Articolul acesta nu se referă doar la salvarea victimelor prinse în accidente auto grave, folosind instrumente puternice și sofisticate pentru deschiderea ușilor și pentru tăierea balamalele, a stâlpilor sau a acoperișului, ci este axat pe modul în care mașinile s-au schimbat în ultimii ani, făcând astfel acțiunile de salvare mult mai complicate și periculoase pentru echipele de salvare. Au apărut noi  tipuri de oțel, care sunt mai greu de tăiat, cabluri de înaltă tensiune la mașinile hibrid-electrice. Pompierii și echipele de intervenție se confruntă în prezent cu o serie de necunoscute, atunci când ajung la locul unui accident auto grav.

     „Proiectarea autovehiculelor se face pentru cumpărători, nu pentru salvatori„, spun toți marii producători de autovehicule din lume. Consumatorii cer mașini mai ușoare, cu motoare și trenuri de rulare sofisticate, care obțin o mare economie de combustibil, fără a sacrifica în schimb siguranța pasagerilor. Modele care îndeplinesc aceste obiective și includ cele mai înalte norme de siguranță, cresc însă riscul de vătămare, uneori, pentru salvatori. Aceștia reușesc tot mai greu să extragă victimele din autovehicule pentru a le transporta la camerele de urgentă, în așa numita „oră de aur„, critică, care poate decide viața sau moartea. Ca urmare, producătorii auto încearcă să lucreze cu departamentele de pompieri și instructorii echipelor de intervenție din întreaga țară pentru a asimila noi tehnici de salvare și pentru ai informa cu privire la riscurile potențiale la care sunt supuse persoanele din vehicule, oferind o avalanșă de informații.

    Pe marile grupuri industriale din domeniul producției de autovehicule sunt presiuni pentru etichetarea de securitate. SAE International (Society of Automotive Engineers, Societatea Inginerilor de Automobile) este aproape de a recomanda etichete standardizate pentru interior și exterior, pentru toate automobilelor hibride şi cele electrice, astfel ca primii ajunși la locul accidentului să știe cu ce tip de vehicul au de-a face.

    Echipele de salvare trebuie să afle mai multe despre aceste noi tehnologii. Ar fi bine dacă salvatorii ar putea face practică pe cele mai recente vehicule fabricate, astfel încât să poată face față pericolelor, cum ar fi:

airbag-uri. Instrumentele de tăiat sau extracție pot perfora rezervoarele de combustibil exploziv care nu s-au umflat într-un accident. Airbag-urile se folosesc de zeci de ani, dar producătorii au adăugat mai multe, de multe ori în locuri neașteptate  Toyota se laudă că noua sa Scion iQ, una din cele mai mici mașini, are 12, inclusiv unul la trapa din spate.

baterii hibride. Mai multe vehicule au propulsoare hibride sau electrice, la care este esențial ca salvatorii să se ocupe în mod corespunzător de cablurile de înaltă tensiune sau de bateriile litiu-ion sau nichel-metal după un accident.

otel de mare rezistentă. Au început să se folosească materiale de înaltă rezistență și de ultra-înaltă rezistență din oțel de către producători pentru a micșora greutatea autovehiculelor. Acestea sunt mult mai ușoare decât otelul standard, dar opun o rezistentă mai mare la forfecare, îndoire sau rupere. Pentru a satisface cerința strictă ca plafoanele să nu se strivească, stâlpii de susținere sunt mai puternici, ceea ce ii face mai greu de tăiat.

pornirea motorului fără cheie. Butoanele de pornire a motorului care nu folosesc chei de contact, fac de multe ori dificil să se observe dacă motorul este pornit. Problema este mai complicată la mașini hibride și electrice.

     Toate mașinile electrice prezintă propriile lor probleme, probleme noi de siguranță  La începutul acestui an, de exemplu, National Highway Traffic Safety Administration Traffic (Administraţia pentru Siguranţa Traficului din SUA) a raportat că investighează incendii care au apărut în cazul unor baterii electrice care au luat foc după un accident. În fiecare caz, focul a izbucnit la mult timp după accident.

    Echipele de salvare nu trebuie să piardă secunde vitale încercând să descopere cu ce amenințări se confruntă. Şi fiecare secundă contează! Ele trebuie să cunoască ultimele  tehnologii folosite la fabricarea de motoare și automobile, de la diesel la cele electrice, de la cele hibride la cele alimentate cu gaz natural sau chiar pe bază de hidrogen. Pompierii știu imediat că Honda Insight este un hibrid. Dar alte modele sunt mai evazive. Enclavele Buick sau Toyota Camrys acum vin în versiuni hibride, care arată aproape identic cu versiunile convenționale  Şi nu este vorba doar mașini noi. Unele modele mai vechi ale lui Saturn Vue sau Chevrolet Silverado pick-up, folosesc instalații de până la 50 de volți în loc de cel standard de 12 volți de pe mașinile convenționale.

    Recunoscând noile provocări, Comitetul SAE încercă să stabilească recomandări de siguranță pentru producători, care ar putea ajuta nu numai poliția, pompierii și paramedicii, dar și pe cei care ajung la un accident mai târziu, cum ar fi persoanele de pe camioanele de tractare. Astfel, SAE va face recomandări pentru o etichetă standard pe exteriorul mașinii. Etichetele ar putea fi poziționate pe capota portbagajului pentru a indica instantaneu tipul de motopropulsor. De asemenea, se vizează și o etichetă în interiorul autovehiculului. Există deja unele mașini cu astfel de etichete: cele care folosesc gaz natural comprimat. Desigur, autocolantele pot fi urâte pentru estetica vehiculului. Mackintosh Todd, care este președintele comisiei de la SAE, spune că recomandările vor încerca să nu afecteze „nevoile de marketing”. În afară de etichetare, Mackintosh propune un ghid scurt de referința standardizat pentru fiecare mașina hibrid și electrică sau model de camion, care să conțină lista de pericole cu care pompierii se pot confrunta. În prezent, astfel de informații sunt disponibile din diverse surse, dar pot fi inconsistente sau au prea multe pagini.

