Benetton Group SpA este un brand de modă recunoscut, care utilizează manechine, echipate cu tehnologia utilizată pentru a identifica infractorii în aeroporturi, pentru a supraveghea cumpărătorii din magazinele lor, a raportat Bloomberg. Manechinele EyeSee sunt vândute de firma italiană ALMAX SpA, pentru a permite comercianților, care nu sunt capabili să obțină informații statistice, să culeagă date privind clienții. Preț : 4000 euro (5.072 dolari).

Manechine

     EyeSee pare un manechin obișnuit la exterior. În interior însă, este activ. Un aparat de fotografiat încorporat într-un singur ochi alimentează cu date software-ul de recunoaștere facială, ca și cel utilizat de sistemele de securitate ale poliției. Acesta înregistrează vârsta, sexul și rasa clienților. Informațiile astfel obținute oferă comercianților cu amănuntul informații statistice și contextuale, care le pot folosi pentru a dezvolta strategii de marketing. „De acum poți ști cât de mulți oameni intră în magazin, la ce oră se înregistrează un aflux mai mare de clienți (și de ce tip) și se pot observa care sunt zonele de risc sau supraaglomerate” declară producătorii.

             Manechine 1                Manechine 2

     Manechinele de supraveghere video au fost scoase la vânzare de aproape un an și sunt deja folosite în trei țări europene (care nu au fost însă nominalizate) și în Statele Unite ale Americii. Directorul executiv Max Catanese de la ALMAX a refuzat să numească care sunt comercianții cu amănuntul care folosesc noua tehnologie, invocând că acordurile de confidențialitate semnate nu îi permit să dezvăluie numele clienților. Dar el a evidențiat faptul că cinci firme, printre cele mai importante branduri de modă, utilizează câteva zeci de manechine. ALMAX  testează o altă tehnologie care recunoaște și cuvintele, pentru a permite comercianților cu amănuntul “să tragă cu urechea” la ceea ce spun cumpărătorii  despre produsele și ținutele de pe manechine.

Manechine 3

     ALMAX insistă asupra faptului că sistemul său nu invadează intimitatea cumpărătorilor, deoarece aparatul foto din interiorul manechinului este „orb”, ceea ce înseamnă că nu se înregistrează imagini ale trecătorilor, doar se colectează date despre ei. “Nimeni nu va ști că „Max Catanese” a trecut prin fața manechinului. Retailerul va avea informații că un adult de sex masculin, caucazian, a trecut prin fața manechinului la ora 18:25 și a petrecut 3 minute în fața lui. Nu se colectează date private, nici imagini.” a mai declarat directorul.
Alții afirmă că manechinele ridică probleme juridice și etice. Reglementările Uniunii Europene și ale SUA permit utilizarea camerelor în scopuri de securitate, deși comercianții cu amănuntul trebuie să pună semne de avertizare în magazinele lor, care să arate că clienții pot fi filmați. Vizionarea clienților numai pentru câștig comercial poate fi privită ca o colectare de date cu caracter personal, fără consimțământul lor, spune Christopher Mesnooh, partener la o firmă de avocatură din Paris. „Dacă începi procesul de înregistrare pe Facebook, puteți vedea exact care informații vor fi colectate și cum vor fi folosite”, a spus Mesnooh. „Dacă sunteți însă într-un magazin, nu aveți nici o informație. Acesta este un alt exemplu al modului în care publicul este monitorizat de către comercianți fără să li se ceară permisiunea.”

