OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ȘI ALE INTREPRINDERILOR (I) ÎN RAPORT CU AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R.

1. Să depună , în termen de 10 zile, dacă condiția de capacitate financiară nu mai este îndeplinită  un număr de copii conforme egal cu numărul de autovehicule pentru care condiția nu mai este îndeplinită; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art. 134 lit.r (OT); contravenție prevăzută la art.4 pct.36 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

2. Să anunțe pierderea, (deteriorarea) sau sustragerea licenței comunitare / certificatului de transport în cont propriu și sau a copiilor conforme ale acestora în termen de maxim 15 zile de la data constatării; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ab (OT) și art.133 lit.v (I), inclusiv art.146; contravenție prevăzută la art.5 pct.2 și 13 (OT) și art.5 pct.3 si 9 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

3. Să notifice în scris, în termen de 15 zile (OT), respectiv 28 zile (I), schimbarea sediului; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ad (OT) și art.133 lit.x (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.15 (OT) și art.5 pct.11 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

4. Să depună licența comunitară / certificatul de transport în cont propriu și copiile conforme ale acestora în cazul schimbării sediului; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ae (OT) și art.133 lit.y (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.16 (OT) și art.5 pct.12 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

5. Să transmită, în termen de cel mult 15 zile de la apariția modificării, prin completarea unui formular în format electronic, modificările privind situația conducătorilor auto angajați; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.ag (OT) și art.133 lit.u (I); contravenție prevăzută la art.5 pct.18 (OT) și art.5 pct.8 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

6. Să comunice în scris orice modificare în ceea ce privește managerul de transport în maxim 15 zile; OG nr. 27/2011 art.12 alin.(2) (OT) și art.22 alin.(2) (I); contravenție prevăzută la art.4 pct.12 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

             Suplimentar, pentru transportul rutier de persoane:

7. Să transmită semestrial raportările privind operațiunile de cabotaj, conform Regulamentului (CE) nr. 1073/2009; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xix; contravenție prevăzută la art.4 pct.53 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

8. Să anunțe în fiecare zi de vineri situația persoanelor cu facilitați la transportul rutier conform legii, transportate în săptămâna precedentă; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.ix; contravenție prevăzută la art.4 pct.45 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

9. Să transmită anterior efectuării transportului, prin completarea formularului în format electronic, datele solicitate referitoare la transportul rutier prin servicii ocazionale; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.af; contravenție prevăzută la art.5 pct.17 din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

10. Să înapoieze originalul documentelor de control (carnet cu foi de parcurs), completate și utilizate după operațiunile de cabotaj, în termen de 30 zile de la utilizarea lor; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.106 alin.(2); contravenție prevăzută la art.4 pct.6 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

11. Înlocuirea unui autobuz pe traseu se face cu notificare prealabila (inclusiv la I.S.C.T.R.); Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.54 alin.(7); fără contravenție.

12. Să efectueze cursa/traseul pe o perioada de 30 de zile de la data depunerii la ARR a cererii de renunțare a licenței de traseu; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xi; contravenție prevăzută la art.4 pct.46 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

13. Să efectueze cursa pe o perioada de 30 zile (transporturi interjudețene) de la data primirii de la ARR a înștiințării privind retragerea licenței de traseu; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xii; contravenție prevazută la art.4 pct.47 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

14. Cererea expresă de renunțare la licența de traseu în trafic județean se depune la ARR cu cel putin 60 de zile înainte de data încetării efectuării traseului. După acest termen, licența de traseu se depune la ARR; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.66; contravenție prevazută la art.4 pct.47 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ÎN RAPORT CU DIRECȚIA GENERALĂ REGLEMENTĂRI ÎN TRANSPORTURI – D.G.R.T.

1. Să efectueze traseul pe o perioadă minimă de 30 de zile de la data depunerii cererii de renunțare la autorizația de transport international; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xi; contravenție prevăzută la art.4 pct.46 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei; se suspendă și o copie conformă pentru 30 de zile.

