Dacă vă aflați la cumpărături la un mall sau dacă vizați un loc de parcare în spații mari și aglomerate, peste 2-3 ani ați putea folosi modelul Nissan cu tehnologia de auto-parcare. Conceptul acestui vehiculul  a fost prezentat la începutul lunii octombrie a.c. la un târg de produse electronice de la Tokyo. Autovehiculul utilizează senzori și camere de luat vederi, montate la bord, în vederea parcării, fără șofer. Astfel, proprietarii nu mai pierd timp prețios prin garaje sau parcări.

     În teorie, șoferii vor ajunge cu mașina până la intrarea principală, vor cobori și apoi vor apăsa butonul de parcare de pe smartphone-ul lor. După ce și-au terminat treburile sau cumpărăturile, o altă apăsare de buton cheamă mașina, care detectează exact poziția proprietarului și se deplasează singură în acel punct. Dacă mașina parchează singură în colțurile cele mai întunecoase, proprietarul nu are de ce să-și facă griji. Camerele de luat vederi monitorizează mașina în timp ce este parcată și trimite alerte în cazul în care detectează activități suspecte. Tehnologia va fi pe deplin viabilă până în 2015, potrivit unui comunicat de presă Nissan.

Nissan 2015

      Un reprezentant Nissan a declarat că abilitatea sistemului de auto-parcare ar putea conduce la punerea în aplicare a unor game complet noi de tehnologii. Mai multe state din America (California, Nevada și Florida) au aprobat diverse legi care permit circulația autovehiculelor fără șofer și multe grupuri de cercetare lucrează la aspectele de siguranță și de acceptare publică a tehnologiei. Mașina fără șofer nu va fi doar în garaje sau parcări, ci și pe străzile orașului sau pe autostrăzi.

                                                                                 Nissan 2015 – Parcare automată 

Sursa : NBCNews.com Tech


Alte articole captivante


PUBLICITATE PRIN FERESTRE      Cu toții ne-am obișnuit cu diverse metode de publicitate: panouri publicitare, reclame în mass-media, bannere, etc. și auzim de publicitate la tot pasul. Pare ireal, dar se poate face publicitate prin ferestre, cu un nou concept care aduce literalmente anunțuri publicitare direct în cap.      Începând din luna ianuarie a.c. navetiști din Germania (zona Munchen și Renania de Nord-Westfalia) au avut par...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI DE COSMETICE      Brand Finance a publicat studiul anual a celor mai valoroase brand-uri din industria cosmetică mondială. În ciuda unei scăderi ca valoare foarte ușoare, Olay deține în continuare poziția cea mai de sus, fiind marca dominantă în sectorul cosmetic, cu o valoare totală de 11,7 miliarde de dolari americani.      Gigantul francez L’Oréal a continuat ascensiunea în clasament, după ce a ajuns de pe locul a...
PREMIILE CONCURSULUI DE FOTOGRAFIE NATIONAL GEOGRAPHIC 2012      National Geographic stabilește un standard pentru excelență în fotografie. Mai mult de 22000 de fotografii au fost transmise din peste 150 de țări, atât de fotografi profesioniști cât și de amatori entuziaști, iubitori de fotografie, de pe tot globul. Fotografiile au fost prezentate în trei categorii: oameni, locuri și natură și au participat la concursul anual din 2012 pentru creativitate și calitate ...
RECLAME CARE UMILESC FEMEILE      În perioada anilor ‘60 din secolul trecut, anunțurile publicitare și reclamele au contribuit din plin la perpetuarea unor stereotipuri legate de femei, accentuând percepția de inferioritate a femeilor. Atunci nu se vorbea de egalitate, femeile fiind chiar umilite. Fraze precum „femeia trebuie ținută la locul ei!“ sau „Arată-i că trăim într-o lume a bărbaţilor!“ nu stârneau nici cea mai mică urmă de rev...
UN TRUC DE ADEMENIRE INCREDIBIL      Plantele folosesc o varietate de tactici extrem de diversă pentru a realiza polenizarea și implicit pentru a atrage agenții polenizatori. Circa 5 la sută din toate plantele existente pe glob apelează la trucuri și înșelăciuni pentru a atrage insectele polenizatoare, dar până acum cercetătorii nu au mai întâlnit un astfel de truc de ademenire.      O plantă ornamentală, destul de populară, din grupul d...
ORAȘUL VINULUI      Orașul vinului (la cité du vin) este un fel de monument, ceva la jumătatea distanței dintre lumea muzeului și cea a unui parc tematic, construit în Bordeaux, care are ca scop transmiterea, valorificarea și protejarea patrimoniului cultural, universal și dătător de viață al vinului. Inaugurarea construcției  a avut loc pe 31 mai 2016, în prezența lui François Hollande, iar deschiderea oficială, pentru p...
MATERIAL ANTIBACTERIAN      Imaginați-vă o cameră de spital, mânerele ușilor, întrerupătoarele pentru lumină, suprafețele și ustensilele din bucătărie, telefoane, telecomenzi sau orice alte lucruri de care suntem conștienți că au multe bacterii să devină suprafețe lipsite de germeni și microbi, fără a folosi nici o picătură de dezinfectant sau alte produse antibacteriene și fără a fi nevoie de apă sau fierbere.      Acest lucru ...
RETRO – anii 1950        Poate cuvântul retro nu pare potrivit, deoarece nu reflectă toate preferințele dintr-o anumită perioadă (activități, comportament general, modă, muzică, stil, etc.), dar l-am ales pentru că marchează și o întoarcere în urmă sau îndărăt, cum îi place să spună unui om deosebit pentru mine. Această întoarcere în timp, prin câteva fotografii ale vremii, aș vrea să formeze, cât de cât, imaginea unor vremu...
MASA DE LA ȘCOALĂ ESTE O PARTE A EDUCAȚIEI      Am citit o declarație de acum patru ani a unui membru al guvernului japonez care răspunde de sănătatea și educația elevilor: „În Japonia, masa de la școală este o parte a educației, nu o pauză de educație.” Așa că am căutat să văd ce înseamnă asta, hai să-i zic acest dicton.      Educația timpurie este considerată vitală pentru copilul japonez, iar masa de la școală trebuie să facă parte din ea. Japon...
HOTEL SUB PĂMÂNT      Noul hotel Inter Continental Shimao Shanghai Wonderland va fi construit într-o veche carieră de piatră și va avea 19 etaje, toate acestea fiind construite sub pământ. Proiectul a început deja și va fi gata în aproximativ 2 ani, inaugurarea fiind estimată cel mai târziu la începutul anului 2015.     Clădirea va fi inclusă într-un complex de agrement, va avea 380 de camere și un restaurant subacvatic,...