ...