Retragerea licenței de traseu se face, în momentul de față, prin intermediul a două acte normative care: Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, modificat și completat ulterior și HGR nr. 69/2012. În continuare fac o „confruntare” între cele două:

0 O.M.I.R.A. NR. 353/2007 ART.28 (1) : „Retragerea licenței de traseu se face de către agenția A.R.R. emitentă în următoarele cazuri: (se referă numai la transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate în trafic județean) HGR NR. 69/2012, ART. 36 (1) :”I.S.C.T.R. retrage licența de traseu eliberată pentru efectuarea transportului rutier contra cost de persoane prin servicii regulate, în următoarele cazuri:”(nu se face precizarea județean sau interjudețean, deci se aplică în ambele cazuri)
1 a) când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia; a) nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza eliberării acesteia;
2 b) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri grave, după cum urmează:
(i) când licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații eronate;
b) licența de traseu a fost obținută prin furnizarea unor documente care conțineau informații incorecte;
3 b)  (ii) când operatorul de transport rutier, deținător al licenței de traseu, a încredințat spre efectuare altui operator de transport rutier curse prevăzute în graficul de circulație aferent licenței de traseu; c) înstrăinarea către alt operator de transport rutier a licenței de traseu și/sau utilizarea acesteia de către o persoană fizică sau juridică, alta decât titularul;
4 d) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a condițiilor stabilite de reglementările în vigoare privind înlocuirea autobuzului pentru care s-a emis licența de traseu;
5 e) nerespectarea de către operatorul de transport rutier a obligației de a comunica la Autoritatea Rutieră Română – A.R.R., în fiecare zi de vineri, situația persoanelor cu facilități la transportul rutier potrivit legii, transportate în săptămâna precedentă, în formatul solicitat de aceasta;
6 c) în cazul săvârșirii de către operatorul de transport rutier a unor abateri repetate, după cum urmează:
(i) în cazul transportului județean  când operatorul de transport rutier a efectuat mai puțin de 95% din totalul curselor prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu a se efectua într-o lună calendaristică;
f) efectuarea, în mod repetat, de către operatorul de transport rutier a cursei în mai puțin de 90% din numărul de zile prevăzute în graficul de circulație al licenței de traseu pentru cursa respectivă într-o lună calendaristică;
7 c)  (ii) când operatorul de transport rutier a înlocuit de mai mult de 3 ori unul dintre vehicule fără respectarea prevederilor art. 18 alin. (2);
8 d) la încetarea activitãţii operatorului de transport rutier; g) la încetarea activității operatorului de transport rutier;
9 e) la retragerea licenței de transport h) la retragerea licenței de transport/licenței comunitare a operatorului de transport rutier;
10 i) operatorul de transport rutier are activitatea suspendată, conform înregistrărilor din registrul comerțului;
11 j) pe perioada suspendării licenței de transport/licenței comunitare.
12  Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a), b) şi c), retragerea licenței de traseu se face în baza solicitării motivate a administrației publice județene. Alin. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) pentru care autoritatea emitentă a licenței de traseu are competența constatării, retragerea licenței de traseu se va face de către I.S.C.T.R. la solicitarea autorității emitente.

     Comentariu pentru retragerea licenței de traseu:

  1. Punctele 1, 2, 3, 6, 8 și 9 au conținut aproape identic;
  2. Unele dintre cazurile de retragere au fost introduse în noile reglementari privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora, aprobate la sfârșitul anului trecut și în anul acesta;
  3. Interesant este punctul 12, respectiv alin.(2) de la fiecare articol din motiv că autoritatea (instituția) care aplică sancțiunea de retragere a licenței de traseu trebuie să fie solicitată de alte instituții pentru a putea realiza acest lucru. Mie personal mi se pare ceva nefiresc, complicat și inoportun: unul constată și îl anunță pe celălalt să ia măsura de sancționare. 
  4. Ar mai fi de zis câte ceva, dar vă las să comentați în continuare.

 P.S.  HG nr. 69/2012 a fost actualizată.