2. Să transmită semestrial raportul efectuării curselor pentru servicii regulate de transport persoane în trafic international; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.s pct.xviii; contravenție prevăzută la art.4 pct.52 din HGR nr. 69/2012, valoare 8000-12000 lei.

3. Pierderea, deteriorarea sau sustragerea autorizației internaționale de transport se comunică în termen de 15 zile de la data constatării; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.146; fără contravenție.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR DE TRANSPORT (OT) ȘI ALE INTREPRINDERILOR (I) ÎN RAPORT CU INSPECTORATUL DE STAT PENTRU CONTROL ÎN TRANSPORTUL RUTIER – I.S.C.T.R.

1. Să depună licența de transport / licența comunitară / certificatul de transport în cont propriu și sau copiile conforme ale acestora la sediul teritorial în termen de maxim 5 zile de la data comunicării măsurii de suspendare; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.134 lit.f (OT) și art.133 lit.g (I); contravenție prevăzută la art.3 pct.32 (OT) și art.3 pct.31 (I) din HGR nr. 69/2012, valoare 14000-18000 lei.

2. Înlocuirea unui autobuz pe traseu se face cu notificare prealabilă (inclusiv la A.R.R.); Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.54 alin.(7); fără contravenție.

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR ECONOMICI PENTRU ACTIVITĂȚI CONEXE TRANSPORTULUI RUTIER ÎN RAPORT CU AUTORITATEA RUTIERĂ ROMÂNĂ – A.R.R.

     ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE ÎN AUTOGARĂ

1. Să înlocuiască managerul de transport în termen de 30 zile, dacă nu mai îndeplinește funcția sau condiția de bună reputație ori competentă profesională; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.136 lit.a ; contravenție prevăzută la art.3 pct.33 din HGR nr. 69/2012, valoare 14000-18000 lei.

     ACTIVITĂȚI DE INTERMEDIERE A OPERAȚIUNILOR DE TRANSPORT  RUTIER CONTRA COST

     –-

OBLIGAȚIILE OPERATORILOR ECONOMICI PENTRU ACTIVITĂȚI CONEXE TRANSPORTULUI RUTIER ÎN RAPORT CU INSPECTORATUL DE STAT PENTRU CONTROLUL IN TRANSPORTUL RUTIER – I.S.C.T.R.

     ACTIVITĂȚI DESFĂȘURATE ÎN AUTOGARĂ

1. Să remedieze deficiențele constatate în termenul stabilit de către acesta; Ordinul M.T.I. nr. 980/2011 art.136 lit.l ; contravenție prevăzută la art.5 pct.22 din HGR nr. 69/2012, valoare 3000-6000 lei.

     ACTIVITĂȚI DE INTERMEDIERE A OPERAȚIUNILOR DE TRANSPORT RUTIER CONTRA COST

     –-

     P.S. Cuantumul contravențiilor prevăzute de HG nr. 69/2012 au fost modificate între timp, în anul 2014. Aveți la dispoziție aici HG 69/2012 actualizată.


