Retragerea licenței de traseu se face, în momentul de față, prin intermediul a două acte normative care: Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, modificat și completat ulterior și HGR nr. 69/2012. În continuare fac o „confruntare” între cele două:

0 O.M.I.R.A. NR. 353/2007 ART.28 (1) : „Retragerea licenței de traseu se face de către agenția A.R.R. emitentă în următoarele cazuri: (se referă numai la transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic județean) HGR NR. 69/2012, ART. 36 (1) :”I.S.C.T.R. retrage licența de traseu eliberată pentru efectuarea transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate, în următoarele cazuri:”(nu se face precizarea județean sau interjudețean, deci se aplică în ambele cazuri)
1 a) când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia; a) nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia;
2 b) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave, după cum urmează:
(i) când licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații eronate;
b) licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații incorecte;
3 b)  (ii) când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu; c) înstrăinarea către alt operator de transport rutier a licenței de traseu și/sau utilizarea acesteia de către o persoană fizică sau juridică, alta decât titularul;
4 d) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a condițiilor stabilite de reglementările în vigoare privind înlocuirea autobuzului pentru care s-a emis licența de traseu;
5 e) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligației de a comunica la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., în fiecare zi de vineri, situația persoanelor cu facilități la transportul rutier potrivit legii, transportate în săptămâna precedentă, în formatul solicitat de aceasta;
6 c) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri repetate, după cum urmează:
(i) în cazul transportului județean  când operatorul de transport rutier a efectuat mai puțin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu a se efectua într-o lună calendaristică;
f) efectuarea, în mod repetat, de către operatorul de transport rutier a cursei în mai puțin de 90% din numărul de zile prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu pentru cursa respectivă într-o lună calendaristică;
7 c)  (ii) când operatorul de transport rutier a înlocuit de mai mult de 3 ori unul dintre vehicule fără respectarea prevederilor art. 18 alin. (2);
8 d) la încetarea activitãţii operatorului de transport rutier; g) la încetarea activității operatorului de transport rutier;
9 e) la retragerea licenței de transport h) la retragerea licenței de transport/licenței comunitare a operatorului de transport rutier;
10 i) operatorul de transport rutier are activitatea suspendată, conform înregistrărilor din registrul comerțului;
11 j) pe perioada suspendării licenței de transport/licenței comunitare.
12  Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), retragerea licenței de traseu se face în baza solicitării motivate a administrației publice județene. Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) pentru care autoritatea emitentă a licenței de traseu are competența constatării, retragerea licenței de traseu se va face de către I.S.C.T.R. la solicitarea autorității emitente.

     Comentariu pentru retragerea licenței de traseu:

  1. Punctele 1, 2, 3, 6, 8 și 9 au conținut aproape identic;
  2. Unele dintre cazurile de retragere au fost introduse în noile reglementari privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora, aprobate la sfârșitul anului trecut și în anul acesta;
  3. Interesant este punctul 12, respectiv alin.(2) de la fiecare articol din motiv că autoritatea (instituția) care aplică sancțiunea de retragere a licenței de traseu trebuie să fie solicitată de alte instituții pentru a putea realiza acest lucru. Mie personal mi se pare ceva nefiresc, complicat și inoportun: unul constată și îl anunță pe celălalt să ia măsura de sancționare. 
  4. Ar mai fi de zis câte ceva, dar vă las să comentați în continuare.

 P.S.  HG nr. 69/2012 a fost actualizată.


