Oameni de știință și inginerii visează în ultimii ani de zile noi modalități de a obține tot felul de mijloace de transport, cu predilecție electrice, fără să utilizeze combustibili fosili și fără emisii nocive în atmosferă. Unii dintre ei, probabil din exces de zel, au ajuns un pic cam departe de data asta, prin crearea Mando Footloose, care  pretinde a fi primul hibrid în tehnologia bicicletelor electrice fără lanț.

      Ca și alte biciclete, Mando Footloose combină puterea umană și electrică. Cu toate acestea, spre deosebire de alte vehicule similare, se elimină în totalitate lanțul și, pentru a antrena roțile, transformă eforturile bicicliștilor direct în energie electrică. Realizată de firma coreeana Mando Corp, Footloose se bazează pe premisa că lanțul este componenta cea mai enervantă la biciclete. Deci, în loc de a folosi lanțul, pedalele bicicletei transformă energia cinetică în energie electrică prin intermediul unui alternator. Aceasta energie este stocată într-o baterie litiu-ion care se găsește în interiorul cadrului bicicletei, iar apoi este  transformată înapoi în energie cinetică de un motor electric, care antrenează roata din spate.

Bicicleta

      Ca o mașină modernă, Footloose are o unitate electronică de control ( Electronic Control Unit – ECU), care funcționează cu senzori pentru monitorizare topografică și un schimbător de viteze automat.  ECU monitorizează și identifică, de asemenea, orice probleme tehnice, pe care le afișează prin intermediul unui ghidon digital HMI (Human Machine Interface). HMI oferă și date despre distanța parcursă, viteza și cantitatea de energie electrică produsă și consumată, este detașabilă și are un dispozitiv integrat anti-furt, astfel încât bicicleta va funcționa numai în cazul în care este conectată.

      Bicicleta se poate plia, devenind compactă și putându-se transporta foarte ușor în mijloacele de transport public sau în portbagajul unei mașini.

      Urmăriți video:

                                                                         Mando Footloose – prezentare generala
                                                        Mando Footloose se pliază ușor
                                                              Mando Footloose – alternatorul

      Mando nu a anunțat un preț pentru produsul său, dar a fost precizat că acesta este programat pentru lansare în 2013. Cu toate acestea, criticii subliniază faptul că eficiența globală a aparatului poate fi un punct slab și că este dificil pentru orice nouă tehnologie de a egala capacitățile unei biciclete standard.

Sursa : Mail Online

 


Alte articole captivante


PC vs TABLETĂ      Dispozitivele din întreaga lume (PC-uri, tablete și telefoane mobile) o să ajungă la un total de 2,4 miliarde de unități în 2013, cu o creștere de 9% față de 2012, iar creșterea va continua, ajungând la mai mult de 2,9 miliarde de unități în 2017, potrivit Gartner Inc. (este lider mondial în cercetarea tehnologiei informației și, de asemenea, o companie de consultanță). Dar utilizarea acestor dispoziti...
CELE MAI VALOROASE COMPANII DIN LUME       Brand Finance a publicat lista primelor 500 de companii (mărci) din lume ca valoare. Veți găsi aici doar primele 100 de branduri sau companii din lume, inclusiv locul ocupat anul anterior în același clasament, valoarea curentă în milioane de dolari americani ($) pentru ultimii doi ani și clasificarea (rating) din punct de vedere financiar. 2014 2013 Logo Nume brand Țara 2014 2014 ...
CORUPȚIA, UN FENOMEN COMPLICAT      Corupția este definită ca o abatere de la moralitate, de la cinste, de la datorie, dar are și sensul de desfrânare, depravare, decadență, decădere, destrăbălare, etc. Dar, pentru cum este percepută astăzi de majoritatea semenilor în contextul cotidian, eu aș defini-o ca un abuz de putere pentru un câștig privat.      Fenomenul corupției nu este atât de simplu așa cum pare la prima vedere. Corupția se ...
ROMÂNIA PE LOCUL 72      România s-a menținut pe o poziție medie, din 185 de țări, în clasamentul anual referitor la mediul de afaceri Doing Business 2013 al Băncii Mondiale, după ce în ediția precedentă a coborât șapte locuri. Raportul instituției internaționale clasează România pe locul 72 și a analizat intervalul iulie 2011 - iunie 2012.      Pentru a determina cât de ușor este să faci afaceri în statele analizate, BM anal...
VINDECAREA FRACTURILOR FĂRĂ GIPS      Jake Evill, absolvent în design la Universitatea Victoria din Noua Zeelandă, a creat un exoschelet pentru oase rupte (fracturi) sau fisurate, care ar putea înlocui curând mulajele tradiționale din gips sau fibră de sticlă. Prototipul, numit Cortex, este ușor, ventilat, lavabil,  reciclabil, igienic, elegant și suficient de subțire pentru a se ascunde sub îmbrăcăminte. Procedeul pentru vindecarea fractu...
PUBLICITATE INCISIVĂ      După primul șoc al publicității agresive, vă propun spre vizionare alte afișe și postere ingenioase, care, printr-un aspect, zic eu potrivit, îmbinat cu un mesaj incisiv, pe alocuri chiar tăios, transmit un mesaj puternic, cu dublu înțeles, care ne pune pe gânduri. Acest gen de publicitate mai agresivă sau publicitate incisivă are rolul de a ne proteja de capcanele zilnice ale vieții sau pe care ni le ...
CELULE UMANE NEMURITOARE      V-ați gândit că există celule umane nemuritoare? Ei bine, ele există și sunt stocate în majoritatea laboratoarelor de culturi de celule din lume. Aceste celule umane nemuritoare au fost esențiale în tratarea poliomielitei, pentru cercetări în domeniul geneticii, pentru învățarea modului cum celulele lucrează și se reproduc, pentru tehnici de fertilizare în vitro, etc. și au stat la baza dezvoltării mai...
PISICA URCĂ SAU COBOARĂ?      O întrebare extrem de simplă pentru imaginea următoare: pisica urcă sau coboară?      După rochia cu două nuanțe de culoare (negru și albastru s-au dovedit a fi culorile inițiale), se pare că a apărut o nouă dezbatere, care face furori pe Internet, referitoare la o umilă pisică. La prima vedere a acestei fotografii alb-negru unii spun că pisica se deplasează pe scări în jos, iar alții sunt convinși ...
POSTERE PUBLICITARE REMARCABILE      Multe companii folosesc publicitatea pentru a transmite unui anumit public mesaje referitoare la ele însele, la produsele și serviciile lor. În multe cazuri, firmele folosesc postere publicitare și sume imense de bani.      Posterele pot fi folosite în multe scopuri, fiind de multe ori modalități de promovare ale ideilor și programelor celor ce se ocupă cu publicitatea, în special pentru evenimente mu...
ROMÂNII, aproape CAMPIONI!      Un studiu ne plasează în fruntea Europei la capitolul navigare pe Internet. Românii sunt aproape campioni!      Românii petrec 18,6 ore online în medie, pe săptămâna, Internetul câștigând din ce în ce mai mult teren în preferințele populației din țara noastră, care continuă însă să se uite foarte mult la televizor - 21,6 ore săptămânal, potrivit studiului Mediascope Europe, făcut public de IAB Rom...