0 HGR nr. 69/2012, Art. 46I.S.C.T.R. retrage autorizația școlii de conducători auto în următoarele cazuri: Norme privind autorizarea școlilor de conducători auto, OMTI nr. 1019/2009, Art. 16 : Anularea autorizației școlii de conducători auto se face către de Autoritatea Rutieră Română – ARR la a treia suspendare, precum și în următoarele cazuri:
1 a) dacă la expirarea termenului de 6 luni prevăzut la art. 45 alin. (2), după suspendarea autorizației școlii de conducători auto pentru perioade succesive de 30 de zile, nu a fost remediată situația în cauză; a) când s-au falsificat documente școlare sau au fost eliberate fise de școlarizare unor persoane care nu au finalizat sau nu au urmat cursurile școlii de conducători auto;
2 b) școala de conducători auto a furnizat documente conținând informații incorecte în vederea obținerii autorizației; b) când se constată că școala de conducători auto a furnizat documente conținând informații eronate cu ocazia solicitării eliberării autorizației;
3 c) școlii de conducători auto i s-a aplicat de două ori, în ultimele 12 luni, sancțiunea suspendării autorizației;
4 d) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 11 și 12; (Notă: sustragere/obstrucționare  control, respectiv autorizația suspendată, retrasă sau cu termenul de valabilitate expirat).
5 e) când se constată că titularul autorizației și-a încetat activitatea sau la cererea acestuia. c) când se constată că titularul autorizației și-a încetat activitatea sau la cererea acestuia.

     „Art. 45 (1) I.S.C.T.R. suspendă autorizația școlii de conducători auto, pentru o perioadă de 30 de zile, în următoarele cazuri:

   a) dacă la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la art. 44 nu a fost remediată situația în cauză;

   b) pentru încălcările prevăzute la art. 3 pct. 41 şi la art. 4 pct. 15-17 şi 83.

     (2) În cazul în care la expirarea termenului de 30 de zile prevăzut la alin. (1) lit. a) nu a fost remediată situația în cauză, I.S.C.T.R. suspendă autorizația școlii de conducători auto pentru încă o perioadă de 30 de zile, care se poate prelungi pentru perioade succesive de 30 de zile, însumând o perioadă care să nu depășească 6 luni.”

     Chiar dacă OMTI nr. 1019/2009 nu a fost modificat până în prezent, în momentul de față instituția care poate suspenda sau retrage autorizația școlii de conducători auto este I.S.C.T.R.. Nu vreau să comentez criteriile de suspendare sau retragere prevăzute în HGR nr. 69/2012, dar remarc că nu s-a prevăzut de la ce dată operează efectiv suspendarea și retragerea autorizației. Dar cel mai important aspect este că nu există nici o precizare referitor la seria sau seriile care sunt în curs de pregătire la școala de conducători auto; cursanții nu au nici o vină, ar trebui să termine cursul aflat în desfășurare ( v. art. 17 din Normele privind autorizarea școlilor de conducători auto). Acest lucru este valabil și pentru suspendarea și retragerea autorizației instructorului auto autorizat și autorizației centrului de pregătire și perfecționare a personalului din transportul rutier.

     Să vedem în continuare HGR nr. 69/2012 :

     Art. 53 (1) I.S.C.T.R. întocmește și comunică decizia motivată de retragere a autorizației școlii de conducători auto, a autorizației instructorului auto autorizat sau a autorizației centrului de pregătire către autoritatea emitentă și către titularul autorizației.

   (2) Odată cu retragerea autorizației școlii de conducători auto, a autorizației instructorului auto autorizat sau a autorizației centrului de pregătire toate documentele eliberate de către autoritatea emitentă în baza autorizației retrase devin nule.

     Art. 55 (1) Împotriva sancțiunilor de retragere sau suspendare (…) se poate adresa cu plângere instanțelor de contencios administrativ, conform prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.

   (2) Procedurile privind aplicarea sancțiunilor de retragere și suspendare, după caz, a documentelor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.

     Acum ne-am mai lămurit : procedura privind sancțiunea de retragere și suspendare se stabilește printr-un ordin de ministru, care urmează să apară. Acesta va stipula cu siguranță ceea ce am subliniat mai sus (probabil suspendarea sau retragerea va opera efectiv de la data primirii deciziei de suspendare/retragere, iar seriile în curs de pregătire vor putea să finalizeze cursurile). În acest caz autoritatea emitentă, respectiv Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., va fi înștiințată cu privire la decizia de suspendare/retragere (art. 53 alin.(1)) și ulterior, va fi înștiințată iarăși cu privire la data începerii suspendării/retragerii, pentru operarea sancțiunii în baza de date. Oricum va rămâne o perioadă scurtă de activitate a școlii de conducători auto, când de fapt ea este suspendată/retrasă, că doar I.S.C.T.R. nu poate face înștiințarea on-line. Dar până atunci, ce se întâmpla cu seriile de cursanți care sunt în pregătire la o școala de conducători auto în cazul suspendării/retragerii autorizației? DAR PÂNĂ APARE ORDINUL DE MINISTRU?