Alte articole captivante


HG nr. 537/2014, RESTITUIRE ACCIZE HOTĂRÂRE privind condițiile, procedura și termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard al accizelor și nivelul accizelor diferențiat pentru motorină publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 9 iulie 2014.      În aplicarea art. 176 alin. (6) și (7) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care transpun prevederile art. 7 ...
AUTOSTRADA MODERNĂ A VIITORULUI      Autostrada modernă a viitorului sau “autostrada inteligentă " va utiliza cele mai noi tehnologii în construcția de drumuri, designerii ei susținând că va fi "mai durabilă, mai sigură și va avea un caracter intuitiv". Companiile din spatele proiectului, firmele olandeze Studio Roosegaarde și Heijmans Infrastructure – care deja au fost premiate cu "Cel mai bun concept al viitorului" (Best Future Concept), în cadrul Dutch Design Award...
AIRBAG EXTERIOR      Sunt necesare airbag-urile în interiorul unei mașini? Probabil marea majoritate ar răspunde da, dar puțini dintre noi ar argumenta că este nevoie de airbag-uri și pe exteriorul unui autovehicul.      Ideea este relativ nouă, dar o companie din Olanda (TNO), pornind de la faptul că în prezent există o medie de 1,3 biciclete pentru fiecare rezident olandez, iar numai în Amsterdam circulă o jumătate de milion de bicicliști zi de zi, ...
BETON AUTO-PLOMBABIL      Cercetătorii de la trei universități britanice sunt în curs de a realiza un beton special, numit beton auto-plombabil sau beton auto-vindecabil, care folosește bacterii pentru a repara fisurile și crăpăturile.      Gropile de pe drumuri sunt blestemul șoferilor, chiar și în Marea Britanie, și atrag an de an costuri importante pentru reparații. Dar, datorită acestui material complet revoluționar  – beton auto-plombabil sau bio-beto...
CELE MAI VALOROASE MĂRCI AUTO      După retragerea forțată a milioane de mașini în 2010, care a condus la o scădere a valorii de brand de 1,2 miliarde dolari americani, problemele de la Toyota au continuat în anul următor, ca urmare a cutremurului devastator și a unui tsunami – care au perturbat  decisiv producția în Japonia, când brand-ul a mai avut o cădere a valorii de în 1,7 miliarde dolari. Cu toate acestea, în acest an, a cunoscut o redresare impresionantă, oc...
CONSIDERENTE LA SANCȚIUNILE PREVĂZUTE DE HG 69/2012 HG nr. 69/2012 privind stabilirea încălcărilor prevederilor Regulamentului (CE) nr. 1.071/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 octombrie 2009 de stabilire a unor norme comune privind condițiile care trebuie îndeplinite pentru exercitarea ocupației de operator de transport rutier și de abrogare a Directivei 96/26/CE a Consiliului, ale Regulamentului (CE) nr. 1.072/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 2...
SIMBOLURI PE TABLOUL DE BORD      Planșa de bord informează în mod obișnuit conducătorii auto cu privire la acțiunile pe care le întreprind și, de asemenea, problemele care pot apare în funcționarea în ansamblu a autovehiculului. În ultimul timp, mașinile au devenit atât de complexe încât majoritatea șoferilor nu înțeleg multe dintre simbolurile comune de avertizare sau de informare de pe  tabloul de bord. Problema este agravată de faptul că multe simboluri de aver...
RETRAGEREA LICENȚEI DE TRASEU: OMIRA 353/2007 vs HG 69/2012      Retragerea licenței de traseu se face, în momentul de față, prin intermediul a două acte normative care: Ordinul M.I.R.A. nr. 353/2007, modificat și completat ulterior și HGR nr. 69/2012. În continuare fac o „confruntare” între cele două: 0 O.M.I.R.A. NR. 353/2007 ART.28 (1) : „Retragerea licenței de traseu se face de către agenția A.R.R. emitentă în următoarele cazuri: (se referă numai la transportul rutier contra cost d...
OBȚINEREA CARTELEI TAHOGRAFICE A ÎNTREPRINDERII           I. INTRODUCERE      Cartela tahografică este o cartelă de memorie destinată a fi utilizată la un tahograf digital și se eliberează de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. prin agențiile sale teritoriale. Cartela tahografică permite identificarea deținătorului, precum și descărcarea și stocarea datelor.      În funcție de utilizator, cartelele tahografice pot fi de patru tipuri: cartela conducătorului auto; c...
ANVELOPE CARE GENEREAZĂ ELECTRICITATE      În ultimul timp autovehiculele electrice produse de giganți auto ca Ford, BMW și Tesla își fac loc pe piața mondială de vânzări de autovehicule. Unul din motivele principale care îngreunează dezvoltarea impetuoasă a tehnologiei mașinilor electrice este numărul limitat de stații de încărcare disponibile. Dar Goodyear a creat un nou concept de anvelopă care ar putea duce la dispariția stațiilor de încărcare a autovehicule, prin încăr...