Articolul acesta nu se referă doar la salvarea victimelor prinse în accidente auto grave, folosind instrumente puternice și sofisticate pentru deschiderea ușilor și pentru tăierea balamalele, a stâlpilor sau a acoperișului, ci este axat pe modul în care mașinile s-au schimbat în ultimii ani, făcând astfel acțiunile de salvare mult mai complicate și periculoase pentru echipele de salvare. Au apărut noi  tipuri de oțel, care sunt mai greu de tăiat, cabluri de înaltă tensiune la mașinile hibrid-electrice. Pompierii și echipele de intervenție se confruntă în prezent cu o serie de necunoscute, atunci când ajung la locul unui accident auto grav.

     „Proiectarea autovehiculelor se face pentru cumpărători, nu pentru salvatori„, spun toți marii producători de autovehicule din lume. Consumatorii cer mașini mai ușoare, cu motoare și trenuri de rulare sofisticate, care obțin o mare economie de combustibil, fără a sacrifica în schimb siguranța pasagerilor. Modele care îndeplinesc aceste obiective și includ cele mai înalte norme de siguranță, cresc însă riscul de vătămare, uneori, pentru salvatori. Aceștia reușesc tot mai greu să extragă victimele din autovehicule pentru a le transporta la camerele de urgentă, în așa numita „oră de aur„, critică, care poate decide viața sau moartea. Ca urmare, producătorii auto încearcă să lucreze cu departamentele de pompieri și instructorii echipelor de intervenție din întreaga țară pentru a asimila noi tehnici de salvare și pentru ai informa cu privire la riscurile potențiale la care sunt supuse persoanele din vehicule, oferind o avalanșă de informații.

    Pe marile grupuri industriale din domeniul producției de autovehicule sunt presiuni pentru etichetarea de securitate. SAE International (Society of Automotive Engineers, Societatea Inginerilor de Automobile) este aproape de a recomanda etichete standardizate pentru interior și exterior, pentru toate automobilelor hibride şi cele electrice, astfel ca primii ajunși la locul accidentului să știe cu ce tip de vehicul au de-a face.

    Echipele de salvare trebuie să afle mai multe despre aceste noi tehnologii. Ar fi bine dacă salvatorii ar putea face practică pe cele mai recente vehicule fabricate, astfel încât să poată face față pericolelor, cum ar fi:

airbag-uri. Instrumentele de tăiat sau extracție pot perfora rezervoarele de combustibil exploziv care nu s-au umflat într-un accident. Airbag-urile se folosesc de zeci de ani, dar producătorii au adăugat mai multe, de multe ori în locuri neașteptate  Toyota se laudă că noua sa Scion iQ, una din cele mai mici mașini, are 12, inclusiv unul la trapa din spate.

baterii hibride. Mai multe vehicule au propulsoare hibride sau electrice, la care este esențial ca salvatorii să se ocupe în mod corespunzător de cablurile de înaltă tensiune sau de bateriile litiu-ion sau nichel-metal după un accident.

otel de mare rezistentă. Au început să se folosească materiale de înaltă rezistență și de ultra-înaltă rezistență din oțel de către producători pentru a micșora greutatea autovehiculelor. Acestea sunt mult mai ușoare decât otelul standard, dar opun o rezistentă mai mare la forfecare, îndoire sau rupere. Pentru a satisface cerința strictă ca plafoanele să nu se strivească, stâlpii de susținere sunt mai puternici, ceea ce ii face mai greu de tăiat.

pornirea motorului fără cheie. Butoanele de pornire a motorului care nu folosesc chei de contact, fac de multe ori dificil să se observe dacă motorul este pornit. Problema este mai complicată la mașini hibride și electrice.

     Toate mașinile electrice prezintă propriile lor probleme, probleme noi de siguranță  La începutul acestui an, de exemplu, National Highway Traffic Safety Administration Traffic (Administraţia pentru Siguranţa Traficului din SUA) a raportat că investighează incendii care au apărut în cazul unor baterii electrice care au luat foc după un accident. În fiecare caz, focul a izbucnit la mult timp după accident.

    Echipele de salvare nu trebuie să piardă secunde vitale încercând să descopere cu ce amenințări se confruntă. Şi fiecare secundă contează! Ele trebuie să cunoască ultimele  tehnologii folosite la fabricarea de motoare și automobile, de la diesel la cele electrice, de la cele hibride la cele alimentate cu gaz natural sau chiar pe bază de hidrogen. Pompierii știu imediat că Honda Insight este un hibrid. Dar alte modele sunt mai evazive. Enclavele Buick sau Toyota Camrys acum vin în versiuni hibride, care arată aproape identic cu versiunile convenționale  Şi nu este vorba doar mașini noi. Unele modele mai vechi ale lui Saturn Vue sau Chevrolet Silverado pick-up, folosesc instalații de până la 50 de volți în loc de cel standard de 12 volți de pe mașinile convenționale.

    Recunoscând noile provocări, Comitetul SAE încercă să stabilească recomandări de siguranță pentru producători, care ar putea ajuta nu numai poliția, pompierii și paramedicii, dar și pe cei care ajung la un accident mai târziu, cum ar fi persoanele de pe camioanele de tractare. Astfel, SAE va face recomandări pentru o etichetă standard pe exteriorul mașinii. Etichetele ar putea fi poziționate pe capota portbagajului pentru a indica instantaneu tipul de motopropulsor. De asemenea, se vizează și o etichetă în interiorul autovehiculului. Există deja unele mașini cu astfel de etichete: cele care folosesc gaz natural comprimat. Desigur, autocolantele pot fi urâte pentru estetica vehiculului. Mackintosh Todd, care este președintele comisiei de la SAE, spune că recomandările vor încerca să nu afecteze „nevoile de marketing”. În afară de etichetare, Mackintosh propune un ghid scurt de referința standardizat pentru fiecare mașina hibrid și electrică sau model de camion, care să conțină lista de pericole cu care pompierii se pot confrunta. În prezent, astfel de informații sunt disponibile din diverse surse, dar pot fi inconsistente sau au prea multe pagini.

