Benetton Group SpA este un brand de modă recunoscut, care utilizează manechine, echipate cu tehnologia utilizată pentru a identifica infractorii în aeroporturi, pentru a supraveghea cumpărătorii din magazinele lor, a raportat Bloomberg. Manechinele EyeSee sunt vândute de firma italiană ALMAX SpA, pentru a permite comercianților, care nu sunt capabili să obțină informații statistice, să culeagă date privind clienții. Preț : 4000 euro (5.072 dolari).

Manechine

     EyeSee pare un manechin obișnuit la exterior. În interior însă, este activ. Un aparat de fotografiat încorporat într-un singur ochi alimentează cu date software-ul de recunoaștere facială, ca și cel utilizat de sistemele de securitate ale poliției. Acesta înregistrează vârsta, sexul și rasa clienților. Informațiile astfel obținute oferă comercianților cu amănuntul informații statistice și contextuale, care le pot folosi pentru a dezvolta strategii de marketing. „De acum poți ști cât de mulți oameni intră în magazin, la ce oră se înregistrează un aflux mai mare de clienți (și de ce tip) și se pot observa care sunt zonele de risc sau supraaglomerate” declară producătorii.

             Manechine 1                Manechine 2

     Manechinele de supraveghere video au fost scoase la vânzare de aproape un an și sunt deja folosite în trei țări europene (care nu au fost însă nominalizate) și în Statele Unite ale Americii. Directorul executiv Max Catanese de la ALMAX a refuzat să numească care sunt comercianții cu amănuntul care folosesc noua tehnologie, invocând că acordurile de confidențialitate semnate nu îi permit să dezvăluie numele clienților. Dar el a evidențiat faptul că cinci firme, printre cele mai importante branduri de modă, utilizează câteva zeci de manechine. ALMAX  testează o altă tehnologie care recunoaște și cuvintele, pentru a permite comercianților cu amănuntul “să tragă cu urechea” la ceea ce spun cumpărătorii  despre produsele și ținutele de pe manechine.

Manechine 3

     ALMAX insistă asupra faptului că sistemul său nu invadează intimitatea cumpărătorilor, deoarece aparatul foto din interiorul manechinului este „orb”, ceea ce înseamnă că nu se înregistrează imagini ale trecătorilor, doar se colectează date despre ei. “Nimeni nu va ști că „Max Catanese” a trecut prin fața manechinului. Retailerul va avea informații că un adult de sex masculin, caucazian, a trecut prin fața manechinului la ora 18:25 și a petrecut 3 minute în fața lui. Nu se colectează date private, nici imagini.” a mai declarat directorul.
Alții afirmă că manechinele ridică probleme juridice și etice. Reglementările Uniunii Europene și ale SUA permit utilizarea camerelor în scopuri de securitate, deși comercianții cu amănuntul trebuie să pună semne de avertizare în magazinele lor, care să arate că clienții pot fi filmați. Vizionarea clienților numai pentru câștig comercial poate fi privită ca o colectare de date cu caracter personal, fără consimțământul lor, spune Christopher Mesnooh, partener la o firmă de avocatură din Paris. „Dacă începi procesul de înregistrare pe Facebook, puteți vedea exact care informații vor fi colectate și cum vor fi folosite”, a spus Mesnooh. „Dacă sunteți însă într-un magazin, nu aveți nici o informație. Acesta este un alt exemplu al modului în care publicul este monitorizat de către comercianți fără să li se ceară permisiunea.”

