Retragerea licenței de traseu se face, în momentul de față, prin intermediul a două acte normative care: Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, modificat și completat ulterior și HGR nr. 69/2012. În continuare fac o „confruntare” între cele două:

0 O.M.I.R.A. NR. 353/2007 ART.28 (1) : „Retragerea licenței de traseu se face de către agenția A.R.R. emitentă în următoarele cazuri: (se referă numai la transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic județean) HGR NR. 69/2012, ART. 36 (1) :”I.S.C.T.R. retrage licența de traseu eliberată pentru efectuarea transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate, în următoarele cazuri:”(nu se face precizarea județean sau interjudețean, deci se aplică în ambele cazuri)
1 a) când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia; a) nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia;
2 b) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave, după cum urmează:
(i) când licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații eronate;
b) licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații incorecte;
3 b)  (ii) când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu; c) înstrăinarea către alt operator de transport rutier a licenței de traseu și/sau utilizarea acesteia de către o persoană fizică sau juridică, alta decât titularul;
4 d) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a condițiilor stabilite de reglementările în vigoare privind înlocuirea autobuzului pentru care s-a emis licența de traseu;
5 e) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligației de a comunica la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., în fiecare zi de vineri, situația persoanelor cu facilități la transportul rutier potrivit legii, transportate în săptămâna precedentă, în formatul solicitat de aceasta;
6 c) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri repetate, după cum urmează:
(i) în cazul transportului județean  când operatorul de transport rutier a efectuat mai puțin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu a se efectua într-o lună calendaristică;
f) efectuarea, în mod repetat, de către operatorul de transport rutier a cursei în mai puțin de 90% din numărul de zile prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu pentru cursa respectivă într-o lună calendaristică;
7 c)  (ii) când operatorul de transport rutier a înlocuit de mai mult de 3 ori unul dintre vehicule fără respectarea prevederilor art. 18 alin. (2);
8 d) la încetarea activitãţii operatorului de transport rutier; g) la încetarea activității operatorului de transport rutier;
9 e) la retragerea licenței de transport h) la retragerea licenței de transport/licenței comunitare a operatorului de transport rutier;
10 i) operatorul de transport rutier are activitatea suspendată, conform înregistrărilor din registrul comerțului;
11 j) pe perioada suspendării licenței de transport/licenței comunitare.
12  Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), retragerea licenței de traseu se face în baza solicitării motivate a administrației publice județene. Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) pentru care autoritatea emitentă a licenței de traseu are competența constatării, retragerea licenței de traseu se va face de către I.S.C.T.R. la solicitarea autorității emitente.

     Comentariu pentru retragerea licenței de traseu:

  1. Punctele 1, 2, 3, 6, 8 și 9 au conținut aproape identic;
  2. Unele dintre cazurile de retragere au fost introduse în noile reglementari privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora, aprobate la sfârșitul anului trecut și în anul acesta;
  3. Interesant este punctul 12, respectiv alin.(2) de la fiecare articol din motiv că autoritatea (instituția) care aplică sancțiunea de retragere a licenței de traseu trebuie să fie solicitată de alte instituții pentru a putea realiza acest lucru. Mie personal mi se pare ceva nefiresc, complicat și inoportun: unul constată și îl anunță pe celălalt să ia măsura de sancționare. 
  4. Ar mai fi de zis câte ceva, dar vă las să comentați în continuare.

 P.S.  HG nr. 69/2012 a fost actualizată.


Alte articole captivante


SUSPENDAREA ȘI RETRAGEREA AUTORIZAȚIEI ȘCOLII DE CONDUCĂTORI AUTO   0 HGR nr. 69/2012, Art. 46 : I.S.C.T.R. retrage autorizația școlii de conducători auto în următoarele cazuri: Norme privind autorizarea școlilor de conducători auto, OMTI nr. 1019/2009, Art. 16 : Anularea autorizației școlii de conducători auto se face către de Autoritatea Rutieră Română – ARR la a treia suspendare, precum și în următoarele cazuri: 1 a) dacă la expirarea termenului de ...
NECONFORMITĂȚI LA HG 69 DIN 2012 H.G.R. nr. 69/2012, emitent Guvernul României, Monitorul Oficial nr.114/14.02.2012 privind stabilirea încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și de abrogare a Directivei 96/26/CE a Con...
ELIMINAREA ACCIDENTELOR RUTIERE      Volvo a dezvoltat o tehnologie care pretinde că ar putea duce la eliminarea accidentele rutiere mortale ale autovehiculelor sale până în anul 2020. Grupul suedez susține că până la sfârșitul acestui deceniu, mașinile sale de ultimă generație vor fi dotate cu calculatoare care au o vedere de 360 ​​de grade împrejur.      Acest lucru a necesitat elaborarea unui “senzor central” care să permită diferitel...
MĂSURAREA ALCOOLEMIEI ÎN MERS      Oprirea șoferilor în trafic pentru verificarea alcoolemiei ar putea să devină în scurt timp de domeniul trecutului, după ce oamenii de știință de la Universitatea Militară de Tehnologie din Varșovia au testat un sistem cu laser capabil să detecteze, de pe marginea drumului, vaporii de alcool din mașinile aflate în mișcare.      Cercetătorii au folosit o mașină cu un șofer “în stare de ebrietate”, deoa...
AIRBAG EXTERIOR      Sunt necesare airbag-urile în interiorul unei mașini? Probabil marea majoritate ar răspunde da, dar puțini dintre noi ar argumenta că este nevoie de airbag-uri și pe exteriorul unui autovehicul.      Ideea este relativ nouă, dar o companie din Olanda (TNO), pornind de la faptul că în prezent există o medie de 1,3 biciclete pentru fiecare rezident olandez, iar numai în Amsterdam circulă o jumătate de m...
PREGĂTIREA ȘI ATESTAREA PROFESIONALĂ ÎN TRANSPORTURILE RUTIERE ORDINUL Ministrului Transporturilor nr. 1214/2015 pentru aprobarea normelor privind pregătirea și atestarea profesională a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere      În temeiul prevederilor art. 6 alin. (3) lit. h), ale art. 111, ale art. 67 alin. (1), (3) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările și completările ulterioare, ale...
CONSIDERENTE LA SANCȚIUNILE PREVĂZUTE DE HG 69/2012 HG nr. 69/2012 privind stabilirea încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului Eu...
Linie separată de autobuz pentru țigani         Un primar italian a luat decizie extrem de controversată de a introduce o linie separată de autobuz pentru țigani.      Borgaro Torinese este o comună sau dacă vreți un orășel, cu o populație de circa 13 500 locuitori, situată în provincia Torino, în nordul Italiei. Inițiativa primarului Claudio Gambino, membru al Partidului Democrat italian de a opera o linie dublă de autobuz de-a lungul unui tras...
CERTIFICAT (ATESTAT) ADR       (ACEST ARTICOL A FOST ACTUALIZAT ÎN DECEMBRIE 2015) I.   INTRODUCERE      Ordinul M.T. nr. 1214/2015, pentru aprobarea Normelor privind pregătirea și atestarea profesională a conducătorilor auto care transportă mărfuri periculoase, prevede ca toți conducătorii auto care transportă mărfuri periculoase (așa cum sunt ele definite în Acordul european referitor la transportul rutier interna...
CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...