Începând de săptămâna viitoare, AT&T Inc. va începe să ofere un serviciu care va permite clienților ale căror telefoane și tablete au fost furate să blocheze utilizarea lor de către alte persoane. Operatorul de telefonie mobilă va crea o bază de date a telefoanelor furate pentru ca acestea să nu mai poată fi utilizate în rețea – a anunțat vineri msnbc.com. Încă nu se știe dacă va exista o taxă asociată pentru acest serviciu deoarece operatorul de telefonie mobilă nu oferă mai multe detalii în acest moment.

   Sprint și Verizon Wireless au deja un astfel de serviciu care este în totalitate gratuit pentru clienți. „Când un client raportează un telefon mobil furat sau pierdut, acesta este înregistrat într-o bază de date și ulterior nu se va permite activarea serviciului dacă o altă persoană se prezintă cu telefonul.” – a declarat purtătorul de cuvânt al Verizon Wireless.

   T-Mobile dezactivează SIM-urile de pe telefoanele care sunt raportate furate, dar până acum nu a fost de acord să blocheze telefoanele mobile ca să nu mai poată fi utilizate. „Noi sprijinim crearea unui registru național al telefoanelor furate, inclusiv o soluție pentru a aborda complexitatea dispozitivelor de blocare din rețeaua noastră și a altora.”, a declarat purtătorul de cuvânt al companiei T-Mobile.

   În primăvara anului trecut, sub presiunea Comisiei Federale de Comunicații, AT&T Inc. și ceilalți trei operatori mari din SUA, Verizon Wireless, Sprint și T-Mobile, au convenit să creeze o bază de date națională a telefoanelor mobile furate. În această toamnă, fiecare operator de telefonie îți va crea propria bază de date, iar în anul următor bazele de date vor fi conectate la nivel național.

   Programe similare există și în alte 19 țări, printre care din păcate nu se găsește și România, care, la rândul lor, au creat baze de date și doresc să oprească furtul telefoanelor mobile și transportul acestora dincolo de frontiere. De aceea, fac îndemnul: Hai (și tu) România!

Hai (și tu) România! - Telefoane furate