Mai mult de 400.000 nume de utilizatori Yahoo! și parolele lor au fost furate și publicate pe Internet, după ce hackerii au exploatat o vulnerabilitate în sistemele informatice ale companiei Yahoo!.

     Unele autentificări (login-uri) pentru Google, AOL și servicii Microsoft au fost, de asemenea,  compromise. Cele trei companii au declarat că utilizatorii afectați vor trebuie să își reseteze parolele pentru site-uri, inclusiv Gmail, AOL, Hotmail, MSN și Live.com.

     Yahoo! a emis o declaraţie “scuză” pentru acest lucru, care nu o ajută prea mult în perioada când se luptă pentru a revigora creșterea veniturilor, care au stagnat, dar conducerea companiei este optimistă cu privire la progresul companiei, chiar și în această circumstanță.

     Furtul a determinat critici din partea experților în securitate, care au spus că o firmă de Internet majoră cum ar fi Yahoo! ar trebui să facă mult mai mult pentru a proteja datele utilizatorilor săi. Experții de securitate au remarcat faptul că hackerii au fost capabili să producă mai mult de 400.000 de parole text “clar” într-o zi, fapt care indică că Yahoo, fie nu le cripta pe toate, fie că a folosit o metodă de criptare foarte ușor de spart. Nu a fost omisă nici rețeaua de servicii profesionale LinkedIn, care a fost criticată pentru incapacitatea de a utiliza practici sofisticate de criptare pentru a asigura parolele a milioane de utilizatori.

     Purtătorul de cuvânt al Yahoo!, Dana Lengkeek, a declarat că parolele au fost furate de la Yahoo! Contributor, un serviciu de publicare pe Internet pe care Yahoo! l-a achiziționat aproximativ cu doi ani în urmă, pentru a ajuta scriitorii, fotografii și cameramanii să-și vândă munca lor pe Web. “In prezent cercetam cauzele acestei vulnerabilități care a condus la divulgarea de date și notificam utilizatorii Yahoo! ale căror conturi au fost compromise în vederea schimbării parolelor”, a spus ea.

     AOL a declarat că datele publicate pe Web în urma furtului de informații de la Yahoo! includ 1699 de parole valabile pentru conturile sale. Microsoft și Google au refuzat să ofere cifre similare.

     Cele mai populare parole din grupul publicat au fost : „123456„, „parola” (password), „bun venit” (welcome) și „ninja„, potrivit unei analize realizate de ESET, producător de programe  antivirus. Hackerii încearcă în mod natural aceste parole deoarece sunt utilizate frecvent, înainte ca să găsească alte soluții. Parola „123456” e aproape identică cu faptul că nu am nici o parolă. Pe de altă parte, este dificil să ne amintim o parolă puternică de genul „8fw6K7G~v|6/4ej9*1_4”. Deci cum putem găsi un echilibru? Un lucru pe care îl poate face oricine este utilizarea unui program de gestionare a parolei (există mai multe pentru a putea alege, în funcție de preferința fiecăruia), care va salva și/sau crea  în mod automat parolele de intrare la site-uri și alte servicii. In cazul acesta, trebuie să ne amintim doar o singură parolă, numită în general parola master, care trebuie să fie o parolă foarte bună (puternică), ceva de genul de mai sus (pentru a nu putea fi “spartă” de orice răuvoitor), pentru a accesa restul parolelor induse sau folosite pentru un anumit tip de serviciu.

     In concluzie, un cuvânt și/sau câteva cifre nu sunt suficiente pentru a vă asigura securitatea pe internet. O parolă “grea” poate asigura confidențialitatea. Pentru a memora parola (parolele) puteți utiliza și câteva trucuri “originale” : de exemplu să înlocuiți o litera cu un semn, o zi de naștere sau un număr cu un simbol, etc. Si aici nu îmi fac probleme, românul este creator.

