Se pare că bărbații preferă într-adevăr doamnele îmbrăcate în roșu. Un nou studiu, realizat în luna februarie a acestui an, a descoperit că bărbații sunt mai atrași de femeile care poartă roșu în comparație cu alte culori, deoarece ei cred că acestea sunt mai puțin susceptibile de a-i respinge.

     Psihologii din spatele cercetării susțin că roșul transmite mesaje subtile, dar puternice, despre cât de receptivă este o femeie la avansuri romantice și, astfel, bărbaților li se pare mai atrăgătoare.

     Descoperirile ar putea explica de ce femeile în rochii roșii au devenit astfel o imagine provocatoare, în cultura modernă, inspirându-l pe Chris de Burgh în anul 1986 să compună cântecul de dragoste “The Lady in Red”.

Roșu

     Cercetătorii au descoperit că  bărbații cărora le-au fost prezentate fotografii cu femei care poartă o cămașă roșie, le-a găsit mult mai atractive fațtă de atunci când le-au văzut purtând  aceleași haine, dar de culoare verde sau albă.

     Studiul, care a testat 96 de bărbați din Statele Unite și Austria a constatat că bărbății au simțit că femeile ar răspunde pozitiv la avansurile lor.

Roșu 2Roșu 3

     Adam Pazda, un psiholog social de la Universitatea din Rochester, în statul New York, care a condus cercetarea, împreună cu colegii de la Universitatea din Innsbruck, a declarat că răspunsul poate fi găsit în evoluția umană: animalele de sex feminin, cum ar fi babuinii, afișează pete luminoase de culoare roșie pe piele pentru a indica că sunt gata să se împerecheze. El a concluzionat: „Ni se pare fascinant că doar schimbarea culorii de la cămașa unei femeie poate avea o influentă puternică asupra modul în care ea este percepută de bărbați . „Este posibil ca femeile să poarte haine cu mult roșu atunci când sunt interesate de întâlnirile sexuale. Noi investigăm în prezent această posibilitate; și dovezile preliminare sugerează că acest lucru se întâmplă într-adevăr.”

Roșu 1

   Studiul, care este publicat în Jurnalul de Psihologie Socială Experimentală, a folosit trei grupuri de bărbați pentru a evalua atractivitatea femeii – “ tânără, moderat atractiva”, cu părul șaten  în trei experimente separate. Cercetătorii au arătat fotografii identice de femei care au purtat succesiv bluze de culoare albă, roșu, sau verde.

     Dr. Pazda a adăugat: „Din punct de vedere pragmatic, rezultatele noastre sugerează că femeile ar trebui să poarte haine roșii”. „Mai mult, în general, constatarea noastră că femeile care poartă roșu sunt mai atractive din punct de vedere sexual, va fi probabil de interes considerabil pentru designeri de modă, marketing și publicitate.”

