OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ȘI ALE INTREPRINDERILOR (I) ÎN RAPORT CU AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R.

1. Să depună , în termen de 10 zile, dacă condiția de capacitate financiară nu mai este îndeplinită  un număr de copii conforme egal cu numărul de autovehicule pentru care condiția nu mai este îndeplinită; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art. 134 lit.r (OT); contravenție prevăzută la art.4 pct.36 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

2. Să anunțe pierderea, (deteriorarea) sau sustragerea licenței comunitare / certificatului de transport în cont propriu și sau a copiilor conforme ale acestora în termen de maxim 15 zile de la data constatării; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ab (OT) și art.133 lit.v (I), inclusiv art.146; contravenție prevăzută la art.5 pct.2 și 13 (OT) și art.5 pct.3 si 9 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

3. Să notifice în scris, în termen de 15 zile (OT), respectiv 28 zile (I), schimbarea sediului; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ad (OT) și art.133 lit.x (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.15 (OT) și art.5 pct.11 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

4. Să depună licența comunitară / certificatul de transport în cont propriu și copiile conforme ale acestora în cazul schimbării sediului; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ae (OT) și art.133 lit.y (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.16 (OT) și art.5 pct.12 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

5. Să transmită, în termen de cel mult 15 zile de la apariția modificării, prin completarea unui formular în format electronic, modificările privind situația conducătorilor auto angajați; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ag (OT) și art.133 lit.u (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.18 (OT) și art.5 pct.8 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

6. Să comunice în scris orice modificare în ceea ce privește managerul de transport în maxim 15 zile; OG nr. 27/2011 art.12 alin.(2) (OT) și art.22 alin.(2) (I); contravenție prevăzută la art.4 pct.12 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

             Suplimentar, pentru transportul rutier de persoane:

7. Să transmită semestrial raportările privind operațiunile de cabotaj, conform Regulamentului (CE) nr. 1073/2009; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xix; contravenție prevăzută la art.4 pct.53 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

8. Să anunțe în fiecare zi de vineri situația persoanelor cu facilitați la transportul rutier conform legii, transportate în săptămâna precedentă; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.ix; contravenție prevăzută la art.4 pct.45 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

9. Să transmită anterior efectuării transportului, prin completarea formularului în format electronic, datele solicitate referitoare la transportul rutier prin servicii ocazionale; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.af; contravenție prevăzută la art.5 pct.17 din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

10. Să înapoieze originalul documentelor de control (carnet cu foi de parcurs), completate și utilizate după operațiunile de cabotaj, în termen de 30 zile de la utilizarea lor; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.106 alin.(2); contravenție prevăzută la art.4 pct.6 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

11. Înlocuirea unui autobuz pe traseu se face cu notificare prealabila (inclusiv la I.S.C.T.R.); Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.54 alin.(7); fără contravenție.

12. Să efectueze cursa/traseul pe o perioada de 30 de zile de la data depunerii la ARR a cererii de renunțare a licenței de traseu; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xi; contravenție prevăzută la art.4 pct.46 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

13. Să efectueze cursa pe o perioada de 30 zile (transporturi interjudețene) de la data primirii de la ARR a înștiințării privind retragerea licenței de traseu; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xii; contravenție prevazută la art.4 pct.47 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

14. Cererea expresă de renunțare la licența de traseu în trafic județean se depune la ARR cu cel putin 60 de zile înainte de data încetării efectuării traseului. După acest termen, licența de traseu se depune la ARR; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.66; contravenție prevazută la art.4 pct.47 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ÎN RAPORT CU DIRECȚIA GENERALĂ REGLEMENTĂRI ÎN TRANSPORTURI – D.G.R.T.

1. Să efectueze traseul pe o perioadă minimă de 30 de zile de la data depunerii cererii de renunțare la autorizația de transport international; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xi; contravenție prevăzută la art.4 pct.46 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

2. Să transmită semestrial raportul efectuării curselor pentru servicii regulate de transport persoane în trafic international; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xviii; contravenție prevăzută la art.4 pct.52 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

3. Pierderea, deteriorarea sau sustragerea autorizației internaționale de transport se comunică în termen de 15 zile de la data constatării; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.146; fără contravenție.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ȘI ALE INTREPRINDERILOR (I) ÎN RAPORT CU INSPECTORATUL DE STAT PENTRU CONTROL ÎN TRANSPORTUL RUTIER – I.S.C.T.R.

1. Să depună licența de transport / licența comunitară / certificatul de transport în cont propriu și sau copiile conforme ale acestora la sediul teritorial în termen de maxim 5 zile de la data comunicării măsurii de suspendare; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.f (OT) și art.133 lit.g (I); contravenție prevăzută la art.3 pct.32 (OT) și art.3 pct.31 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 14000-18000 lei.

2. Înlocuirea unui autobuz pe traseu se face cu notificare prealabilă (inclusiv la A.R.R.); Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.54 alin.(7); fără contravenție.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR ECONOMICI PENTRU ACTIVITĂȚI CONEXE TRANSPORTULUI RUTIER ÎN RAPORT CU AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R.

     ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE ÎN AUTOGARĂ

1. Să înlocuiască managerul de transport în termen de 30 zile, dacă nu mai îndeplinește funcția sau condiția de bună reputație ori competentă profesională; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.136 lit.a ; contravenție prevăzută la art.3 pct.33 din HGR nr. 69/2012, valoare 14000-18000 lei.

     ACTIVITĂȚI DE INTERMEDIERE A OPERAȚIUNILOR DE TRANSPORT  RUTIER CONTRA COST

     —-

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR ECONOMICI PENTRU ACTIVITĂȚI CONEXE TRANSPORTULUI RUTIER ÎN RAPORT CU INSPECTORATUL DE STAT PENTRU CONTROLUL IN TRANSPORTUL RUTIER – I.S.C.T.R.

     ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE ÎN AUTOGARĂ

1. Să remedieze deficiențele constatate în termenul stabilit de către acesta; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.136 lit.l ; contravenție prevăzută la art.5 pct.22 din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

     ACTIVITĂȚI DE INTERMEDIERE A OPERAȚIUNILOR DE TRANSPORT RUTIER CONTRA COST

     —-

     P.S. Cuantumul contravențiilor prevăzute de HG nr. 69/2012 au fost modificate între timp, în anul 2014. Aveți la dispoziție aici HG 69/2012 actualizată.


Alte articole captivante


ÎNTREBARE PUBLICĂ PENTRU OPERATORII DE TRANSPORT      O întrebare publică pentru toți operatorii de transport din aceasta țară, fără supărare.      Ordinul M.T.C.T. nr.42/2006, modificat (actualizat), privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto, prevede la art. 6 alin.(4) :      „În cazul în care conducătorii auto titulari ai unui CPI/CPIa sau ai unui CPC ori cei exceptați de la obligația de...
BICICLETA ELECTRICĂ (FĂRĂ LANȚ)      Oameni de știință și inginerii visează în ultimii ani de zile noi modalități de a obține tot felul de mijloace de transport, cu predilecție electrice, fără să utilizeze combustibili fosili și fără emisii nocive în atmosferă. Unii dintre ei, probabil din exces de zel, au ajuns un pic cam departe de data asta, prin crearea Mando Footloose, care  pretinde a fi primul hibrid în tehnologia bicicletelor elec...
Linie separată de autobuz pentru țigani         Un primar italian a luat decizie extrem de controversată de a introduce o linie separată de autobuz pentru țigani.      Borgaro Torinese este o comună sau dacă vreți un orășel, cu o populație de circa 13 500 locuitori, situată în provincia Torino, în nordul Italiei. Inițiativa primarului Claudio Gambino, membru al Partidului Democrat italian de a opera o linie dublă de autobuz de-a lungul unui tras...
TOATE AUTOTURISMELE TREBUIE SĂ AIBĂ UN DISPOZITIV DE REMORCARE      Dacă vă uitați la barele de protecție din față și din spate ale mașinii personale sau de serviciu veți observa niște capace de protecție din plastic, pătrate sau rotunde, care au în mod sigur un rost. Nu trebuie să vă simțiți ofensați dacă nu știți de ce sunt acolo, pentru că asta am de gând să vă spun. Regulamentul (UE) nr. 1005/2010 prevede că toate autoturismele trebuie să aibă un dispozitiv de remo...
PNEURI FĂRĂ AER      Anvelopele fără aer sau anvelopele non-pneumatice s-au fabricat de mai mulți ani. De fapt, Michelin a prezentat prima sa anvelopă fără aer, numită "Tweel", în anul 2005 și Bridgestone a lansat o versiune proprie a acestei noi tehnologii în anul următor. Cu toate acestea, nici unul dintre modelele construite nu au fost oferite pentru vânzare la scară generală.      Pornind de la ideea că o anvelopă pne...
CONCENTRAȚIA INDUSTRIEI AUTO      Industria auto a cunoscut o creștere remarcabilă în ultimii ani. În lume, companiile producătoare de autovehicule vând de toate, de la autoturisme mici și economice la mașini exotice, de milioane de dolari, pentru plutocrație. Industria auto este concentrată într-o mână de corporații mari, care dețin aproape toate mărcile sau brandurile de autoturisme ale lumii.      Concentrația industriei auto este ...
PIELE UMANĂ FALSĂ      Nissan este pe cale de a produce materiale plastice care reproduc la atingere pielea de pe degetele umane. Poate suna un pic extravagant, dar inginerii de la Nissan ne asigură că acestea vor fi folosite în curând. Scopul a fost întotdeauna de a crea materiale care să facă oamenii să interacționeze cu autovehiculul, creându-le cele mai plăcute sentimente. Și, dacă te gândești bine, atunci când vine vorb...
MAȘINI ȘI FEMEI      Un studiu actual a arătat că jumătate dintre femei sunt nemulțumite de mașinile lor, iar trei sferturi dintre ele (74%) simt că nu au o interacțiune cu autovehiculul propriu sau sunt “neînțelese" de către acesta.      O parte dintre fabricanții de autoturisme au recunoscut că nu au lucrat suficient pentru ca mașinile să devină adevărate “prietene” pentru femei. Un factor esențial este lipsa de femei...
SUSPENDAREA ȘI RETRAGEREA AUTORIZAȚIEI ȘCOLII DE CONDUCĂTORI AUTO   0 HGR nr. 69/2012, Art. 46 : I.S.C.T.R. retrage autorizația școlii de conducători auto în următoarele cazuri: Norme privind autorizarea școlilor de conducători auto, OMTI nr. 1019/2009, Art. 16 : Anularea autorizației școlii de conducători auto se face către de Autoritatea Rutieră Română – ARR la a treia suspendare, precum și în următoarele cazuri: 1 a) dacă la expirarea termenului de ...
OBȚINEREA CARDULUI DE CONDUCĂTOR AUTO      Acest articol a fost actualizat după publicarea OMT nr. 459/2017 pentru aprobarea Normelor privind eliberarea, înlocuirea, schimbarea, înnoirea și retragerea cardurilor de tahograf, respectiv obținerea cardului de conducător auto. I. INTRODUCERE      Cardul de tahograf (sau cartela tahografică) este o cartelă de memorie destinată a fi utilizată la un tahograf digital și se eliberează de către Autorit...