    Compania SplashData a analizat documente care conțineau milioane de parole furate de hackeri și a alcătuit lista celor mai vulnerabile parole din anul trecut. Concluzia studiului a fost publicată de dailyfinance.comLista celor mai proaste parole ale anului 2011:

     1. password ;  2. 123456 ;  3. 12345678 ;  4. qwerty ;  5. abc123 ;  6. monkey ;
     7. 1234567 ;  8. letmein ;  9. trustno1 ;  10. dragon ;  11. baseball ;  12. 111111 ;
     13. iloveyou ;  14. master ;  15. sunshine ;  16. ashley ;  17. bailey ;  18. passwOrd ;
     19. shadow ;  20. 123123 ;  21. 654321 ;  22. superman ;  23. qazwsx ;  24. michael ;
     25. football ;  etc.

Parola master

     25 octombrie 2012: COMPLETARE  

     Deși am sperat că urmează o îmbunătățire a parolelor, se pare că oamenii sunt încă lipsiți de imaginație sau foarte leneși. SplashData a publicat și pentru 2012 lista celor mai folosite 25 de parole de utilizatorii de Internet, în baza datelor adunate din milioanele de parole furate de hackeri postate online. Sunt aceleași parole previzibile. Iată lista completă a celor mai proaste parole ale anului 2012:

1. password (loc neschimbat)
2. 123456 (loc neschimbat)
3. 12345678 (loc neschimbat)
4. abc123 (în urcare un loc)
5. qwerty (în coborâre un loc)
6. monkey (loc neschimbat)
7. letmein (în urcare un loc)
8. dragon (în urcare două locuri)
9. 111111 (în urcare trei locuri)
10. baseball (în urcare un loc)
11. iloveyou (în urcare două locuri)
12. trustno1 (în coborâre trei locuri)
13. 1234567 (în coborâre sase locuri)
14. sunshine (în urcare un loc )
15. master (în coborâre un loc)
16. 123123 (în urcare patru locuri)
17. welcome (nouă în primele 25)
18. shadow – umbra (în urcare un loc)
19. ashley (în coborare trei locuri)
20.football (în urcare cinci locuri)
21. jesus – Isus (nouă)
22. michael (în urcare două locuri)
23. ninja (nouă)
24. mustang (nouă)
25. password1 (nouă)

     20 ianuarie 2014: ALTĂ COMPLETARE

     În 2013 SplashData a avut la dispoziție mult mai mute parole furate datorită în primul rând celor peste 38 de milioane de parole sustrase de la Adobe. Aşa se explică de ce lista din acest an include nou veniți precum „adobe123” și „Photoshop”, dar și parole noi, cum ar fi această parolă misterioasă „000000”. Iată lista completă a celor mai proaste parole ale anului 2013:

1. 123456 (în urcare un loc)
2. 
password (în coborâre un loc)
3. 
12345678 (loc neschimbat)
4. 
qwerty (în urcare un loc)
5. 
abc123 (în coborâre un loc)
6. 
123456789 (nouă)
7. 
111111 (în urcare două locuri)
8. 
1234567 (în urcare cinci locuri)
9. 
iloveyou (în urcare două locuri)
10. 
adobe123 (nouă)
11. 
123123 (în urcare cinci locuri)
12. Admin
 (nouă)
13. 
1234567890 (nouă)
14. 
letmein (în coborâre șapte locuri)
15. 
photoshop (nouă)
16. 
1234 (nouă)
17. 
monkey (în coborâre unsprezece locuri)
18. 
shadow (loc neschimbat)
19. 
sunshine (în coborâre cinci locuri)
20. 
12345 (nouă)
21. 
password1 (în urcare patru locuri)
22. 
princess (nouă)
23. 
azerty (nouă)
24. 
trustno1 (în coborâre doispreyece locuri)
25. 
000000 (nouă)