Alte articole captivante


ISCTR NU ARE COMPETENȚA SĂ APLICE CONTRAVENȚII      Am așteptat mai bine de un an, cu dorința că lucrurile intră pe făgașul normal, dar nu se întâmplă nimic, parcă toată lumea din domeniul transporturilor rutiere este într-o letargie acută. M-am hotărât să subliniez alte câteva lucruri inadmisibile într-o societate care se autocaracterizează modernă, referitor la faptul că ISCTR nu are competența să aplice contravenții.      Ordonanța nr. 37/2007 privi...
MAȘINA CARE NU SE MURDĂREȘTE      Pentru conducătorii auto care urăsc spălarea mașinii proprii - o corvoada costisitoare - în fața casei, în parcările de la blocuri sau la spălătoriile auto sau pentru cei care consideră piperate prețurile pentru estetica exterioară a autoturismelor, gigantul japonez Nissan propune prima mașină din lume care nu se murdărește pe orice fel de drum. O putem numi mașina care se “auto-curăță" și care ar pute...
TOATE AUTOTURISMELE TREBUIE SĂ AIBĂ UN DISPOZITIV DE REMORCARE      Dacă vă uitați la barele de protecție din față și din spate ale mașinii personale sau de serviciu veți observa niște capace de protecție din plastic, pătrate sau rotunde, care au în mod sigur un rost. Nu trebuie să vă simțiți ofensați dacă nu știți de ce sunt acolo, pentru că asta am de gând să vă spun. Regulamentul (UE) nr. 1005/2010 prevede că toate autoturismele trebuie să aibă un dispozitiv de remo...
OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ȘI ALE INTREPRINDERILOR (I) ÎN RAPORT CU AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R. 1. Să depună , în termen de 10 zile, dacă condiția de capacitate financiară nu mai este îndeplinită  un număr de copii conforme egal cu numărul de autovehicule pentru care condiția nu mai este îndeplinită; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art. 134 lit.r (OT); contravenție prevăzută la art.4 pc...
AIRBAG EXTERIOR      Sunt necesare airbag-urile în interiorul unei mașini? Probabil marea majoritate ar răspunde da, dar puțini dintre noi ar argumenta că este nevoie de airbag-uri și pe exteriorul unui autovehicul.      Ideea este relativ nouă, dar o companie din Olanda (TNO), pornind de la faptul că în prezent există o medie de 1,3 biciclete pentru fiecare rezident olandez, iar numai în Amsterdam circulă o jumătate de m...
CHEIE PENTRU ADOLESCENȚI      Părinții pot acum limita viteza de deplasare a mașinilor pe care le folosesc copii lor cu ajutorul unui nou tip de cheie de contact, care va fi introdusă pe piața din Marea Britanie  luna viitoare. Cheia este produsa de Ford, se numește MyKey, și poate pune restricții asupra șoferilor, folosind tastele speciale. Autovehiculul recunoaște mai multe chei diferite care pot fi setate și ajustate în funcție ...
SISTEMUL “VEZI PRIN AUTOVEHICUL”      Nimănui nu îi place să fie blocat în spatele unui autovehicul mare, care se deplasează mai încet pe un drum cu două benzi de circulație. Încercarea de a-l depăși necesită atenție maximă și concentrare datorită vizibilității reduse și a manevrelor efectuate în scopul de a verifica dacă este sau nu posibilă trecerea.   O echipă de la Universitatea din Porto, susține că a găsit o soluție la această probl...
SAE      Articolul acesta nu se referă doar la salvarea victimelor prinse în accidente auto grave, folosind instrumente puternice și sofisticate pentru deschiderea ușilor și pentru tăierea balamalele, a stâlpilor sau a acoperișului, ci este axat pe modul în care mașinile s-au schimbat în ultimii ani, făcând astfel acțiunile de salvare mult mai complicate și periculoase pentru echipele de salvare. Au apărut noi ...
AUTOSTRADA MODERNĂ A VIITORULUI      Autostrada modernă a viitorului sau “autostrada inteligentă " va utiliza cele mai noi tehnologii în construcția de drumuri, designerii ei susținând că va fi "mai durabilă, mai sigură și va avea un caracter intuitiv". Companiile din spatele proiectului, firmele olandeze Studio Roosegaarde și Heijmans Infrastructure – care deja au fost premiate cu "Cel mai bun concept al viitorului" (Best Future Concept)...
EMISII CO₂      Politicile actuale ar determina o reducere a emisiilor de GES (gaze cu efect de seră) de numai 40% până în 2050. Comunicarea Comisiei Europene intitulată „Foaie de parcurs pentru trecerea la o economie competitivă cu emisii scăzute de dioxid de carbon până în 2050” stabilește modul în care poate fi îndeplinit cel mai rentabil cu putință obiectivul de reducere a emisiilor pe plan național cu 80% până în...