Alte articole captivante


ELIMINAREA ACCIDENTELOR RUTIERE      Volvo a dezvoltat o tehnologie care pretinde că ar putea duce la eliminarea accidentele rutiere mortale ale autovehiculelor sale până în anul 2020. Grupul suedez susține că până la sfârșitul acestui deceniu, mașinile sale de ultimă generație vor fi dotate cu calculatoare care au o vedere de 360 ​​de grade împrejur.      Acest lucru a necesitat elaborarea unui “senzor central” care să permită diferitel...
HG 69/2012 ACTUALIZATĂ (MODIFICATĂ ȘI COMPLETATĂ) HG 69/2012 (Hotărârea Guvernului nr. 69 din 01.02.2012) privind stabilirea încălcărilor cu caracter contravenţional ale prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condiţiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupaţiei de operator de transport rutier şi de abrogare a Directivei 96/26/CE ...
CERTIFICAT (ATESTAT) ADR       (ACEST ARTICOL A FOST ACTUALIZAT ÎN DECEMBRIE 2015) I.   INTRODUCERE      Ordinul M.T. nr. 1214/2015, pentru aprobarea Normelor privind pregătirea și atestarea profesională a conducătorilor auto care transportă mărfuri periculoase, prevede ca toți conducătorii auto care transportă mărfuri periculoase (așa cum sunt ele definite în Acordul european referitor la transportul rutier interna...
ÎNTREBARE PUBLICĂ PENTRU OPERATORII DE TRANSPORT      O întrebare publică pentru toți operatorii de transport din aceasta țară, fără supărare.      Ordinul M.T.C.T. nr.42/2006, modificat (actualizat), privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto, prevede la art. 6 alin.(4) :      „În cazul în care conducătorii auto titulari ai unui CPI/CPIa sau ai unui CPC ori cei exceptați de la obligația de...
PARBRIZE ȘI GEAMURI INTELIGENTE      Compania Continental a testat de curând parbrize și geamuri inteligente care se nuanțează cu o simplă apăsare a unui buton, oferind intimitate, confort sporit, siguranță și chiar reducerea emisiile poluante.      Procesul de întunecare (colorare) a geamurilor se realizează prin inserarea unor filme unice cu particule încorporate direct în sticlă. Când gemul este clar, particulele din filme sunt alinia...
SMART FORSTARS      Smart Forstars, un concept de autovehicul electric, a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris 2012. Mașina are un proiector în capotă, permițând ca orice perete să fie transformat imediat într-un ecran de cinema. Proiectorul poate fi controlat atât din interior cât și din exterior (are butoane prevăzute și pe capotă).       Șeful de la firma Smart, Dr. Annette Winkler a spus: "Este cel mai ieftin...
MAȘINI ȘI FEMEI      Un studiu actual a arătat că jumătate dintre femei sunt nemulțumite de mașinile lor, iar trei sferturi dintre ele (74%) simt că nu au o interacțiune cu autovehiculul propriu sau sunt “neînțelese" de către acesta.      O parte dintre fabricanții de autoturisme au recunoscut că nu au lucrat suficient pentru ca mașinile să devină adevărate “prietene” pentru femei. Un factor esențial este lipsa de femei...
ANVELOPE CARE GENEREAZĂ ELECTRICITATE      În ultimul timp autovehiculele electrice produse de giganți auto ca Ford, BMW și Tesla își fac loc pe piața mondială de vânzări de autovehicule. Unul din motivele principale care îngreunează dezvoltarea impetuoasă a tehnologiei mașinilor electrice este numărul limitat de stații de încărcare disponibile. Dar Goodyear a creat un nou concept de anvelopă care ar putea duce la dispariția stațiilor de încărc...
CEL MAI EFICIENT AUTOBUZ ELECTRIC      La mijlocul acestei luni, la expoziția din Houston, BYD Motors a prezentat un autobuz electric articulat cu o autonomie de peste 270 de kilometri și cu o încărcare de până la 120 de pasageri, care poate fi considerat cel mai eficient autobuz din lume la acest capitol.      BYD s-a axat de mai mulți ani pe fabricarea de baterii ecologice, iar noul acumulator fier-fosfat (baterie Fe) este complet reci...
ATRIBUIRE TRASEE JUDEȚENE 2013      ULTIMA ORĂ:  în M.O. nr. 679 din 5 noiembrie 2013 a fost publicat ordinul comun al Ministrului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice nr. 3310/2013 și al Ministrului Transporturilor nr. 1365/2013, care modifică Anexa nr. 1 (Metodologia de punctare) punctul 1 și Anexa nr. 2 (Criteriile de evaluare și punctajele) punctul 8 din Ordinul comun M.A.I./M.T.I. nr. 240/1614 din 2012. Modificările aduse...