                                                                                                     Sursa : USA Today


Alte articole captivante


PC vs TABLETĂ      Dispozitivele din întreaga lume (PC-uri, tablete și telefoane mobile) o să ajungă la un total de 2,4 miliarde de unități în 2013, cu o creștere de 9% față de 2012, iar creșterea va continua, ajungând la mai mult de 2,9 miliarde de unități în 2017, potrivit Gartner Inc. (este lider mondial în cercetarea tehnologiei informației și, de asemenea, o companie de consultanță). Dar utilizarea acestor dispoziti...
SIRENĂ PROFESIONISTĂ      Linden Wolbert de 32 de ani, din Los Angeles, California, este o sirenă cu normă întreagă, care își petrece viața înotând printre meduze, pești, balene și rechini. Ea își poate ține respirația sub apă aproape cinci minute, scufundându-se liber până la 35 de metri, folosind o coadă de 1,8 metri pentru propulsie.      Linden își folosește abilitățile de scufundătoare pentru educația tinerilor și p...
ÎNTÂRZIEREA PROCESULUI DE ÎMBĂTRÂNIRE      Întârzierea procesului de îmbătrânire poate părea o secvență dintr-un film science-fiction, dar poate deveni o realitate sub forma unei pastile, care poate contracara acest proces.      Oamenii de știință din Rusia testează o nouă formulă chimică, care, pretind ei, poate întârzia începerea procesului de îmbătrânire. De curând au anunțat că o nouă pilulă, care a fost deja testată pe șobolani, șoareci, ...
RĂSPUNSURILE LA 9 TESTE DE LOGICĂ      După cum am spus, soluțiile nu sunt foarte greu de găsit. Deci, iată răspunsurile la 9 teste de logică:      1. Răspuns A Explicație: sectoarele de cerc colorate se rotesc în sensul acelor de ceasornic (sau invers, dacă preferați), cu un număr de sectoare egal față de figura anterioară. Mișcarea de la o figură la alta se păstrează constantă (aceiași).      2. Răspuns C Explicație: mișcările pătrățe...
STUDIUL ÎNĂLȚIMII EUROPENILOR      Înălțimea medie a bărbaților europeni a crescut cu 11 cm într-o perioadă de 100 de ani (de la 1870 până la 1980), potrivit unui studiu recent: bărbații europeni au crescut de la 167 centimetri la 178 centimetri. Contrar așteptărilor, studiul a constatat că înălțimea medie s-a accelerat de fapt în perioada cuprinsă cele doua războaie mondiale și în timpul crizei economice mondiale. Au fost analizate cif...
CELE MAI BUNE COMPANII AERIENE – 2013      Skytrax a publicat clasamentul (World Airline Awards) celor mai bune companii aeriene din lume pentru anul 2013. Ierarhizarea s-a făcut în urma voturilor a 18,2 milioane de pasageri din 160 de țări din întreaga lume, ținând cont de nivelul de satisfacere a pasagerilor. Studiul este unic, bazându-se pe chestionare completate on-line, în timpul unei perioade de 10 luni. Sondajul măsoară satisfacția pasag...
PISICA URCĂ SAU COBOARĂ?      O întrebare extrem de simplă pentru imaginea următoare: pisica urcă sau coboară?      După rochia cu două nuanțe de culoare (negru și albastru s-au dovedit a fi culorile inițiale), se pare că a apărut o nouă dezbatere, care face furori pe Internet, referitoare la o umilă pisică. La prima vedere a acestei fotografii alb-negru unii spun că pisica se deplasează pe scări în jos, iar alții sunt convinși ...
1 MINUT      În ultimii ani, traficul de date de pe Internet a crescut puternic datorită numărului tot mai mare de utilizatori ai rețelelor sociale. Potrivit Intel România : "aproape 640.000 GB din datele IP globale sunt transferați pe Internet în doar un minut" (fiecărui dispozitiv conectat la Internet îi este atribuit un număr unic de identificare cunoscut ca adresă IP - Internet Protocol; o adresa IP constă din ...
ILUZIA SPIRALEI      Iluzia este o percepție falsă a unui obiect care apare înaintea ochilor, determinată de legile de formare a percepțiilor sau, în unele cazuri, de anumite stări psihice sau nervoase. Iluzia optică, această aparență înșelătoare datorită perceperii deformate a realității, este obiect de studiu pentru majoritatea psihologilor de foarte mulți ani.      Într-un articol mai demult, intitulat "Iluzii", care a...
ALTE FOTOGRAFII ÎN PERSPECTIVĂ      Așa cum am promis, am revenit cu o altă serie de fotografii în perspectivă, uneori chiar forțată. În perspectivă înseamnă respectarea regulile de reprezentare a obiectelor în spațiu, ținând seama de depărtarea relativă a obiectelor, iar perspectiva, ca priveliște, poate fi definită ca o privire generală, un aspect general asupra unui peisaj, a unei scene sau a unui obiect văzut din depărtare.      Rea...