Sursa : Bloomberg.com


Alte articole captivante


SOLUȚII LA EXERCIȚII LOGICE CU BEȚE DE CHIBRIT      Din exercițiile cu bețe de chibrit pe care vi le-am oferit, probabil v-ați dat seama că, într-un oarecare fel, ordinea întrebărilor este ascendentă: de la mai ușor la foarte greu. Luând în considerare ceea ce am precizat (bețele  de chibrit nu trebuie rupte, suprapuse, așezate unul lângă altul pe lungime sau să nu fie folosite deloc), acestea sunt unele dintre soluții sau răspunsurile (poate ați găsit ...
CEL MAI POPULAR MUZEU DE PE PLANETĂ      Louvre, sau dacă vă place mai mult Luvru, există în inima Parisului de peste 800 de ani. A devenit dintr-o fortăreață medievală un palat regal, fiind locul unde s-au luat multe decizii și o adevărată casă pentru regi, regine, împărați și mari artiști. Cu aproape 10 milioane de vizitatori anual, este cel mai popular muzeu sau muzeul cel mai vizitat de pe Pământ.      Deoarece în acest an muzeul împli...
ADERENȚĂ NEUROLOGICĂ      Pentru mult timp s-a presupus că încrețiturile (zbârciturile) de la nivelul buricelor degetelor sunt rezultatul faptului că pielea se umflă în apă, însă investigații recente au arătat că ele sunt cauzate de fapt de contractarea vaselor de sânge la contactul cu apa, reacție care la rândul său este un răspuns controlat de sistemul nervos. Acest lucru i-a determinat pe oamenii de știință să creadă că exis...
UNDE E PISICA? GĂSIȚI-O ÎNTR-UN MINUT      Priviți cu atenție imaginea de mai jos și găsiți unde e pisica. Aveți la dispoziție un minut.      Pentru delectare, câteva curiozități referitoare la pisici:  Felis catus, adică pisica domestică, de casă sau mâța, trăiește alături de oameni de peste 9500 ani; Sunt peste 500 de milioane de pisici domestice în întreaga lume; O pisică domestică trăiește între 12 și 18 ani; cele fără stăpâ...
GOOGLE PLĂTEȘTE!      Google a primit cea mai mare amendă dată vreodată unei singure firme de către  Federal Trade Commission (F.T.C.) din SUA : 22.5 milioane dolari pentru că a ignorat practicile de confidențialitate. Deci și Google plătește!      Google a folosit un cod special („cookies”) pentru a păcăli navigatorul Safari al celor de la Apple, astfel încât să poată monitoriza utilizatorii. Compania spune că totul a...
ELIXIRUL VIEȚII POATE FI O BACTERIE      Elixirul vieții, o băutură cu proprietăți miraculoase, a fost căutat de alchimiști încă din Evul Mediu pentru viața (tinerețea) veșnică. Cercetătorii ruși au anunțat că o simplă bacterie, denumită Bacillus F, poate fi secretul în creșterea longevității și stimularea sistemului imunitar.      Bacteria, care are vârsta de 3,5 milioane de ani, a fost descoperită în 2009 de Anatoli Brouchkov, un cercetăto...
CELE MAI LUNGI ȘI SCURTE EMOȚII      Emoții - reacții afective de intensitate mijlocie și de durată relativ scurtă, însoțite adesea de modificări în activitățile organismului, oglindind atitudinea individului față de realitate. Orice reacție afectivă reprezintă o emoție sau o mișcare sufletească, care agită sau tulbură.      În fiecare zi, starea noastră de spirit este modelată de către lumea înconjurătoare. Toți factorii externi pot pro...
BLUGII CARE ÎȘI SCHIMBĂ CULOAREA      Designerul Naked & Famous Denim este cunoscut pentru abordările creative și mai puțin așteptate, când vine vorba de crearea de haine. De curând, a creat o pereche de blugi termo-cromatici, care își schimbă culoarea în funcție de temperatura corpului purtătorului. Când este frig, blugii au culoarea albastru. După ce se încălzesc, prin purtare, de la temperatura corpului, culoarea blugilor se modific...
UN TRUC DE ADEMENIRE INCREDIBIL      Plantele folosesc o varietate de tactici extrem de diversă pentru a realiza polenizarea și implicit pentru a atrage agenții polenizatori. Circa 5 la sută din toate plantele existente pe glob apelează la trucuri și înșelăciuni pentru a atrage insectele polenizatoare, dar până acum cercetătorii nu au mai întâlnit un astfel de truc de ademenire.      O plantă ornamentală, destul de populară, din grupul d...
CONTRA ALZHEIMER      Alzheimer este o boală care apare la persoanele în vârstă. Aceasta se manifestă prin deteriorarea progresivă și accentuată a funcțiilor de cunoaștere ale creierului. Bolnavul își pierde capacitățile intelectuale și valoarea socială a personalității sale. De asemenea, are tulburări de comportament și ajunge la starea de demență. Alzheimer este cea mai comună formă de declin mintal la persoanele în vârst...