Sursa : Bloomberg.com


Alte articole captivante


CUTIA FINLANDEZĂ      Guvernul finlandez trimite tuturor părinților o cutie cu diverse lucruri pentru a ajuta în  primul an de creștere al copilului. Programul a devenit o tradiție și datează din anul 1938, fiind o parte importantă a culturii finlandeze. Acest pachetul de maternitate este trimis tuturor femeilor însărcinate. Finlandezii pot totuși opta fie pentru această cutie sau pentru o  subvenție în numerar de 140 euro,...
PĂRINȚII IUBESC MAI MULT FETELE?      Există un motiv de ce fetele iubesc mai mult cumpărăturile decât băieții. Cercetătorii britanici au constatat că mamele cheltuiesc mai mult de 1338 £  pe haine noi, accesorii și uniforme de școală pentru fetele lor, cu 126 £  mai mult decât o fac pentru fii lor. Studiul a constatat, de asemenea, că părinții cheltuiesc 212 £ pentru costumațiile fiicelor lor purtate la ocazii speciale și doar 170 £ pentr...
METROPOLA BEIJING      Ar putea orașul Beijing să devină cea mai mare și modernă metropolă a lumii? Pornind de la această întrebare vă ofer câteva argumente pro și contra, în comparație cu alte trei mari orașe din lume: Londra, Tokyo și New York.      Metropola Beijing este un adevărat colos. Populația sa este aproximativ de 2,5 ori mai mare decât populația din New York și Londra și aproape dublă față de cea din Tokio. Spre...
TRICOU PENTRU DURERI DE SPATE      Experții susțin că durerile de spate sunt cauzate de mușchii abdominali, care au menirea să ne țină drepți atunci când stăm jos și în picioare. Dar, în cazul în care aceștia slăbesc, apare tendința ca mușchii spatelui, tendoanele, ligamentele și discurile coloanei să se întindă excesiv, ceea ce provoacă durere.      Un nou model de tricou produs de firma Pelham & Strutt, care dorește a fi un trico...
DEPENDENȚA EUROPEI DE GAZPROM      Gazprom este o companie de stat înființată în anul 1991, care a ajuns cea mai mare companie de  profil din lume. Bazându-se pe rezervele uriașe de gaze naturale ale Federației Ruse, vânzând doar pachete restrânse de acțiuni și având monopolul asupra rețelei de gazoducte din Federație, toate celelalte companii de gaz din Rusia au fost nevoite într-un final să încheie un acord de asociere cu Gazprom. Fii...
CELULE UMANE NEMURITOARE      V-ați gândit că există celule umane nemuritoare? Ei bine, ele există și sunt stocate în majoritatea laboratoarelor de culturi de celule din lume. Aceste celule umane nemuritoare au fost esențiale în tratarea poliomielitei, pentru cercetări în domeniul geneticii, pentru învățarea modului cum celulele lucrează și se reproduc, pentru tehnici de fertilizare în vitro, etc. și au stat la baza dezvoltării mai...
CÂTEVA FOTOGRAFII INEDITE ALE ANULUI 2013       Anul 2013 a un fost an cu destule evenimente, dar și cu momente specifice mai neobișnuite, de la o cultură la alta. Am ales câteva fotografii care aș spune că sunt pur și simplu mai ciudate sau chiar bizare. Artist polonez Sebastian Bieniek susține că nu știe numele femeii pe care a fotografiat-o timp de patru luni. El pur și simplu o numește “față dublă”. O femeie trage cu un lanț un bărbat pur...
FIERBĂTOR ELECTRIC PRIN INDUCȚIE      Fierbătorul electric a fost îmbunătățit constant de când a fost inventat, dar doi tineri din Danemarca și-am propus să-l reproiecteze de la zero în scopul de a economisi energia electrică și pentru a schimba obiceiurile zilnice ale oamenilor. Fierbătorul creat de ei, numit Miito, este mult mai eficient pentru că încălzește doar cantitatea de apă de care aveți nevoie, economisind timp și energie.    ...
ORIGINEA NUMELOR UNOR BRANDURI CELEBRE      Ne cumpăram haine sport de la Nike sau Reebok, bem cafea de la Starbucks, ne răcorim cu Coca-Cola sau Pepsi, conducem o mașină Volkswagen sau KIA cu anvelope Bridgestone, accesăm informații pe Google, ne verificam mail-urile pe Hotmail, folosim telefonul Nokia în sistemul Vodafone și ne mobilăm casa de la IKEA. În urma cu mai mulți ani nici nu știam multe din aceste nume. Poate nu v-ați pus niciodată î...
HĂRȚI ETIMOLOGICE      Dramaturgul american Rita Mae Brown spunea: "Limba este harta rutieră a unei culturi. Ea îți spune de unde provine poporul și încotro se îndreaptă.", iar Karen Elizabeth Gordon sublinia: “Asemenea unei cămăși de noapte diafane, limba dezvăluie și acoperă.” Romanii au caracterizat-o astfel: “Limba este întâiul mare poem al unui popor." (Lucian Blaga); "Orice limbă e oglinda sufletului națiunii care o cr...