                                                                                                                                                                        Sursa : The Telegraph


Alte articole captivante


PRIMA CĂSĂTORIE CU UN ROBOT      După ce acum vreo șapte ani un robot a oficiat căsătoria a doi tineri japonezi care s-au cunoscut grație unei pasiuni comune - robotica, anul acesta a avut loc prima căsătorie cu un robot. Un inginer chinez (Zheng Jiajia, de 31 de ani) s-a căsătorit cu o femeie-robot construită chiar de el, într-o ceremonie la care au participat mama sa, prieteni și colegi, a scris situl Sina.com.      Mireasa are doa...
PRODUCȚIA DE CEREALE ȘI LAPTE ÎN UE (2012)      În anul 2012 statele membre (EU28) au produs 285 milioane de tone de cereale. Privind în urmă, a existat un vârf de 320,5 milioane tone în 2008, apoi producția a scăzut la 301,4 milioane tone în 2009 și la 283,5 milioane tone în 2010 și apoi a rămas stabilă în 2011 și 2012.      Din totalul de cereale produse în EU în anul 2012, 126 milioane tone (44%) au fost de grâu, 60,1 milioane tone (21%) de poru...
NAS ELECTRONIC DE IDENTIFICARE      Poate ați auzit de un “nas electronic” sau de un “nas artificial” care poate verifica prospețimea și calitatea alimentelor sau care identifică mirosul fructelor sau de un altul care este capabil să detecteze cantități infime de chimicale periculoase în aer: pesticide, emisii de gaze sau scurgeri de gaze, agenți chimici, substanțe volatile, etc.      Cercetătorii spanioli de la Universitatea Politehnic...
CHELTUIELI PUBLICE ÎN UE      În 2012, în Uniunea Europeană, cheltuielile publice s-au ridicat la 49,4% din PIB. Mai mult de jumătate din cheltuieli au fost dedicate pentru protecție socială (19,9 % din PIB) și pentru sănătate (7,3% din PIB). Totalul cheltuielilor din bugetului general consolidat (% din PIB)       Cheltuielile totale ale administrației publice din UE s-au ridicat la aproximativ 6 380 miliarde de euro în anul 20...
FABRICĂ DE CLONARE A ANIMALELOR      Cea mai mare fabrică de clonare a animalelor se va construi în orașul Tianjin, un oraș-port din nord-estul Chinei, a anunțat online Cotidianul Poporului, luna trecută. Proiectul, de fapt un laborator uriaș, are nevoie de o investiție de 200 de milioane de yuani (circa 20 de milioane de lire sterline) pentru a continua aplicarea tehnologiilor de clonare în creșterea modernă a animalelor.      Oficialii...
AUTO-PROMOVAREA PE REȚELELE SOCIALE      După ce a analizat profilurile a peste 141 de milioane de utilizatori proprii, LinkedIn a identificat o diferență esențială privind auto-promovarea, o diferență cheie între bărbați și femei. Raportul publicat recent de LinkedIn arată modul în care bărbații și femeile se prezintă în profiluri:  bărbații spun mai multe și enumeră mai multe informații despre ei, iar femeile se promovează și vorbesc despre...
ATLASUL SENZAȚIILOR CORPORALE      Cercetările asupra emoțiilor umane au demonstrat că provoacă o serie de modificări fiziologice, cum ar fi palmele transpirate în timpul unui examen dificil sau un puls accelerat la auzirea unui zgomot ciudat pe timp de noapte. Dar alte noi cercetări au arătat că stările emoționale sunt universal asociate cu anumite senzații corporale, indiferent de cultura sau naționalitatea indivizilor.      Mai mult...
OCHELARI PENTRU SĂRACI      Unii oameni din lumea în curs de dezvoltare ar putea, în curând, să privească viața într-un mod cu totul nou, datorită unor seturi de lentile. Eyejusters sunt ochelari auto-reglabili, care pot fi focalizați de către persoana care-i poartă prin simpla rotire a unui buton, aflat pe cadru. Utilizatorul răsucește selectorul până când obiectul la care se uită îi apare clar în centrul lentilei, ceea ce însea...
AGRICULTURA DE INTERIOR      Un depozit într-un parc industrial poate fi viitorul agriculturii sau mai bine zis a legumiculturii și grădinăritului. Dar acest lucru relativ straniu este din ce în ce mai folosit în multe zone.      Hala sau depozitul este o atmosferă curată, cu un climat controlat, plină de plante perfecte. Ele cresc 22 de ore pe zi, 365 de zile pe an, neatinse de dăunători și scăldate într-o lumină rozalie, strani...
AUTOMATE CU DE TOATE      Dacă astăzi vi se pare normal să găsiți prin diverse locuri publice dispozitive și mașinării, cunoscute sub numele generic de automate, care oferă la vânzare cafea, ceai, băuturi răcoritoare, bere, dulciuri diverse, bilete pentru transportul în comun, lapte și ouă sau țigări, prezervative și floricele (doar prin alte țări), poate nu știți ce alte lucruri se pot vinde la automate. Vă dau doar câteva exe...