     Spun iarăși : de ce sunt necesare doua instituții, una emitentă (ARR) și una care sancționează (ISCTR)? De ce trebuie complicate lucrurile dacă sunt relativ simple? Pentru mine este greu de ÎNȚELES!

     P.S. HGR nr. 69/2012 a fost modificată.


Alte articole captivante


BETON AUTO-PLOMBABIL      Cercetătorii de la trei universități britanice sunt în curs de a realiza un beton special, numit beton auto-plombabil sau beton auto-vindecabil, care folosește bacterii pentru a repara fisurile și crăpăturile.      Gropile de pe drumuri sunt blestemul șoferilor, chiar și în Marea Britanie, și atrag an de an costuri importante pentru reparații. Dar, datorită acestui material complet revoluționar  – bet...
SAE      Articolul acesta nu se referă doar la salvarea victimelor prinse în accidente auto grave, folosind instrumente puternice și sofisticate pentru deschiderea ușilor și pentru tăierea balamalele, a stâlpilor sau a acoperișului, ci este axat pe modul în care mașinile s-au schimbat în ultimii ani, făcând astfel acțiunile de salvare mult mai complicate și periculoase pentru echipele de salvare. Au apărut noi ...
CELE MAI FURATE AUTOMOBILE      În Statele Unite ale Americii un automobil este furat la fiecare 26 de secunde, adică mai mult de 2 automobile pe minut, 3323 de automobile pe zi și peste 1.200.000 pe an. Și chiar hoții de autoturisme au preferințele lor. National Insurance Crime Bureau (NICB) este o instituție care urmărește furturile de autovehicule, le clasifică și publică o listă amănunțită în fiecare an. Iată cum arată lista celo...
CEL MAI LUNG AUTOBUZ DIN LUME      Pentru a umple golul dintre autobuzele urbane convenționale și alte tipuri de autovehicule de transport persoane, un grup de ingineri de la institutul de cercetare german FRAUNHOFER IVI a dezvoltat proiectul celui mai lung autobuz din lume, oferind totodată și posibilitatea pentru un transport ecologic.  Cu o lungime de mai mult de 30 de metri, autobuzul poate transporta 256 de pasageri și este capabil...
PIELE UMANĂ FALSĂ      Nissan este pe cale de a produce materiale plastice care reproduc la atingere pielea de pe degetele umane. Poate suna un pic extravagant, dar inginerii de la Nissan ne asigură că acestea vor fi folosite în curând. Scopul a fost întotdeauna de a crea materiale care să facă oamenii să interacționeze cu autovehiculul, creându-le cele mai plăcute sentimente. Și, dacă te gândești bine, atunci când vine vorb...
TRANSPORTURI EXCEPȚIONALE      Avântul tehnologiei în majoritatea domeniilor a impus necesitatea realizării unor transporturi de excepție, total atipice sau în doar două cuvinte transporturi excepționale. Transportul cu vehicule cu mase și/sau dimensiuni depășite sunt cunoscute de mai toată lumea sub denumirea generică de transporturi agabaritice sau chiar sub denumirea de transporturi speciale.      Nu mi-am propus aici să vorbesc...
SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”      Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.   O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această probl...
SMART FORSTARS      Smart Forstars, un concept de autovehicul electric, a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris 2012. Mașina are un proiector în capotă, permițând ca orice perete să fie transformat imediat într-un ecran de cinema. Proiectorul poate fi controlat atât din interior cât și din exterior (are butoane prevăzute și pe capotă).       Șeful de la firma Smart, Dr. Annette Winkler a spus: "Este cel mai ieftin...
ATRIBUIRE TRASEE JUDEȚENE 2013      ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse...
FURIA LA VOLAN ȘI AGRESIVITATEA ÎN TRAFIC      Acțiunile unui alt șofer pe un drum rutier pot fi frustrante, provocându-i pe ceilalți să reacționeze cu o mânie surprinzătoare, nejustificată, numită furia la volan. În timp ce mânia (furia) ca o emoție în sine nu este greșită, ea poate fi potențial mai periculoasă atunci când suntem la volanul unei mașini. Eu cred că toți cei care conduc autovehicule, fără excepție, au experimentat furia la volan.  ...