Alte articole captivante


E MAI BINE SĂ NU-ȚI FACI PATUL      E mai bine să nu-ți faci patul? Desigur că mamele, consoartele, femeile în general, ar caracteriza acest lucru printr-o lipsă de bună creștere. Dar există un motiv științific care demonstrează că e mai bine să nu-ți faci patul de dimineață, când marea majoritate dintre noi nu au nici un chef de o astfel de caznă.      Mai multe studii realizate separat, în diverse locuri, au ajuns la concluzia că un p...
SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”      Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.   O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această probl...
OCHELARI PENTRU SĂRACI      Unii oameni din lumea în curs de dezvoltare ar putea, în curând, să privească viața într-un mod cu totul nou, datorită unor seturi de lentile. Eyejusters sunt ochelari auto-reglabili, care pot fi focalizați de către persoana care-i poartă prin simpla rotire a unui buton, aflat pe cadru. Utilizatorul răsucește selectorul până când obiectul la care se uită îi apare clar în centrul lentilei, ceea ce însea...
DEMENȚA DIGITALĂ      Coreea de Sud este una dintre națiunile cele mai dezvoltate din lume în conexiuni digitale și problema dependenței de Internet, atât în ​​rândul adulților cât și în rândul copiilor, a fost recunoscută, în mare măsură, cu mulți ani în urmă (la sfârșitul anilor '90). Dar rezultatele unor cercetări, încă în curs de dezvoltare, fac loc unui nou termen medical:  demența digitală. Aceasta înseamnă o deterior...
SENTIMENTUL LIPSEI DE AUTENTICITATE      Sentimentul lipsei de autenticitate sau sentimentul neautenticității ne macină uneori fără să știm. Vorba lui “Shakespeare”: fii sincer cu tine însuți. Autenticitatea, privită ca sentimentul nostru de sine învăluit în emoții și valori, poate fi atât de fundamentală încât ne simțim imorali și impuri atunci când ne cotropim caracterul. La rândul său, sentimentul de impuritate sau de imoralitate, poate să...
7 STUDII FĂRĂ ROST DIN 2012      Sunt unii care nu știu ce să facă cu banii și fac diverse studii și cercetări fără relevanță sau care arată lucruri pe care peste mai mult de jumătate din populația lumii le cunosc deja. Din anul trecut, am ales câteva de “importanță capitală”, dar mai sunt o groază de alte asemenea bazaconii. Distracție plăcută!      1. Spălatul pe dinți și erecția       Bărbații cu gingiile inflamate au de trei o...
FAMILIE CU FOARTE MULȚI COPII      Acum un veac, și mai demult, majoritatea oamenilor trăiau la sate sau în târguri apelând la apucături din bătrâni, la superstiții, practici religioase și uneori la cele magice. Atunci era un lucru obișnuit să vezi o familie cu foarte mulți copii. Încet (sau foarte repede?) generațiile care au urmat au optat pentru familii mai mici în care copiii nu mai sunt în măsură să facă o echipă proprie de volei, ...
CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...
EXCURSII ȘI CĂLĂTORII ÎN UE      În anul 2012, locuitorii Uniunii Europene (UE-28) au făcut în total 1,2 miliarde de excursii pentru o noapte sau pentru mai multe nopți. Aproape jumătate din aceste călătorii (48%) au fost pentru vacanțe și petrecerea timpului liber, 35% pentru vizite la rude și prieteni, 13% pentru mediul de afaceri și 4% pentru alte motive. Lungimea medie a unei excursii a fost de 5,2 nopți.      Din numărul total ...
STICLĂ PLATĂ      La nivel global, anul trecut, au fost vândute peste 600 de miliarde de sticle de unică folosință. Numai în SUA, studiile arată că, în fiecare secundă, se consumă conținutul a circa 1.500 de sticle de unică folosință și doar aproape 20% dintre ele sunt apoi reciclate.      Doi tineri australieni (28 ani) au proiectat o sticlă practică și ecologică. Ca susținători ai protecției mediului înconjurător, ei...