                                                                                                     Sursa : USA Today


Alte articole captivante


RĂCIRE IEFTINĂ ȘI RAPIDĂ     Enviro-Cool Limited din Marea Britanie a patentat o tehnologie comercială, numită V-Tex, ca un înlocuitor mai ieftin la echipamentele de răcire, mari consumatoare de energie, cum ar fi frigidere și răcitoarele folosite pentru băuturi în stațiile de benzină, magazine alimentare, baruri și restaurante, supermarketuri, etc. Dispozitivul permite ca băuturile să fie stocate pe rafturi, la temperatura camerei...
LA MUNCĂ, ÎN FAȚA TELEVIZORULUI      Speranța de viață este în continuă în creștere de mai bine de douăzeci de ani în aproape fiecare regiune a globului. În medie, speranța de viață în cele 28 de state membre ale Uniunii Europene a fost de 79,2 ani în anul 2012, cu 5,1 ani mai mult decât în anii 1990. Spania, cu o speranță de viață de 82,5 ani, Italia, cu 82,4 ani, și Franța, cu 82,1 ani, sunt țările europene cu cele mai ridicate speranțe...
CELE MAI SCURTE NUME DE LOCURI      Probabil mulți dintre noi nu știu că există aproximativ 25 de locuri în toată lumea care sunt numite folosind o singură literă. Iată lista acestora: Å, un sat în Andøy, Nordland, Norvegia Å, un sat în Moskenes, Nordland, Norvegia Å, un sat în Meldal, Sør-Trøndelag, Norvegia Å, un sat în Åfjord, Sør-Trøndelag, Norvegia Å, un sat în Ibestad, Troms, Norvegia Å, un sat în Lavangen, Troms, Norvegi...
CELE MAI FURATE AUTOMOBILE      În Statele Unite ale Americii un automobil este furat la fiecare 26 de secunde, adică mai mult de 2 automobile pe minut, 3323 de automobile pe zi și peste 1.200.000 pe an. Și chiar hoții de autoturisme au preferințele lor. National Insurance Crime Bureau (NICB) este o instituție care urmărește furturile de autovehicule, le clasifică și publică o listă amănunțită în fiecare an. Iată cum arată lista celo...
UTILIZAREA INTERNETULUI ÎN UE      Comisia Europeană a prezentat recent rezultatele „Anchetei” pentru TIC (tehnologia informației și comunicațiilor). Acest articol prezintă o imagine de ansamblu a rezultatelor sondajelor pentru anul 2013 cu privire la utilizarea Internetului în gospodării și de către persoanele fizice. De asemenea, prezintă o scurtă privire asupra activităților utilizatorilor de Internet și interacțiunea online a acesto...
MICRO-BIOMUL SOLULUI ÎMBUNĂTĂȚEȘTE CREȘTEREA PLANTELOR      Manipularea prin ingineria genetică nu este singura modalitate de a da un impuls pentru creșterea plantelor. Doar câteva studii publicate au analizat ce efect are micro-biomul solului creat artificial, dar câțiva biologi cred că aceasta va fi tendința următoare din microbiologie, care se poate aplica în agricultura de interior sau în aer liber și în horticultură.     Biologi de la două universități di...
GREUTATEA TA ÎN AUR      Municipalitatea din Dubai a lansat o inițiativă comunitară sub sloganul "Greutatea ta în aur", care vizează promovarea unui stil de viață sănătos și încurajarea membrilor societății de a atinge și a-și menține greutatea corporală optimă.      Oficialii din Dubai consideră că mersul pe jos este o modalitate simplă și economică pentru a rămâne în formă și sănătos, pe care oamenii o pot aplica cu ușurinț...
CHECK-IN ÎN ORAȘ      Cele două opțiuni de bază pentru o deplasare la aeroport sunt metroul sau un tren și mijloace auto. Prima are dezavantajul mare a trambalării bagajelor, iar mersul cu un vehicul (autobuz, taxi, închiriat, al prietenilor, etc.) implică stresul traficului și eventual tarifele mari de transport sau taxele de parcare, la fel de mari. Hong Kong a găsit o  modalitate mult mai bună. Soluția se numește “check-...
ACIDIFICAREA OCEANELOR      Oamenii de știință care au participat la întâlnirea pe probleme climatice globale din Polonia de luna trecută, au tras un semnal de alarmă fără precedent: acidificarea oceanelor ar putea crește cu 170% până în 2100 (cu 0,5 puncte). Oceanele lumii devin tot mai acide, la o rată fără precedent, fenomenul fiind mai rapid decât oricând în ultimii 300 de milioane de ani. Acidificarea a provocat deja o pierd...
AGENDA DIGITALĂ A EUROPEI      Pe 28 mai, printr-un comunicat de presă, Comisia europeană a prezentat tabloul de bord al Agendei Digitale pentru 2014, care evaluează progresele înregistrate la nivelul UE și la nivel național în ceea ce privește atingerea obiectivelor cheie de performanță. Raportul  e bazează pe datele din 2013.      Potrivit datelor furnizate de Comisia Europeană, 95 din cele 101 obiective digitale pentru 2015 sunt...