Air Fuel Synthesis (AFS), o companie din Teesside (Marea Britanie) este un pionier la nivel mondial în dezvoltarea de combustibili sintetici, ca o alternativă la combustibilii fosili. Compania beneficiază de un program de dezvoltare în valoare de 1,1 milioane £ și a construit un reactor de combustibili în aprilie 2012, care produce hidrocarburi sintetice lichide (metanol) din dioxid de carbon și hidrogen, iar apoi benzină pe bază de metanol, adică o benzină sintetică. De notat că reactorul este alimentat de surse regenerabile de energie electrică (eoliană). Procesul AFS a fost dovedit din punct de vedere tehnic și a fost aprobat de către oameni de știință și ingineri cu credibilitate în domeniu. Tehnologia are potențialul de a crea mii de locuri de muncă și un impuls economic foarte puternic.

   Metoda are două avantaje majore: în primul rând, este o sursă alternativă de carburant sintetic (benzină sintetică); în al doilea rând, prin captarea și utilizarea dioxidului de carbon din atmosferă, aceasta se curăță de surplusul creat în anii industrializării. Reprezentanții de la Air Fuel Synthesis sunt siguri că în anii următori vor putea produce benzină în cantități din ce în ce mai mari pentru comercializare, reducând astfel în mod semnificativ emisiile de CO₂ în atmosferă, asociate cu arderea combustibililor fosili.

AFS - benzină sintetică

   Stephen Tetlow, director executiv la Institution of Mechanical Engineers, a declarat: „AFS este o tehnologie cu adevărat revoluționară. Ea are potențialul de a deveni o poveste de mare succes care  deschide o oportunitate crucială de a reduce emisiile de carbon. Ea are, de asemenea, potențialul de a reduce expunerea la o piață de energie din ce în ce mai volatilă la nivel mondial. Potențialul de a oferi o varietate de combustibili pentru vehicule de astăzi este deosebit de interesantă.”

Benzină sintetică

   AFS este în căutarea de potențiali investitori și parteneri, pentru a dezvolta această tehnologie de combustibili din surse regenerabile. Cu finanțare adecvată, compania vrea să construiască un reactor de combustibil care să producă o tonă de benzină pe zi, care va fi destinată în primă fază industriei aeronautice. Până acum a reușit să producă numai 5 litri de benzină sintetică, dar speranțele pentru viitor sunt extrem de mari, chiar dacă nu se face nicio precizare privind costurile de producție.